ApulSoft apQualizr2 og "Harmonic Filtering"

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

ApulSoft apQualizr2 og "Harmonic Filtering"

Indlæg af DUBTEMPLE »

Fellow Filter-freaks 8-)

Dub er som sagt skuffet, (men ikke vred), over den nye Volcano 3's fortsatte ignorance over for hele vowel og formant området

Derfor kikker han nu i alternative retninger, og stødte på sin vej gennem junglen på noget MEGET interessant, omend lidt andet:

"Harmonic Filtering"

Noget jeg egentligt var bevidst på et lavt plan, men nu forstår og ser mere klart i kølvandet på disse to videoer især den første

Bemærk at hele harmonien er trukket ud af blot tromme-loopet :shock:

Et meget stærkt udtryks-middel, jeg tænkte det kunne have almen interesse, og deler derfor lige

Der er iøvrigt mange andre interessante sider ved både filteret samt firmaet

Endu engang stejlheden der tager kegler


https://www.apulsoft.ch/apqualizr2/









plugharm@2x.png
plugharm@2x.png (1.18 MiB) Vist 197 gange
/Dub

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Lavede en del musik med GRM tools tilbage i start 00erne som netop også byggede på det. Kan ikke huske hvad deres vst hed, men den kunne ca det samme. Bare et tip hvis du interreserer dig:)
Jeg gjorde præcis det samme som i videoen. Fandt et elektronisk best og “spillede” synth med det. Det var bare ikke helt så avacanceret hvad man kunne den gang.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

the19thbear skrev: søn 21. nov 2021 22:31 Lavede en del musik med GRM tools tilbage i start 00erne som netop også byggede på det. Kan ikke huske hvad deres vst hed, men den kunne ca det samme. Bare et tip hvis du interreserer dig:)
Jeg gjorde præcis det samme som i videoen. Fandt et elektronisk best og “spillede” synth med det. Det var bare ikke helt så avacanceret hvad man kunne den gang.
Cool :thumbup:

Nej, der er vel intet nyt under solen ,.. men ret avanceret og alsidigt er apQalizr2 ,.. blev sgu lidt forelsket i det plugin

Udvikleren er også til stede på KVR ,.. med eget support-forum ,.. og "in-reach" ,..

BF-sale startede her til midnat, jeg snuppede den til 48 istedet for 70 bucks

Istedet dead-ender jeg så Volcano og undlader at update den til version 3
/Dub

Nyt svar