Støj fra trådløse devices

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Støj fra trådløse devices

Indlæg af Pastorius »

Egentlig skulle jeg til at skrive et spørgsmål om hvorfor min bas pludselig var begyndt at støje helt vild, men så kiggede jeg mig lidt omkring og overvejede hvad der kunne have ændret siden sidst jeg spillede. Jeg kan ikke helt genskabe problemet - inden jeg satte telefon til at filme og prøve støjede det langt værre. Det er dog ikke til at tage fejl af. Forskellen var at jeg i går sad og legede med at koble en Ikea trådfri plug til. Jeg ble fristet af prisen, selvom Ikeas hub er noget ustabilt hø, så jeg købte en enkelt sidst jeg var ikea, og nu havde jeg tid til at lege med den.

I starten er pluggen tændt, og efter nogle sekunder slukker jeg den. Jeg klimter lige nogle toner på en jævn volumen, bare for at I kan sammenligne støjen med alm spil. Moralen er lad jeg ikke friste af Ikeas billige lort når der skal sættes strøm til. og da slet ikke i sammenhæng med lyd. Jeg har også plugs fra Koogeek og Philips Hue. Der er der ikke problemer.

Edit: bassen er støjskærmet så godt som det nu lader sig gøre med kapacitiv maling og stelforbindelse.

--
Robert

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Nåede lige at se "made in China" inden slut. Lyder som noget du kan finde gammelt guld i jorden med..
Ja, Ikea, Harald Håbløs og alle de andre skal man nok holde sig fra.
Vil så lige tilføje at alle vores LED-pærer i huset er fra IKEA, og virker allesammen på 8. år
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Hugo skrev: man 15. nov 2021 21:50 Nåede lige at se "made in China" inden slut. Lyder som noget du kan finde gammelt guld i jorden med..
Ja, Ikea, Harald Håbløs og alle de andre skal man nok holde sig fra.
Vil så lige tilføje at alle vores LED-pærer i huset er fra IKEA, og virker allesammen på 8. år
Jeg har også prøvet ikea pærer, og de støjer også. Ikke bare med lyd, men børnene kan høre en højfrekvent summen, som vi gamle så heldigvis bliver skånet for.
--
Robert

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Okay, det må være fordi jeg er gammel og døv :)
Alt for meget håndværk og musik
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Hugo skrev: man 15. nov 2021 22:59 Okay, det må være fordi jeg er gammel og døv :)
Alt for meget håndværk og musik
Ja, jeg blev også overrasket, da pigerne var hjemme. Det gælder for flere forskellige billige LED ting har jeg fundet ud af.
--
Robert

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Trådløse dimser er generelt noget skrækkeligt noget at have i et lydstudie. Og så bliver det ikke bedre af, at elguitarer og basser kører med super højimpedante ubalancerede signaler som derfor er ekstra følsomme overfor den slags.

Det bedste man kan gøre, er at sørge for så stor afstand som muligt mellem musik gear og de trådløse ting. Læg telefonen væk når du optager, stil dit accesspoint i den anden ende af boligen osv osv.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Nyt svar