S: JX-10 og PolySix (JX-8p, D-550)

Salg af udstyr.
Nyt svar
Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2680
Sted: Vejle

S: JX-10 og PolySix (JX-8p, D-550)

Indlæg af Nicolai »

PolySix 10.900,- (står i Kbh)
JX-10 8.000,-

Roland JX-10 kr.: 8.000,-
Jeg siger ikke at dette er den smukkeste JX-10 i Nordeuropa, men jeg smånynner at du nok skal stramme dig gevaldigt an for at finde en pænere! Den har et lille hak på højre gavl, som det fremgår af billedet, meeeen… det er billigt sluppet efter 35 år!
Rolands sidste analoge flagskib, 24 fuldfede analoge oscillatorer fordelt på 12 toners polyfoni og duofoni og som Casper Post ville ha’ sagt: “Du kender den!” 🙂
Den fungerer som den skal, dog lige et par små anmærkninger: AfterTouch virker men du skal have en ordentlig biceps med. Volume slideren er ikke heeelt lineær, men fungerer som den skal uden udfald og skrat. Et par knapper og switches føles lidt anderledes end andre, men det er småting. Hvis du er feinschmecker, så har jeg både switches og knapper på lager, ligesom jeg naturligvis kan skaffe både PG-800 og Patch Edit Chart, hvis du kan skaffe dadlerne.
Lækre tangenter og Midi Master Keyboard funktioner følger med uden merpris! Og jeg har sat et standard 3-benet apparat stik i (og ja, jeg har også forbundet jord til det 3.ben!)
Hvem er bedre til at købe din julegave end dig selv? 🎅🏼🎁🎹
JX10 b.jpg
JX10 b.jpg (74.12 KiB) Vist 542 gange
JX10 a.jpg
JX10 a.jpg (67.77 KiB) Vist 542 gange
JX10 c.jpg
JX10 c.jpg (57.67 KiB) Vist 542 gange
JX10 d.jpg
JX10 d.jpg (40 KiB) Vist 542 gange
Korg PolySix:
Miki Juul i Søborg er færdig med de 2 af dem, og de står stadig i Søborg. Den ene (min oprindelige) havde nogle småting efter den var med rundt på Fredericia Teaters opsætning af "Tommy Seebach", og den anden er én jeg selv begyndte at sætte i stand, den havde en anelse batteri lækage mm. Miki har lavet de ting, som jeg ikke selv kan, så de er i topform, og ser ok pæne ud. Modded med Mikis egen "PWM på savtak", elastik fjeder i pitchbender og installering af 3-polet strøm stik. Ellers ingen mods eller midi. Pris idé: 12.000,- NU 10.900,-
(den sidste jeg har er en special-version med lyse træsider med "indgraverede" metal hjørner, super smuk men med flere issues, som jeg skal igang med at kigge på, den er ikke umiddelbart til salg)

JX-8p:
Jeg har ligeledes 3 og jeg er i vildrede! Den ene er min egen originale jeg har haft fra jeg var barn og har et nostalgisk forhold til, den anden har den FEDESTE mod med et input til den analoge chorus, det er lavet prof med et par komponenter og et gain potmeter (der dog sidder inde i synthen). Den kan altså bruges som ekstern chorus "Dimension JX". Den sidste har jeg købt for nylig som defekt, der kommer ingen lyd fra den, så den skal jeg også igang med at kigge på. Skriv hvis du er interesseret, så må vi snakke om mulighederne...

