Den vilde!!!

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Den vilde!!!

Indlæg af Hald »

Jeg har en playliste (navngivet "Den vilde!!!") hvor jeg gemmer noget energifyldt musik (oftest Dubstep eller lignende) som jeg kan tage frem når jeg gerne vil føle mig ung-ung igen mens jeg kører bil (har lige fået subwoofer i bilen igen) eller har en teenager på besøg i studiet der ikke værdsætter mine akustiske optagelser..

Del gerne jeres vilde playliste, eller forslag til min, så vi kan blive inspireret lidt af hinanden. :-D

Killin' It - Krewella - Play Hard

Bangarang (feat. Sirah) - Skrillex - Bangarang

Bonfire - Knife Party - Rage Valley

Thumbs Up - Kill the Noise - Black Magic

Still Getting It (feat. Skrillex) - Foreign Beggars - Never Say Die (Deluxe Edition

Messiah (Alvin Risk Remix) - Monsta - I See Monstas

First of the Year (Equinox) - Skrillex - More Monsters and Sprites

Ghosts 'n' Stuff (feat. Rob Swire) - deadmau5 - For Lack of a Better Name

Shake Yo Bootie - Vikström - Shake Yo Bootie

Ja Dak - Ritalin - Ja Dak

BOOM - Tiësto & Sevenn - BOOM

Popcorn (Extended Mix) - Armin van Buuren & Alexander Popov - Blah Blah Blah

Stellar (Abgt264) - Johan Vilborg - Group Therapy 264

Seven Nation Army (feat. KOYSINA) - Strange Fruits Music, DMNDS & Koosen - Seven Nation Army (feat. KOYSINA)
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Min er ikke vild, men der er vildt god lyd på.

Den ligger offentligt på Spotify og hedder Holger’s Sound Test

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Holger skrev: fre 26. nov 2021 15:10 Min er ikke vild, men der er vildt god lyd på.

Den ligger offentligt på Spotify og hedder Holger’s Sound Test
Super, jeg oprettede lige en gratis bruger hos dem igen, fandt playlisten, brugte Soundiiz til at synce den fra Spotify til Apple Music.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Lige en detalje:

Jeg har brugt tid på at finde de rigtige udgaver - især det første track (The Message) lyder kun rigtigt (bedst) i én udgave, nemlig den specifikke jeg har fundet der.

De andre masters har off bund, for meget mellemtone, er muffled eller andet bizart.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hvor mange skal jeg begrænse mig til?


Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Holger skrev: fre 26. nov 2021 15:10 Min er ikke vild, men der er vildt god lyd på.

Den ligger offentligt på Spotify og hedder Holger’s Sound Test
Igen og igen vi bevæger os i den samme lyd(min opfattelse udover (Air, Zero 7 osv)
Men er vi ude i pop:
Hvis du ikke har hørt Chainsmokers med Winona Oak - Hope, så ligger den rigtigt godt især hendes bud :-)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

OK, her kommer nogen. For de fleste artisters vedkommende kunne jeg nævne en del flere numre.
Har du brug for label info, så burde det fremgå af beskrivelsen på youtube, ihvertfald for de flestes vedkommende.

[Sig til hvis jeg skal linke til YT istedet, det blev en mur af videoer]


Calyx & TeeBee. Holger snakker vellyd. I forhold til hvor relativt højt det er, lyder det afsindigt godt.
Et af de nyeste eksempler er Big Sound, den bliver din subwoofer glad for:





Noisia. Jeg nøjes med at nævne 2, men der er meget at gå igennem, også hvis kriteret bare er "Den vilde" :-D
Sinkhole:



The Hole Part 1:





Tekel, som udgiver på TeeBees label. Her et mere halftime præget nummer, Altar:





Og så kan man igen ikke sige Den Vilde og Drum & Bass i samme sætning, uden at nævne Merikan. Toppen på hans numre bliver slagtet træls på Youtube, de wavs jeg har købt lyder noget mere defineret.
IHR & Merikan - Dead End:





Malux. Uj der er mange der kunne nævnes. Jeg nøjes med de her to:
Steamroller:



Camo & Krooked featuring Mefjus - Mandala (Malux Remix):



Jeg kunne også nævne et nummer som Swamp Thug, men jeg er ikke verdens største fan af toppen, som er relativt hidsig. Det gør sig også gældende for hans ellers ganske fede udgivelse på Vision Recordings (Noisia's label), og det virker lidt som en IMHO træls "trend" de har kørende på Vision.



