EQ-plugins er måske ikke det mest sexede, men...

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

EQ-plugins er måske ikke det mest sexede, men...

Indlæg af bluefonia »

...Sonnox har lavet en ny eq, Claro, som jeg da lige vil anbefale, at man tjekker ud. Den har et eminent workflow og lyder rigtig godt - jeg får ihvertfald lynhurtigt meget vellydende resultater. Den kan også et par tricks, som kan gøre både tracking og mix mere enkelt at gå til. Claro har tilmed et GUI, der er til at holde ud at kigge på :-).
Skal lige tilføje, at pluginnet også har den bedste autogain-funktion, jeg til dato har oplevet...

https://www.sonnox.com/toolbox/claro
Skærmbillede 2021-11-09 kl. 15.28.40.png
Skærmbillede 2021-11-09 kl. 15.28.40.png (292.15 KiB) Vist 282 gange
Senest rettet af bluefonia tirs 9. nov 2021 15:44, rettet i alt 1 gang.
iMac i7 3.4Ghz 32 Gb · MacBook Air · Apollo Twin · Adam A7X · Studio One 4.5/Logic Pro X · Vintage Design M73D MKll · RNC 1773

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Tak for tråden, jeg er ikke nået til den endnu.

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator

Indlæg af bluefonia »

you are welcome. Sir :)
iMac i7 3.4Ghz 32 Gb · MacBook Air · Apollo Twin · Adam A7X · Studio One 4.5/Logic Pro X · Vintage Design M73D MKll · RNC 1773

Default avatar
Peter F-J
Forum Donator
Sted: København NV

Indlæg af Peter F-J »

Interessant med et "piano-roll" lagt ind i EQ GUI'en. Det virker faktisk som en ret god idé for folk der ikke er eksperter i toner og frekvenser mv.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Peter F-J skrev: tirs 9. nov 2021 15:58 Interessant med et "piano-roll" lagt ind i EQ GUI'en. Det virker faktisk som en ret god idé for folk der ikke er eksperter i toner og frekvenser mv.
Det kan man nu også få frem i f.eks. Fabfilters Pro-Q 3 (og jeg skriver "f.eks.", fordi jeg forestiller mig at flere andre har noget lignende, men jeg bruger bare ikke så mange andre EQs ... )
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

Det ser godtnok lækkert ud, ka godt li Sonox. Fabfilter fik jeg ikke optur over da jeg forsøgte, men er heller ikke en eq-haj

Sonox bliver nogengange til UAD plugins, så jeg frygter at jeg på et tidspunkt føler jeg misser noget og må købe samme produkt een gang til.

men den skal da have en køretur som demo

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist

david mondrup skrev: tirs 9. nov 2021 16:06
Peter F-J skrev: tirs 9. nov 2021 15:58 Interessant med et "piano-roll" lagt ind i EQ GUI'en. Det virker faktisk som en ret god idé for folk der ikke er eksperter i toner og frekvenser mv.
Det kan man nu også få frem i f.eks. Fabfilters Pro-Q 3 (og jeg skriver "f.eks.", fordi jeg forestiller mig at flere andre har noget lignende, men jeg bruger bare ikke så mange andre EQs ... )
Yes.
Her er 2 mere jeg lige kan komme på. Surfer EQ tager den lige skridtet videre og leger key follow funktion.
https://dmgaudio.com/products_equilibrium.php
https://www.soundradix.com/products/surfer-eq/

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator

Indlæg af bluefonia »

ja, pianoroll er der adskellige eq´s der har. Det, der udover de meget fine filtre og autogain, funktionsmæssigt nok mest skiller Claro ud fra flokken, er dens produce, tweak og mix "afdelinger" - tjek Sonnox website eller download demo. Det er gode tilføjelser imo, men det, der afgjorde sagen for mig, var kernen i det hele, altså selve equalizeren. Jeg "samler" ikke på plugins, men her var en undtagelse :-). Har ikke Fab Pro Eq 3, så...

Default avatar
Peter F-J
Forum Donator
Sted: København NV

Indlæg af Peter F-J »

Ok, cool. Jeg har indtil videre kun brugt FL Studios stock EQ's og så Izotopes forskellige EQ's. Der er de så lidt bagud kan jeg konstatere :)

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem

Indlæg af Morten Bjørn »

Så nu går det helt amok med EQ nyheder

Fordi det nærmer sig jul?

Eventide SplitEQ

https://www.eventideaudio.com/plug-ins/spliteq/

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist

Morten Bjørn skrev: tirs 9. nov 2021 20:17 Så nu går det helt amok med EQ nyheder

Fordi det nærmer sig jul?

Eventide SplitEQ

https://www.eventideaudio.com/plug-ins/spliteq/
Uden at jeg har gloet mere end et halvt minut på produktsiden, så ligner det teknologi relateret til deres Physion plugin.

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem

Indlæg af Morten Bjørn »

Det synes at være det

Ham her er undtagelsesvist begejstret

Nyt svar