Anbefal et latterligt billigt lydkort med to kanaler til Mac Mini M1 til 100-300 kr.

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 969
Sted: Copenhagen

Anbefal et latterligt billigt lydkort med to kanaler til Mac Mini M1 til 100-300 kr.

Indlæg af Morten Bjørn »

Jeg havde engang et apollo twin duo som jeg solgte for at opgradere til en X8p.

Nu spekulerer jeg på om jeg skal have et tokanalers lydkort igen til pedalboardet.

Min tanke er at hive noget rumklang fra Logic Pro X eller fra den UAD Satelit jeg bruger når jeg slipper op for DSP. Jeg er helt sygt glad for Capitol Chambers på guitar og vokal.

Derudover vil jeg osse gerne kunne spille keys gennem Logic Pro X Retro Keys på et lille usb keyboard.

Så istedet for en ny rumklangspedal, så et billigt interface der virker på Big Sur.

Er det helt umuligt med latency at spille gennem Logic Pro X når det kun er rumklang på bus?

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Hvis vi snakker live, så er det eneste jeg er nervøs for “latterligt billigt lydkort”
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Default avatar
Michael Østerz
Forum Donator
Indlæg: 333
Sted: Lyngby RADIO

Indlæg af Michael Østerz »

Enig med Hald

"Latterligt billigt lydkort" betyder i min verden

"Latterligt tidlig aflysning" af koncerten

:shock: ...

- men fedt nok, så kommer man da hjem på puden før tid!

Kh Østerz
Maximum bass - on ALL frequencies!

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 969
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

Måske har I ret

men har kun øvelokaleaftaler og højest to der bliver sure

Default avatar
Peter F-J
Forum Donator
Indlæg: 187
Sted: København NV

Indlæg af Peter F-J »

Ved ikke hvad "big sur" betyder, men jeg har et gammelt 2 kanalers USB Presonus kort liggende jeg ikke bruger. Det giver jeg gerne væk gratis, hvis det kan bruges.

Medlemsavatar
Morten Hjort
Medlem
Indlæg: 1428
Sted: Virum

Indlæg af Morten Hjort »

Morten Bjørn skrev: man 8. nov 2021 18:51 Er det helt umuligt med latency at spille gennem Logic Pro X når det kun er rumklang på bus?
Nu kører jeg med RME og Reaper, som også er en god kombi, men jeg kan sagtens spille guitar live med rumklang og tunge plugins ala IK Tapes ned til ca. 3ms. Der har ikke været nogen reel forskel på dengang jeg havde UAD vs det setup jeg har nu ift latency. Kommer selvfølgelig an på hvor meget andet der skal køre på samme tid.

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 969
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

Peter F-J skrev: tirs 9. nov 2021 12:40 Ved ikke hvad "big sur" betyder, men jeg har et gammelt 2 kanalers USB Presonus kort liggende jeg ikke bruger. Det giver jeg gerne væk gratis, hvis det kan bruges.
tusind tak

sandsynligvist så virker den ikke til Big Sur som at der er det næstnyeste styresystem til Mac

kigger på gamle interfaces og de er stort set alle sat af drivermæssigt - med mindre der er nogen der tager over, men det er der nok ikke

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 969
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

Morten Hjort skrev: tirs 9. nov 2021 13:33
Morten Bjørn skrev: man 8. nov 2021 18:51 Er det helt umuligt med latency at spille gennem Logic Pro X når det kun er rumklang på bus?
Nu kører jeg med RME og Reaper, som også er en god kombi, men jeg kan sagtens spille guitar live med rumklang og tunge plugins ala IK Tapes ned til ca. 3ms. Der har ikke været nogen reel forskel på dengang jeg havde UAD vs det setup jeg har nu ift latency. Kommer selvfølgelig an på hvor meget andet der skal køre på samme tid.
Jeg tror RME og UAD kører efter samme princip så der ikke er latency

Jeg skal bruge guitar og vokal med nærnul latency
derudover keys, som er pads med langsomt attack - latency ligemeget
og derudover rumklang uden særlig predelay - osse ligemeget med latency

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Personligt er jeg blevet rimelig tryg ved Focusrite Scarlett kortene, også de mindre af dem.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Morten Hjort
Medlem
Indlæg: 1428
Sted: Virum

Indlæg af Morten Hjort »

Morten Bjørn skrev: tirs 9. nov 2021 14:07
Morten Hjort skrev: tirs 9. nov 2021 13:33
Morten Bjørn skrev: man 8. nov 2021 18:51 Er det helt umuligt med latency at spille gennem Logic Pro X når det kun er rumklang på bus?
Nu kører jeg med RME og Reaper, som også er en god kombi, men jeg kan sagtens spille guitar live med rumklang og tunge plugins ala IK Tapes ned til ca. 3ms. Der har ikke været nogen reel forskel på dengang jeg havde UAD vs det setup jeg har nu ift latency. Kommer selvfølgelig an på hvor meget andet der skal køre på samme tid.
Jeg tror RME og UAD kører efter samme princip så der ikke er latency

Jeg skal bruge guitar og vokal med nærnul latency
derudover keys, som er pads med langsomt attack - latency ligemeget
og derudover rumklang uden særlig predelay - osse ligemeget med latency
Nej det er ikke korrekt. Det er rigtigt at RME også har nogle muligheder for via DSP at tilføje f.eks rumklang, men dét jeg snakker om er helt normale AU/VST plugins.

Jeg kender som sagt ikke performance med andre mærker eller DAWs, men guitar og vokal med ikke-hørbar latency, behøver man ikke DSP-løsninger til (omend det da er praktisk).

Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2126

Indlæg af raoul »

Peter F-J skrev: tirs 9. nov 2021 12:40 Ved ikke hvad "big sur" betyder, men jeg har et gammelt 2 kanalers USB Presonus kort liggende jeg ikke bruger. Det giver jeg gerne væk gratis, hvis det kan bruges.
Det ville jeg blive rigtig glad for !!
Jeg skal bare indspille sang.
Undskyld hijack

Default avatar
Peter F-J
Forum Donator
Indlæg: 187
Sted: København NV

Indlæg af Peter F-J »

raoul skrev: tirs 9. nov 2021 21:27
Peter F-J skrev: tirs 9. nov 2021 12:40 Ved ikke hvad "big sur" betyder, men jeg har et gammelt 2 kanalers USB Presonus kort liggende jeg ikke bruger. Det giver jeg gerne væk gratis, hvis det kan bruges.
Det ville jeg blive rigtig glad for !!
Jeg skal bare indspille sang.
Undskyld hijack
Send PM så finder vi ud af det.

Nyt svar