[LØST] tråbbelsjuuut: bluetooth deling af skærm FRA Mac Mini M1 til mbp

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 969
Sted: Copenhagen

[LØST] tråbbelsjuuut: bluetooth deling af skærm FRA Mac Mini M1 til mbp

Indlæg af Morten Bjørn »

nogen der bruger det her til dagligt og ved hvad der går galt for mig

det kan sagtens lade sig gøre at dele skærmen fra mbp til minien, der er masser af fordele og det virker upåklageligt og nemt, men ikke den anden vej

men det er som om minien ikke vil tilslutte sig i bluetooth på mbp.

det er ellers fedt da jeg så kan sidde i sofaen, ved trommesættet, i køkkenet osv. og betjene minien, som nu er min studiecomputer
Senest rettet af Morten Bjørn søn 14. nov 2021 17:05, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Glem Bluetooth delen, fokuser på AirPlay deling, begge kan dele, men kun nyere maskiner som M1 kan modtage.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 969
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

Det vil jeg forsøge

m1'eren har trods alt modtaget skærmbillede fra mbp , så problemet er at sende til mbp

men tjekker airplay ud

går ikke ud fra sidecar kan sende til en mbp

egentlig ikke noget jeg sådan havde tænkt over, troede jeg skulle have en iPad på et tidspunkt, men hvis det her virker, så er der lige sparet til 2-3 high end gitter-pedaler GASGASGAS

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Det jeg mente var at du ikke skal fokusere på hvilken teknologi det kører, jeg tror kun at det er understøttet den ene vej, og derfor får du det ikke løst med din mbp.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 969
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

Sådan fanme nu virker det

Sidder i sofaen og skriver på min mbp på min Mac mini, inception i to lag

Det jeg ikke havde prøvet var at skrive følgende adresse i safaribrowseren

vnc://[navn på computeren]/

du har nok ret i at det ikke har så meget at gøre med om man kan se computeren i del-mappen men det ser ud til at det er noget man kan gøre fra hvilkensomhelst computer bare den er på samme wi-fi eller bluetooth, lidt lissom cromecast, men som du anbefaler, så vil jeg ikke tænke så meget over det. Vil forsøge med min arbejdscomputer (pc) ved lejlighed.

Åh det er dejligt det virker. Skal ikke rejse mig op eller finde det andet tastatur for at finde musik eller åbne et program.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Ahh så du skulle bare bruge fjernstyring? Ja det kan løses med VNC 😊
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 969
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

skærmdeling

hedder det her

virker fint og bruger ikke alverden cpu

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 969
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

Jeg har lidt kig på android tablets og lurer på om man kan bruge dem som ekstra (touch)skærm. Nogen der har erfaring med det og hvordan?

På samme måde med skærmdeling via vnc, andet?

Nyt svar