The Vertigoes

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
mkrastrup
Medlem
Indlæg: 162

The Vertigoes

Indlæg af mkrastrup »

1. single fra mit lille "duo corona projekt".
Vi sender typisk filer til hinanden og mødes sjældent.

Dette er første single.
mange flere er på vej.

kom gerne med gode inputs :)


Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

God musik.

Kan man sætte sig med sin akustiske, guitar eller ved et piano og spille og synge nummeret ,. uden at skulle ind over lyd, mixing, mastering eller den rette tone på guitaren. Så har man skruet et nummer sammen, som holder hele vejen.

Det er mit indtryk af dette nummer.

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Musikalsk er det fænomenalt. Det tar´ mig på en lille rejse.
Der er dog et par bump i form af kliché udtryk i lyrikken, men det går :)
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
mkrastrup
Medlem
Indlæg: 162

Indlæg af mkrastrup »

Tusinde tak for de fine ord… :)

Der kommer flere numre i samme univers

Medlemsavatar
TJJ
Forum Donator
Indlæg: 465
Sted: Danmark

Indlæg af TJJ »

Wow - Det er fedt!
Lækker vibe. Cool stemme. Gode lyde. Fed opbygning.

Jeg synes selv, det er virkelig vanskeligt at bygge et nummer op, så det bare bliver ved med at stige i intensitet og lækkerhed på den her måde.
Jeg har smidt flere af den slags sange på porten, fordi jeg ikke kunne få det til at fungere optimalt - men det her virker bare.
Super cool.

Jeg havde lige hørt Portishead og Massive Attack, da jeg klikkede play på det her, og det passede lige ind i den playlistes lo-fi vibe :-)
Men der er også en anden og større James Bond-tema kvalitet over det her. Smooth AF

Der er et par små click/smacks på vokalen - jeg ved ikke, om det bare er YT, men jeg tror det ikke. Det er også et "burst", som er lidt voldsomt, når vox kommer ind IMO.

Jeg er ikke så vild med panningen i begyndelsen. Jeg synes, den fungerer bedre, når strygerne kommer ind, men jeg er stadig ikke fan af kun at have guitaren kørende i den ene side hele tiden, ej heller percussion - altså den hurtige tom (som jeg heller ikke er helt vild med selve lyden på) - i den anden. Jeg ville nok overlappe en del mere. Men det er sikkert bare smag og behag.
Som det er nu, smelter lydbilledet først rigtigt sammen for mig omkring 2.40 og frem. Så sparker det til gengæld også numse.

Bare lige mine strøtanker; noteret mens jeg hørte det anden gang.

Overall: I really like it!

Medlemsavatar
mkrastrup
Medlem
Indlæg: 162

Indlæg af mkrastrup »

Taaaaak for de fine ord og kreative inputs..
Det er skrevet bag øret.

Der kommer som sagt løbende nyt i samme “film-sfæriske-univers”
:)

Medlemsavatar
Zouki
Medlem
Indlæg: 819
Sted: Nordsjælland

Indlæg af Zouki »

Love it! :thumbup:

Lidt 007-agtig 8-) ikke dårlig ment. :wink:

https://open.spotify.com/track/2ZycqiwY ... 2f7792417a

Medlemsavatar
mkrastrup
Medlem
Indlæg: 162

Indlæg af mkrastrup »

Jo tak 😎

Mantraet med musikken er at det skal kunne bruges som film underlægning.

Og blandt andet Bond, har da været i tankerne da nummeret blev skrevet
😀

Medlemsavatar
Zouki
Medlem
Indlæg: 819
Sted: Nordsjælland

Indlæg af Zouki »

Spot on så! :-D

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Fedt nummer og god stemning.

Der er måske noget ved vokallyden jeg opfanger som værende en lille smule digitalt i lyden oppe i den høje mellemtone. Måske er det bare en indstilling af et plugin? Men det er virkeligt i småtingsafdelingen.

Alt i alt synes jeg det sidder i skabet.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
mkrastrup
Medlem
Indlæg: 162

Indlæg af mkrastrup »

Taaaaak 😀😀

Medlemsavatar
nkholst
Medlem
Indlæg: 223
Sted: Odense

Indlæg af nkholst »

....lidt forskelligt herfra...

Vil lige starte med at sige, at det er et virkelig velskrevet nummer med en dejlig varm 007-ish-lyd. Jeg har lige hørt det 3 gange i streg. Vild med guitar-kompositionen... den er dragende og sammen med det øvrige bliver man forført. Naturligvis en fed stemme også.

Når det så er sagt, så kommer der her lidt kosmetisk kritik:
1. Generelt synes jeg nummeret er for langt. Ved godt opbygningen og dynamikken i denne type sange/numre skal ha sin plads. Kunsten er dog, at få 10 liter suppe til at blive til én liter god stærk fond. Vil mene der er plads i nummeret til, at skære lidt fedt af.

2. Jeg er personligt ikke den store fan af, at panorere guitaren så meget ud i starten af nummeret. Når et nummer står så "nøgent", bliver mit ene øre "overbelastet". Jeg mangler et mere centreret lydbillede i starten.

3. Dynamikken i trommespillet kunne tilpasses. Fedt stortrommen kommer ind som den gør, men "rullen" på tammerne ville være bedre senere i sangen, da den også falder ud igen, til fordel for lilletrommen. Trommespillet kunne opbygges, så det stille og roligt fyldte mere og mere, forstået på den måde at det skulle ende med, at smadre godt og grundigt igennem på tammerne mod slutningen af sangen.

...men alt i alt, FEEEDTT.... stort tillykke med singlen. Jeg glæder mig til at høre mere.

Medlemsavatar
mkrastrup
Medlem
Indlæg: 162

Indlæg af mkrastrup »

fedt :)

og tak for de fine ord...
og tak for den meget fine feedback.
:) :)

Nyt svar