At holde folks opmærksomhed på youtube

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

At holde folks opmærksomhed på youtube

Indlæg af mediumaevum »

Min retention-rate er ret lav. Har analyseret mine videoer, og fundet ud af at folk typisk kun ser 1 minut af mine film, selvom jeg har meget mere at vise.

Hvad er årsagen til det, og hvad kan jeg gøre for at øge retention på mine videoer?

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

mediumaevum skrev: man 25. okt 2021 21:25 Min retention-rate er ret lav. Har analyseret mine videoer, og fundet ud af at folk typisk kun ser 1 minut af mine film, selvom jeg har meget mere at vise.

Hvad er årsagen til det, og hvad kan jeg gøre for at øge retention på mine videoer?
Blive poppet og udvande dit koncept....

Seriøst. Lav tingene som du gerne vil have dem, og lev med at hele verden ikke nødvendigvis er enig. Det er fint at tænke over om man kan koncentrere sit budskab, og så sørge for at få det vigtigste med i starten af videoerne, så du i hvert fald kommer ud med det.
--
Robert

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Når jeg kommer igang med at lave ordentlige tutorials, så er jeg ret sikker på, at jeg under min introduktion kommer til at spille noget af resultatet, som "teaser/bliv hængende" lokkemad.

Derudover, så er det noget af det vi har skrevet om mange gange herinde. Kort og præcist leveret, til pointen. Det er selvfølgelig en anden sag, hvis det er musik der driver det frem, og du synes at et stykke på 5 minutter er passende, så er det nok ikke alle der finder det interessant nok til at blive hængende.

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Jeg er helt enig med Robert her. Der er heller ikke andre end en lille trofast skare som lytter til min musik.
Udover dem er der kun de spammere som lover mig guld og berømmelse hvis jeg melder mig ind hos dem.
Derfor praler jeg med at jeg får masser af "tilbud" fra USA hver dag :)
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 969
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

Er det ikke nogenlunde det samme du spørger om her?:

viewtopic.php?p=720326#p720326

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Morten Bjørn skrev: tirs 26. okt 2021 00:12 Er det ikke nogenlunde det samme du spørger om her?:

viewtopic.php?p=720326#p720326
Den tråd du linker til handler om abonnenter dvs. at få fat på dem fra start.
Den nye tråd her handler udelukkende om retention rate.

Medlemsavatar
TJJ
Forum Donator
Indlæg: 465
Sted: Danmark

Indlæg af TJJ »

Ud af de seneste fire videoer, du har uploadet på din YT-kanal, er tre af dem på et minut eller derunder.
Så hvis dit publikum ser et minut, er du vel ret godt kørende?

Den sidste af de nyere videoer, er så over to minutter, men det er ikke animation, men noget video. Personligt forstod jeg ikke, hvad det var, du ville fortælle med videoen, og jeg stoppede den hurtigt 🤷🏼‍♂️

Du har spurgt om det samme før og fik mange svar. Blandt andet i relation til at forsøge at fortælle en historie med anslag, spændingsopbygning, et par overraskelser, et klimaks osv., hvis du gerne vil have folk til at blive hængende noget længere.
Det ville stadig være mit bud.

EDIT:
Jeg kan se, at nogle af de gamle tråde ikke er her mere. Men der er blandt andet den her, der kredser meget om det samme:

viewtopic.php?t=81477

Nyt svar