Musearm/arme

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
TJJ
Forum Donator
Indlæg: 465
Sted: Danmark

Re: Musearm/arme

Indlæg af TJJ »

Hugo skrev: tors 28. okt 2021 17:31
TJJ skrev: tors 28. okt 2021 14:23 RollerMouse!


Den dårlige nyhed er, at de er temmelig dyre.
Men det er nye arme og skuldre vist også efterhånden.
Armene betaler det offentlige, rollermouse skal jeg selv betale :lol:

Spøg til side. det er derfor jeg er begyndt at tænke på DAW-controller + at jeg osse har kig på et fedt studiebord med motoriseret hæve-sænke funktion, så man kan sidde/stå efter behov, og så med udtræksplade til tastetur når det skal bruges.
Så mangler jeg blot at finde den rigtige stol samt et ordentligt indhug i opsparingen.....
RollerMouse er nu nok noget billigere end en god Daw-controller - men det ene udelukker jo ikke det andet :)

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Der er et alternativ til Rollermouse som hedder MouseTrapper. Samme princip men jeg synes den er mere behagelig at bruge. Jeg har én på mit arbejde hvor den er essentiel når man sidder og registrerer med meget tastearbejde. Desværre koster den ca 2500 hvis man skal købe den som privatkunde. Til musikbrug bruger jeg bare den gammaldaws mus, jeg laver heller ikke nær så meget musik som jer andre.

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Har været hos doktoren, og fået konstateret at det hele er startet med de 2 dages murer arbejde for 4 uger siden hvor jeg hjalp en ven, og glemte at jeg ikke er 35 mere.
Det er kort og godt en overbelastning SAMMEN med at jeg så sidder 12-14 timer hver dag, forkert, foran min PC.

Doktoren sagde jeg skulle anskaffe et hæve/sænke bord, samt en ordentlig stol, og undgå alt for hårdt arbejde.
Hun sagde osse jeg burde motionere :puke:

Bortset fra det, så er det i bedring, og jeg leder nu rundt efter det inventar jeg skal anskaffe.

Tak for alle jeres råd og vejledning :-D
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Hvis du har muse-arme, var det så ikke på tide at komme ned i trænings centeret?

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Mike-air skrev: tors 4. nov 2021 22:34 Hvis du har muse-arme, var det så ikke på tide at komme ned i trænings centeret?
Jeg er ikke vild med at bruge kræfter på ting som ikke fører til noget konstruktivt (mit helbred ikke medregnet).
Vi har en grund på 5000 m2, så jeg kunne nok finde noget konstruktivt arb.
Det er så blot lige det med at få hørebøfferne af, og lette røven fra stolen.

Og det blæser og regner og er koldt og bla bla bla, masser af undskyldninger :morning:
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Hugo skrev: tors 4. nov 2021 23:27
Mike-air skrev: tors 4. nov 2021 22:34 Hvis du har muse-arme, var det så ikke på tide at komme ned i trænings centeret?
Jeg er ikke vild med at bruge kræfter på ting som ikke fører til noget konstruktivt (mit helbred ikke medregnet).
Vi har en grund på 5000 m2, så jeg kunne nok finde noget konstruktivt arb.
Det er så blot lige det med at få hørebøfferne af, og lette røven fra stolen.

Og det blæser og regner og er koldt og bla bla bla, masser af undskyldninger :morning:
Sorry. Det var en joke der var så dårlig at kun jeg selv forstod den 😄

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Mike-air skrev: fre 5. nov 2021 07:00
Hugo skrev: tors 4. nov 2021 23:27
Mike-air skrev: tors 4. nov 2021 22:34 Hvis du har muse-arme, var det så ikke på tide at komme ned i trænings centeret?
Jeg er ikke vild med at bruge kræfter på ting som ikke fører til noget konstruktivt (mit helbred ikke medregnet).
Vi har en grund på 5000 m2, så jeg kunne nok finde noget konstruktivt arb.
Det er så blot lige det med at få hørebøfferne af, og lette røven fra stolen.

Og det blæser og regner og er koldt og bla bla bla, masser af undskyldninger :morning:
Sorry. Det var en joke der var så dårlig at kun jeg selv forstod den 😄
Grunden til at jeg hoppede på var, at min doktor var inde på det samme, hvor efter det sortnede for mine øjne :cry:
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Hugo skrev: fre 5. nov 2021 15:46
Mike-air skrev: fre 5. nov 2021 07:00
Hugo skrev: tors 4. nov 2021 23:27

Jeg er ikke vild med at bruge kræfter på ting som ikke fører til noget konstruktivt (mit helbred ikke medregnet).
Vi har en grund på 5000 m2, så jeg kunne nok finde noget konstruktivt arb.
Det er så blot lige det med at få hørebøfferne af, og lette røven fra stolen.

Og det blæser og regner og er koldt og bla bla bla, masser af undskyldninger :morning:
Sorry. Det var en joke der var så dårlig at kun jeg selv forstod den 😄
Grunden til at jeg hoppede på var, at min doktor var inde på det samme, hvor efter det sortnede for mine øjne :cry:
Hehe, forståeligt.. Hvis du også hader træningscentre og andre mennesker, kan du jo også bare købe nogle vægte til at have derhjemme. Det har jeg selv gjort.

