Workflow, backup,restore af Logic

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Workflow, backup,restore af Logic

Indlæg af Pastorius »

Jeg har for første gang i ti år besluttet mig til at starte fra en frisk installation på min Mac. Derfor kan jeg lige så godt få styr over det med det samme.

Indstillinger:
Kan jeg lave en backup af diverse indstillinger (UI), så jeg ikke skal starte forfra med alt det?
Jeg tror jeg har styr på Channelstrip settings.
Hvad giver bedst mening at gemme som Package eller folders - eller er det bare en smagssag? (Det meste ligger på en ekstern disk i forvejen, så dem gør jeg ikke mere ved)
Plugins har jeg besluttet mig til at geninstallere efter behov. Det ligger en masse gratis junk jeg alligevel aldrig bruger, men lige skulle tjekke ud.

Er der andet jeg skal være opmærksom på - steder hvor jeg kan gå galt i byen?

Er nogle best practises til at sætte Logic op på den nye maskine - kører man bare en standardinstallation, eller giver det mening at gemme noget eksternt når man - trods alt - kun har 500GB til rådighed på den interne SSD?
--
Robert

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37671
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Best practice er så meget som muligt forfra, især hvis det er nyt system og/eller ny LPX.

Sjove bugs kan arves med i din autoload/template - jeg har prøvet selv.

Mht projekter foretrækker jeg folders, men packages kan godt åbnes.

Folders er nemmere at pille i, men det er nok faren (for nybegyndere) og hvorfor Apple nok tilbyder det andet format.

Mht. andet så er min erfaring med Apple/Mac/Logic, at jo mere man bare klikker jatak til standard installation, jo bedre.

Så kan man altid slå ting fra senere.

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Holger skrev: tors 28. okt 2021 09:07 Best practice er så meget som muligt forfra, især hvis det er nyt system og/eller ny LPX.

Sjove bugs kan arves med i din autoload/template - jeg har prøvet selv.

Mht projekter foretrækker jeg folders, men packages kan godt åbnes.

Folders er nemmere at pille i, men det er nok faren (for nybegyndere) og hvorfor Apple nok tilbyder det andet format.

Mht. andet så er min erfaring med Apple/Mac/Logic, at jo mere man bare klikker jatak til standard installation, jo bedre.

Så kan man altid slå ting fra senere.
Tak - standard it is og forfra. Så kan jeg også få frisket bevidstheden om hvilke indstillinger der giver mening op.
--
Robert

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37671
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

En af problemerne ved at bruge gamle templates er, at man kan låse vinduer, hvilket kan give nogle sjove problemer når GUI'et prøver at auto-opdatere. Andre ting kan bare være ændret/fjernet - og vi allesammen at én ting er teori, en anden er praksis.

Nyt svar