(PG-800: Jeg har ikke planer om at de skal sælges, men jeg har da et par stykker, så hvem ved hvad du er istand til.... )

D-50:
Jeg har lidt mistet overblikket, jeg har lige solgt én, og jeg mener stadig jeg har 4 liggende, og de 2 fungerer, men dog skal have renset gummikontakter under et par tangenter, og at jeg kan måske samle en 3. ud af de to defekte... Ingen af dem af mint, de har alle lidt småskrammer og slitage på printet til højre, hvor PG-1000'ere har ligget og gnedet lidt rundt. Pris-idé for en fungerende: 4.000,- SOLGT

D-550:
De har alle tre problemer med backlight. Min "egen" i studiet lyser, men ikke særligt kraftigt. (jeg har et nyt backlight panel, der kan installeres). De to andre er backlight helt dødt, og mine små hurtige tests kunne godt tyde på, det ikke bare er et nyt panel, men at der skal kigges på inverteren. Men display er altså læseligt i alle 3, selve LCD krystallerne fejler ikke noget.
Pris-idé: Fra 3.000,- (for en uden lys) over 4.000,- for "min egen" med nyt lys-panel) til ca 5.000,- leveret med nyt moderne OLED display. Lad os se hvad det koster at få hjem fra ebay inkl told, moms, fragt og gebyrer osv...

(Jeg har af mystiske årsager kun én PG-1000, og den er ikke til salg)

Skriv hvis du er interesseret i noget af det. Du må gerne kommentere på priserne, men lav lige et baggrundstjek på niveauet rundt omkring inden.

kh
/Nicolai
Senest rettet af Nicolai lør 19. feb 2022 15:30, rettet i alt 2 gange.
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Default avatar
Telstar
Forum Donator
Indlæg: 354

Indlæg af Telstar »

Hvad er "99"? Troede iøvrigt du boede i Vejle. Er der ikke lidt langt at køre til Søborg? ☺️
Har ofte luret på at få en Polysix igen. Havde en way back, var min første rigtige synth (Casio VL tone tæller jo ikke). Dengang syntes jeg den lød lidt hård i det, men er ret sikker på mit øre har ændret sig ... og så kan jeg jo rent faktisk programmere en synth idag. Dengang drejede jeg bare på knapperne i blinde, eller brugte de presets der tilfældigvis var der i forvejen.

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2680
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Telstar skrev: tors 18. nov 2021 13:05 Hvad er "99"?
99musik.se - en svensk pendant til LM hvor jeg køber og sælger lidt i ny og næ...
Telstar skrev: tors 18. nov 2021 13:05 Troede iøvrigt du boede i Vejle. Er der ikke lidt langt at køre til Søborg?
Jeg bor lige midt mellem Vejle og Horsens. Jeg er jo relativt ofte i Kjøwenhawn alligevel... Men Miki er bare en helt vanvittig dygtig tekniker, han brænder selv for analoge synths, og så har han den uforskammede bonus, at han er et virkelig behagelig væsen. Han lærer gerne fra sig og giver gode råd, så sidste gang kørte jeg kun til Kbh for at besøge ham... Der havde jeg så også lige 7-8 analoge synths med til hans værksted :) Han lavede faktisk den ene PolySix mens jeg var der. Jeg havde selv fejlsøgt med mine begrænsede evner i timevis med et multimeter og et oscilloskop uden held. Miki tændte lortet, så drak vi en kop kaffe i 15 minutter, og herefter fandt han den defekte IC på 10 sekunder med et termisk kamera! Fuldstændig genialt og således får man bare en masse oplevelse og knowhow med hjem :)

Miki har været alvorligt syg, og er stadig igennem en recovery process, så det var godt bare at se ham igen. (jeg vil ikke uddybe det yderligere, Miki er selv med her på maskinen og skal selv vurdere, hvis der skal fortælles mere)
Og så aftalte jeg bare med ham, at hvis nu nogen i Kbh var interesseret i en af PolySix'erne, så var der jo ingen grund til at hente dem (begge) retur til fastlandet...

kh
/Nicolai
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2680
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Billeder af JX-10 vedhæftet.
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2680
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Sænkede priser! Vi skal snart flytte, og jeg kan ikke rigtig overskue 200+ synths og keyboards! Især ikke fordi, der er risiko for vi skal forlade vores nuværende hus inden det nye står færdigt.
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Nyt svar