Og nu jeg nævner Vision, så kan jeg ikke komme uden om KOAN Sound's udgivelse derpå, fra tidligere i år. Det vil din subwoofer også takke dig for, og den udgivelse lider ikke af hidsig top:





Spor. Hvis du kan abstrahere fra manglede fade i et af bass slagene, så er det her remix lækkert. Kumarion - Want It (Spor Remix):



Spor - Anachronic:



The Prodigy - Nasty (Spor Remix):



Mind Of An Insomniac er lydmæssigt en fin efterfølger til Nasty remixet. Generelt kan jeg virkelig godt li' ved Spor's nyere lyd, at mellemtonen aldrig bliver hidsig, det lyder altid tæmmet på en rigtig god måde. At det så ikke bliver ligeså højt som "de andre" lever jeg fint med.



Angående Malux længere oppe, hans knap så hidsige alias, Skope. 2 eksempler, som også viser hans fede måde at opbygge numre på, ligesom de to Malux numre.

Mindless:



Wanderer:





Stealth. Hans trommer er nogle af mine favoritter, når det kommer til akustiske breaks. Et enkelt eksempel, Trouble:






Quartz - Coercion. Alle 4 numre er fede:





Fred V featuring Vonné - Away (Kyrist Remix). Mega lækkert kick.





Som rosinen i pølseenden for denne post et stilskifte, mod Trance & Psy.

Sean Tyas & Darren Porter - The Potion (Metta & Glyde Extended Remix):





Zentura - Sonic Masala (Lifeforms Remix):





... Og jeg kunne blive ved. Håber det kan bruges/nydes. :-D

Medlemsavatar
Identity
Medlem
Indlæg: 271
Sted: København

Indlæg af Identity »

Der mangler noget d'angelo på denne her liste

Bedste mix nogensinde..


Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Ung-ung-ung igen? Alright, prøv det her:





Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Tusind tak for jeres inspiration, det var i nogle helt andre retninger end jeg tidligere har kigget, men skal lige lytte noget mere på nogle større højttalere end dem jeg har på kontoret.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Hald skrev: fre 26. nov 2021 14:52 Jeg har en playliste (navngivet "Den vilde!!!") hvor jeg gemmer noget energifyldt musik (oftest Dubstep eller lignende) som jeg kan tage frem når jeg gerne vil føle mig ung-ung igen mens jeg kører bil (har lige fået subwoofer i bilen igen) eller har en teenager på besøg i studiet der ikke værdsætter mine akustiske optagelser..

Del gerne jeres vilde playliste, eller forslag til min, så vi kan blive inspireret lidt af hinanden. :-D

Nu har jeg ikke kørekort... Men hvis jeg havde og skulle køre vildt, så ville jeg sætte sådan noget her på 8-)

Bob Seger: "Old Time Rock N Roll"


Delbert McClinton: "Why me"



(Om dine teenage-besøgende synes det er fedt, tør jeg ikke garantere... :wink: )

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Iøvrigt, nu du er vild med det gamle Skrillex, så tillader jeg mig lige at komme med endnu et nummer, også fordi det kæder det lidt sammen med hvad jeg ellers har postet.

Skrillex, Noisia, josh pan & Dylan Brady - Supersonic (My Existence) [OWSLA]:




Håber på at Noisia's VIP (eller hvad de vælger at kalde den...) bliver udgivet, det lød som gode tilføjelser.
Den kan høres som slutningen på deres set her:


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Christoffer I. N. skrev: tirs 30. nov 2021 17:06 ....
Skrillex, Noisia, josh pan & Dylan Brady - Supersonic (My Existence) [OWSLA]:



.... Noisia's VIP (eller hvad de vælger at kalde den...) ....
Giv det et par dage, så er den ude:



edit:
Hvorfor deres officielle profil vælger at lægge den op, lade den være offentlig i en times tid eller to, for derefter at lave den privat, et par dage inden udgivelse, ved jeg ikke.....

edit 2:
fandt en anden upload.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg har fået et soft spot for flere Strange Fruit numre.






Det fungerer godt i bilen nu jeg har subwoofer igen.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3231
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Hald skrev: ons 1. jun 2022 12:35 Jeg har fået et soft spot for flere Strange Fruit numre.



Det fungerer godt i bilen nu jeg har subwoofer igen.
Kan jeg nemt følge. Det dér bas-groove i Heads Will Roll er især rigtig fedt. Kan også godt lide, de holder tracks'ne korte. Så en enkel melodisk idé ikke bliver slået større op end den kan bære.
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Og så skal den faktisk have noget volumen før det er højt, så det må være mixet så der er dynamik nok til en lækker bas, det er helt forfriskende i en branche der ofte voldkomprimerer den genre.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3231
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Oui. Lækkert.
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Nyt svar