Det her burde være pensum i Kristendoms-undervisning i Folkeskolen

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
TJJ
Forum Donator
Indlæg: 465
Sted: Danmark

Re: Det her burde være pensum i Kristendoms-undervisning i Folkeskolen

Indlæg af TJJ »

Hugo skrev: lør 4. dec 2021 21:13
TJJ skrev: lør 4. dec 2021 11:31 @Hugo Jeg har i øvrigt skrevet en sang om det der med original sin - arvesynden - kom jeg i tanke om. Sig til, hvis du vil se teksten :)
(med Annie Lennox stemme) "I was born in original sin - if I got a dime for all the sins I´ve done - I´d got a pile of money all over me"
Arh, jeg håber, jeg er lidt mere dybsindig end Eurythmics. Bare en anelse :-D
Men jeg havde faktisk en plakat med dem engang :oops:
Og du husker ikke deres tekst helt rigtigt - det er jo allerede en slags synd. :redcard: :-D

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

TJJ skrev: lør 4. dec 2021 22:01
Hugo skrev: lør 4. dec 2021 21:13
TJJ skrev: lør 4. dec 2021 11:31 @Hugo Jeg har i øvrigt skrevet en sang om det der med original sin - arvesynden - kom jeg i tanke om. Sig til, hvis du vil se teksten :)
(med Annie Lennox stemme) "I was born in original sin - if I got a dime for all the sins I´ve done - I´d got a pile of money all over me"
Arh, jeg håber, jeg er lidt mere dybsindig end Eurythmics. Bare en anelse :-D
Men jeg havde faktisk en plakat med dem engang :oops:
Og du husker ikke deres tekst helt rigtigt - det er jo allerede en slags synd. :redcard: :-D
Nej, jeg huskede den nok ikke, men jeg er den type, at enten kan man det som paratviden eller ej. Det er for nemt bare at google.
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
TJJ
Forum Donator
Indlæg: 465
Sted: Danmark

Indlæg af TJJ »

Hugo skrev: lør 4. dec 2021 22:04
TJJ skrev: lør 4. dec 2021 22:01
Hugo skrev: lør 4. dec 2021 21:13

(med Annie Lennox stemme) "I was born in original sin - if I got a dime for all the sins I´ve done - I´d got a pile of money all over me"
Arh, jeg håber, jeg er lidt mere dybsindig end Eurythmics. Bare en anelse :-D
Men jeg havde faktisk en plakat med dem engang :oops:
Og du husker ikke deres tekst helt rigtigt - det er jo allerede en slags synd. :redcard: :-D
Nej, jeg huskede den nok ikke, men jeg er den type, at enten kan man det som paratviden eller ej. Det er for nemt bare at google.
Enig - jeg googler kun, når jeg virkelig gerne vil have ret :-D
Og jeg forstod jo godt, hvad du mente.

Medlemsavatar
TJJ
Forum Donator
Indlæg: 465
Sted: Danmark

Indlæg af TJJ »

Hald skrev: lør 4. dec 2021 12:00
TJJ skrev: lør 4. dec 2021 11:26 Men hvem faen har også tid til at beskæftige sig med Jesus’ eller andre læremestres vejledninger til at overvinde det rethaveriske ego, når det nu snart er jul og alt muligt :-D

Peace :)
Well.. hvis man virkelig er troende skulle man nok skrue lidt ned for julen og noget op for at efterligne Jesus, årstiden ændrer intet for mig. 😉😄
Ja. Det gode, som jeg vil, det gør jeg ikke, men det, som jeg hader, det gør jeg.
- eller hvordan det nu er; kan ikke lige huske ordene præcist.

Ret meget mere enkelt kan essensen af det hele vel ikke beskrives.
Det er dog ikke ment som en bekvem undskyldning for at være en selvcentreret klaphat, kan jeg forstå :-D

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

TJJ skrev: søn 5. dec 2021 09:26
Hald skrev: lør 4. dec 2021 12:00
TJJ skrev: lør 4. dec 2021 11:26 Men hvem faen har også tid til at beskæftige sig med Jesus’ eller andre læremestres vejledninger til at overvinde det rethaveriske ego, når det nu snart er jul og alt muligt :-D

Peace :)
Well.. hvis man virkelig er troende skulle man nok skrue lidt ned for julen og noget op for at efterligne Jesus, årstiden ændrer intet for mig. 😉😄
Ja. Det gode, som jeg vil, det gør jeg ikke, men det, som jeg hader, det gør jeg.
- eller hvordan det nu er; kan ikke lige huske ordene præcist.

Ret meget mere enkelt kan essensen af det hele vel ikke beskrives.
Det er dog ikke ment som en bekvem undskyldning for at være en selvcentreret klaphat, kan jeg forstå :-D
Vers 18 - 19 ,... samt kontext

https://www.bibelselskabet.dk/brugbibel ... line/rom/7

Der var iøvrigt en kirkelig retning engang der næsten strabte efter at synde mest mulig, for jo størrer var nåden :lol:

Kan ikke lige huske hvad det var de hed


Jeg stoppede med at holde jul for ca 30 år siden ,.. finder den blasfemisk ,.. ligesom konfirmation og barnedåb :wink:

(og træls samt falsk i almindelighed)


Det var vist iøvrigt på et helt andet tidspunkt Jesus blev født har jeg hørt ,..
/Dub

Medlemsavatar
TJJ
Forum Donator
Indlæg: 465
Sted: Danmark

Indlæg af TJJ »

DUBTEMPLE skrev: søn 5. dec 2021 09:40
Der var iøvrigt en kirkelig retning engang der næsten strabte efter at synde mest mulig, for jo størrer var nåden :lol:

Kan ikke lige huske hvad det var de hed
Ha ha ha 😂
Fantastisk. Mennesker er generelt sjove. Tak for grinet. Det lyder næsten som noget ham ateistpaven Dawkins kunne have fundet på og prædiket om på udvalgte steder Black Friday.

Det lyder så også som noget, jeg selv praktiserede særdeles ihærdigt i en del år - dog uden at jeg havde en forestilling om, at der skulle følge noget nåde med. Hvad det så end er.

Ang. jul er jeg lidt på linje med dig. Ikke at jeg finder den blasfemisk - i ordets bogstavelige forstand altså; for det er der ikke rigtig noget, der kan være i min optik.
Men jeg er bestemt ikke fan af julens ræs.
Det er bare lidt svært at droppe den, når familien ikke gør det samme, og når børnene ser frem til gaver og den slags 🤷🏼‍♂️

Nyt svar