At jeg er mega dårlig til at holde ved, er så en anden snak 😅

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Mike-air skrev: fre 5. nov 2021 15:58
Hugo skrev: fre 5. nov 2021 15:46
Mike-air skrev: fre 5. nov 2021 07:00

Sorry. Det var en joke der var så dårlig at kun jeg selv forstod den 😄
Grunden til at jeg hoppede på var, at min doktor var inde på det samme, hvor efter det sortnede for mine øjne :cry:
Hehe, forståeligt.. Hvis du også hader træningscentre og andre mennesker, kan du jo også bare købe nogle vægte til at have derhjemme. Det har jeg selv gjort.

At jeg er mega dårlig til at holde ved, er så en anden snak 😅
Jeg har en trænings cykel, og endda en rigtig cykel, men det hjælper ikke så meget på armene. En romaskine, måske. Men den er sat op på loftet, og der er skidekoldt.
He he, mange undskyldninger for bare at sidde i varmen og lave musik :)
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Det kan jeg godt se. Vi danskere er bare ikke lavet til kulde :-)

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Det her var nok sidste gang jeg fik ordentlig motion (2011)
Vedhæftede filer
DPP_00055.JPG
DPP_00055.JPG (1.41 MiB) Vist 395 gange
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Haha. Måske det er på tide at lægge nogle nye fliser så?

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3219
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

+ 1 for

Skifter Hånd til musen mange gange i løbet af dagen, yes yes.
og
Bord med udskæring. Ikke at jeg har det lige nu, desværre –– da jeg boede i Odense og havde mere plads, savede /byggede jeg selv sådan eet. Stadig det bedste bord indtil nu. Savner det.
Ingen tvivl om, at understøttelse af hele underarmen er super god ting.
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Jeg fatter simpelthen ikke at der er nogle af jer som kan bruge begge hænder til musen. Nu har jeg prøvet. For mig er det komplet umuligt at styre den med v. hånd, ligesom jeg heller ikke kan skrive med v. hånd.

Er helt med på bord m. udskæring. Kigger osse på motoriseret hæve/sænke stel og ny stol m. multi indstillinger i hoved og r¤v.
Skal bare lige ha´ armene helt i orden før jeg kan ordne alle de ting.
Det går stille og roligt bedre, nu jeg kun sidder ved PC max 2 timer (spredt ud) om dagen.
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3219
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Hugo skrev: lør 6. nov 2021 21:24 Jeg fatter simpelthen ikke at der er nogle af jer som kan bruge begge hænder til musen. Nu har jeg prøvet. For mig er det komplet umuligt at styre den med v. hånd
Hvor meget har du prøvet?
Jeg var kaffedreng på et lydstudie med temmelig meget skærmtid –– fik ondt i højre håndled. På den dér måde, hvor det HELT tydeligt betyder, at nu skal den IKKE bruges. I et godt stk. tid.

Jeg gik ind i muse-softwaren, byttede om på knapperne. Og brugte så KUN venstre hånd til mus. Det er klart, at hastighed og præcision overhovedet ikke er på højde med den vante hånd/arm.

Men det er ikke så vigtigt. Når jeg VIDSTE jeg skulle. Så jeg udførte bare al arbejde. Selvom det gik langsomt. Det skal jo gøres. Irriterende, ja da. "Forsøge ramme en mappe med mus. Køre for langt. Køre tilbage. Bedre, men stadig for langt. Rammer, skal så klikke. Også svært." O.s.v.

Det er svært, fordi nogle muskler, der har ligget i hængekøje i årtier skal lære en række specifikke, samtidige rutiner. Det tager den tid, det tager.

_________________
Bundlinie:
Efter 1 uge var jeg habil. Efter to uger var hastighed og præcision helt som med højre hånd.

Siden da begyndte jeg at skifte knapperne venstre /højre en gang i mellem. I praksis omkring hver halvanden måned, tror jeg.

SÅ kom der aldrig igen overbelastning på nogen af håndledene. Har ikke haft smerter siden. Det er minimum ti år siden. Jeg bruge stadig begge muse-hænder lige godt, næsten.
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

tomcat skrev: ons 1. dec 2021 22:06
Hugo skrev: lør 6. nov 2021 21:24 Jeg fatter simpelthen ikke at der er nogle af jer som kan bruge begge hænder til musen. Nu har jeg prøvet. For mig er det komplet umuligt at styre den med v. hånd
Hvor meget har du prøvet?
"Forsøge ramme en mappe med mus. Køre for langt. Køre tilbage. Bedre, men stadig for langt. Rammer, skal så klikke. Også svært." O.s.v.
Det er lige det du beskriver der. Det føles som første gang jeg sad bag en PC sidst i -80´erne, og dengang var en mus endda langsom.

Det er nok et spørgsmål om viljestyrke, om at blive ved.

Bortset fra det så mener lægen at smerterne kommer andet steds fra, måske hjertet, selv om mit EKG ser fint ud.
Men at komme til undersøgelse i disse dage hvor nogle strejker, andre siger op og resten har pissetravlt, er nok optimistisk.
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3219
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Pøj pøj med undersøgelse, hvis du kommer afsted.

–– kom til at tænke på:
Da jeg i starten var inde i muse-kontrolpanelet for at bytte om på v/h-knap, da skruede jeg også ned for hastigheden. Til omkring det halve, tror jeg. Så den ikke havde så travlt, når jeg bevægede den rundt på skærmen.
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Nyt svar