VPN

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
kplinc
Forum Donator
Indlæg: 310
Sted: Espergærde

VPN

Indlæg af kplinc »

Goddag eftermiddag.
Bedste VPN til Mac? Og gør VPN livet besværligt som producer? (iforb m downloads af software , iLok adgang osv.)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Det vigtigste at kigge efter er først og fremmest deres privatlivspolitik, dvs. klar no-logging politik.

En del VPNer deler desværre ud af dine data eller samarbejder direkte med myndighederne mht. logning. Nogle VPN'er der tidligere har været private er nu solgt til databrokers - så kig på opdaterede lister fra 2021.

Det ødelægger jo immervæk en del af hele konceptet i en VPN, nemlig give brugeren mere frihed og fred for overvågende stater og overbeskyttende eller "nysgerrige" multinationale virksomheder.

Express VPN og Nord VPN er vist stadig blandt de få, som man kan stole på og som er hurtige og anerkendte.

Generelt er der ikke geoblocking af iLok og alm. softwaredownload, så du burde ikke opleve problemer.

Husk at der også findes censurfri DNS: https://blog.censurfridns.dk/ da bl.a. den danske stat ulovligt censurerer Internettet.

Medlemsavatar
kplinc
Forum Donator
Indlæg: 310
Sted: Espergærde

Indlæg af kplinc »

Tak Holger!
Tjekkede lige hurtigt dit link: Den gode mand er ikke en del af Men In Black? Eller andre konspirationsteoretikere?
Det er klart, at der er kontrol på hvad borgerene går og laver I DK. Ellers ryger Danmarks medlemskab af NSA/CIA,,,, 8-)
Men jeg tror jeg bare jeg sørger for ikke at dele mine perversioner med en russisk hacker. Dvs bruger konens arbejds IP :-D

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

;-) Vi bliver overvåget i hoved og røv af både stater og virksomheder - ulovligt. Det manglede da bare med lidt selvforsvar.

Jeg bruger ikke VPN selv, men hellere Tor/Onion og DuckDuckGo, hvis jeg skal have fred for om Mette Frederiksen synes jeg skal handle med en kinesisk hjemmeside, der sælger farlige dimser til min græstrimmer eller lign.

Desværre har NSA nok exit-nodes i Onion-netværket i dag til at Tor ikke længere er helt sikkert, men det er svært at skaffe de internationale ransagelseskendelser for NC3 i DK.

Medlemsavatar
kplinc
Forum Donator
Indlæg: 310
Sted: Espergærde

Indlæg af kplinc »

Jeg gør som du -holder mig til DuckDuckGo......vi må jo leve Mette.....

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Jeg har VPN fra Avast. Men jeg er bestemt ikke tilfreds med disse firmaers fremgangsmåde., For hvilket incitament har de for at bekæmpe angreb på din PC eller Mac, når de tilbyder nye betalings produkter i end uendelig strøm.
Jeg vil ud af disse abonnementer . Og kan man overhovedet stole på at servere de omdirigerer til er fortrolige ?

Min VPN sløver PCen. Og netsider kan blive spæret. F. eks TV2. Dropbox har jeg aldrig fået til at fungere efter jeg fik VPN. Jeg kan tilføje Dropbox som tilladte tjenester. Men det er jo ikke sikkert at Dropbox stoler på de servere der stilles til rådighed fra Avast.

Medlemsavatar
Eskobar
Forum Donator
Indlæg: 920
Sted: Hillerød

Indlæg af Eskobar »

Jeg har brugt protonmail i mange år og har i den forbindelse brugt proton vpn også.

https://protonvpn.com/support/no-logs-vpn/

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Er mangeårig bruger af NordVPN. Perfekt til geoblocking og de har tit tilbud på deres service. Har installeret på både PC, telefon og to Android TV'er.

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

.. ift DNS spørgsmålet vil jeg lige tilføje, at man kan nok undslippe dns-blokkeringer ved at bruge en alternativ server, men da alm. DNS trafik stadigvæk er ukrypteret gør dette ingen forskel i forhold til overvågning.

Et bedre bud er at bruge DNS over HTTPS eller DNS over TLS. De fleste nyere OS (incl. iOS og Android) understøtter dette, og det er nærmest bare at slå det til, samt vælge en udbyder. Det kunne f.eks. være Cloudflare (hvis man ikke er fan af Google) ..
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
KTAS
Medlem
Indlæg: 254
Sted: Farum

Indlæg af KTAS »

Hippo skrev: ons 24. nov 2021 16:05Et bedre bud er at bruge DNS over HTTPS eller DNS over TLS. De fleste nyere OS (incl. iOS og Android) understøtter dette, og det er nærmest bare at slå det til, samt vælge en udbyder. Det kunne f.eks. være Cloudflare (hvis man ikke er fan af Google) ..
Jeg bruger Firefox hvor DNS over HTTPS er slået til som default.

Jeg har også NordVPN kørende i baggrunden og bemærker ikke at den sløver eller gør noget besværligt.

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Er der nogen af jer, der har (gode) erfaringer med at sætte NordVPN op på en router - eller måske endda en unifi-router?
--
Robert

Nyt svar