Beyerdynamic dt770 80 eller 250 ohm?

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
opjazz
Medlem
Indlæg: 87
Sted: København

Beyerdynamic dt770 80 eller 250 ohm?

Indlæg af opjazz »

Hej alle

jeg har tænkt mig at køre et par Beyerdynamic dt770, men er i tvivl om det skal være 80 eller 250 ohm. Jeg har læst mange artikler, kommentarer, set videoer, men bliver alligevel i tvivl. Jeg skal bruge dem til at indspille og mixe, har et Motu m2 så 250 skulle være fint mht. power. Tænkte i starten at 250 ville være det helt rigtige, men så i nogle tråde at de måske er mest brugbare når det handler om mixing og ikke indspilning.
Er der nogen der har erfaringer de vil dele ud af?
På forhånd tak :-)
vh Ole

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg er glad for mine 250, men skulle jeg købe i dag blev det 80 ohm versionen, så vil anbefale 80’erne uden at eje dem.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Bare fyi: jeg foretrækker LANGT hellere 880 modellen. Lyder langt bedre i toppen og mere balanceret i lave mellemtone og bund.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Til at indspille vil jeg altid have lukket kop, skal ikke have bleed i mikrofonen.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
opjazz
Medlem
Indlæg: 87
Sted: København

Indlæg af opjazz »

Hald skrev: lør 13. nov 2021 10:40 Jeg er glad for mine 250, men skulle jeg købe i dag blev det 80 ohm versionen, så vil anbefale 80’erne uden at eje dem.
Hvorfor 80 - er det pga. lyden?
/ole
MacBook Pro M1, Logic Pro, MOTU M2

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg har også lydkort med gode hovedtelefonforstærkere hvor 250 ohm er fint, men første gang du sætter dem i noget andet er fornemmelsen lidt flad, lydstyrke og dynamik kan ikke helt det forventelige. Med en 80 ohm lyder det godt alle steder.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Default avatar
EmilEmil
Medlem
Indlæg: 391
Sted: 2200

Indlæg af EmilEmil »

jeg har 250 ohm, og ville nok vælge 80 hvis jeg skulle købe igen... mest fordi at de ikke kan spille helt højt nok, hvis jeg sætter dem direkte i min mac. Det er ikke et major issue, men igang imellem gad jeg godt lige skrue lidt højere op. Er nogen gange nødt til at smide en limiter på min master kanal for lige at booste lydniveauet

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
bodtbody
Forum Donator
Indlæg: 1099
Sted: Vindbyholt

Indlæg af bodtbody »

Man må tage i betragtning hvilken mixer/lydkort man sætter den til ellers giver det ikke mening
facebook : Jørn Pedersen

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Der skulle være en gevinst på lydkvaliteten ved 250 ohm (jeg skriver "skulle være" fordi jeg ikke selv har prøvet det af). Jeg har selv 80 ohm versionen, er fuldt tilfreds med lyden, og glæder mig over at jeg også uden problemer kan bruge den med min laptop, min telefon, og andre steder hvor der ikke nødvendigvis er ubegrænset juice i udgangen.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Nyt svar