Korsridderens Sværd - Korale m. Strygerensemble (filmmusik)

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Korsridderens Sværd - Korale m. Strygerensemble (filmmusik)

Indlæg af mediumaevum »



Har lavet dette lille stykke, til min næste middelalder-animation.

Fyr bare løs med kritik eller forslag til forbedringer :)

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Jeg vil meget gerne vide, om stykket hænger sammen i jeres ører, og om det fungerer efter hensigten (at skabe en middelalderlig stemning).

Som sagt skal det bruges i en animation, så jo mere konstruktiv kritik jeg kan få, desto bedre.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Meget smukt ,.. og velegnet til formålet

Elsker den slags klaver-figurer som underlægning

Fløjtens vibrato viker lidt overdrevet flere steder, men skal på den anden side bestemt ikke fjernes,

Jeg tænker det er er softwaren der artikkulerer middel-mådigt
/Dub

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

DUBTEMPLE skrev: fre 19. nov 2021 16:49 Meget smukt ,.. og velegnet til formålet

Elsker den slags klaver-figurer som underlægning

Fløjtens vibrato viker lidt overdrevet flere steder, men skal på den anden side bestemt ikke fjernes,

Jeg tænker det er er softwaren der artikkulerer middel-mådigt
Takker :)

Det er et stort held, at der er så få der kan latin.
For så ville de bryde sig om sætningerne, der så absurd intetsigende.

At de har valgt intetsigende sætninger, der "lyder som latin" uden at være det, undrer mig. Hvorfor har de ikke valgt nogle standard latinske sætninger? Der er masser af tage af. Veni, vidi, vici (jeg kom, jeg så, jeg erobrede). Eller Alia Jacta Est (terningen er kastet). De skal bare huske, at der skal være lige mange af hver endelse, så man har mulighed for at få dem til at rime.
Senest rettet af mediumaevum lør 20. nov 2021 22:43, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Jeg kan ikke lade være med at tænke på hvorvidt der dog ikke findes noget som EW-wordbuilderen

Altså noget der opbygger ord relativt præcist ned i detaljen ,.. bare på latin ?

Men du har sikkert ret

Måske kan man genskabe visse latinske ord med en engelsk builder ?
/Dub

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

DUBTEMPLE skrev: fre 19. nov 2021 17:37 Jeg kan ikke lade være med at tænke på hvorvidt der dog ikke findes noget som EW-wordbuilderen

Altså noget der opbygger ord relativt præcist ned i detaljen ,.. bare på latin ?

Men du har sikkert ret

Måske kan man genskabe visse latinske ord med en engelsk builder ?
De fleste kor er på latin, men de har ikke samme dynamik og spilbarhed, som Silka.

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Det er fedt du bruger kvinter og kvarter i stedet for dur/mol akkorder. Det gør det mere middelalder i mine ører. Og jeg kan faktisk godt lide at den der fløjte ikke bare er helt "lige", men får lov at blævre lidt i sit langsomme vibrato.

Men jeg synes også der er dele af det som (ihvertifald for mig) mere lyder som klassisk musik, f.eks. violinerne og klaveret. Klaver fandtes vel ikke i middelalderen, og jeg ved heller ikke om folk overhovedet spillede violin på den måde den gang?

På den anden side skal det her vel også være en type musik almindelige mennesker kan relatere til, og det tror jeg helt bestemt vil fungere. Koret er flot. :)
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Joachip skrev: søn 21. nov 2021 11:31 Det er fedt du bruger kvinter og kvarter i stedet for dur/mol akkorder. Det gør det mere middelalder i mine ører. Og jeg kan faktisk godt lide at den der fløjte ikke bare er helt "lige", men får lov at blævre lidt i sit langsomme vibrato.

Men jeg synes også der er dele af det som (ihvertifald for mig) mere lyder som klassisk musik, f.eks. violinerne og klaveret. Klaver fandtes vel ikke i middelalderen, og jeg ved heller ikke om folk overhovedet spillede violin på den måde den gang?

På den anden side skal det her vel også være en type musik almindelige mennesker kan relatere til, og det tror jeg helt bestemt vil fungere. Koret er flot. :)
Takker.

Jeg har med vilje lavet det som middelalder-filmmusik, idet det skal bruges til en animation.

Her er det endelige stykke - lidt ændret - og med animationen:


Nyt svar