Køb af skærm, hvilken sidder I med og er glade for?

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 969
Sted: Copenhagen

Køb af skærm, hvilken sidder I med og er glade for?

Indlæg af Morten Bjørn »

Jeg leder efter en skærm til mit nye kærlighedseventyr med Mac Mini

når jeg kigger på Elgiganten bliver jeg bare lidt mere forvirret hver gang. De er såmænd billige nok men skal jeg sidde med en gamerskærm med energimærke F?

Jeg ved fra mit arbejde og fjerndesktop at skærmkvalitet betyder noget, så en almindelig læseskærm er nok heller ikke sagen.

Der er masser i DBA men vi er nede i så lave priser at ingen af dem sælger med nogen nævneværdig besparelse ift nypris.

Derudover aner jeg ikke hvad jeg skal kigge efter

men budgettet er melleme 1000 og 2000, mm. en større udgift kan retfærdiggøres.

Default avatar
hrbaltzer
Medlem
Indlæg: 17
Sted: Herfølge

Indlæg af hrbaltzer »

Jeg har en 34” CH89 Samsung tilsluttet min Mac Mini M1, hvilket prismæssigt nok er lidt over dit beskrevne budget.
Opløsningen er 3440x1440 som Mac Mini’en håndterer fint. OSX kan godt være lidt tricky i forhold til måden den forhandler EDID i HDMI, men de fleste af de store brands nyeste modeller burde virke fint. Du får selvfølgelig den kvalitet du betaler for, men jeg er faktisk overrasket over, hvor god kvaliteten er på selv billige skærme (nu kender jeg af gode grunde mest til Samsung skærme). Den primære udfordring bliver nærmere, hvem der kan levere din ønskede skærm, da den generelle mangel på komponenter driller alle dele af tech branchen.

Mht energimærke, så kan du ikke bruge dette til alverden, fordi målingerne bliver foretaget med alskens eco modes slået til, og disse funktioner bør du som udgangspunkt slå fra, da de kan få skærmene til at te sig underligt.
Hilsen
Peter

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

--
Robert

Default avatar
EmilEmil
Medlem
Indlæg: 391
Sted: 2200

Indlæg af EmilEmil »

Jeg har en Dell UltraSharp U2518D som jeg har haft i et par, den syntes jeg er behagelig at sidde foran i længere tid...

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37671
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg har også købt Dell til studiet. Bruger den til min Mac mini.

https://www.dustinhome.dk/product/50111 ... gwQAvD_BwE

Dell P2421DC, 24" (23.8") i 2560 x 1440. Overraskende flot skalering ned til 1080P, så det er altså muligt at køre flot 1080P på en native 1440p skærm.

Det er dejligt for mig, som har halvdårlige øjne, men gerne vil have en 24" skærm med ultratynd bezel i 1080P opløsning.

Default avatar
hrbaltzer
Medlem
Indlæg: 17
Sted: Herfølge

Indlæg af hrbaltzer »

Lige et lille tip - Black Friday nærmer sig, og der er med garanti kampagnemodeller, der er prissat fordelagtigt
Hilsen
Peter

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 969
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

Tak for jeres svar!!!

Lige nu lurer jeg på at den foreslåede Dell kunne være sagen. Jeg skal osse have en teleskoparm, så 24" er fint.

Må lige se om jeg kan håndtere det stress der medfører Black Friday

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Jeg købte for nylig ny skærm, da den gamle gik i stykker.

Jeg valgte en 27" HP X27q (gaming skærm) fra El-giganten:
https://www.elgiganten.dk/product/compu ... arm/325053

Jeg ville faktisk hellere have valgt en anden, men det var ikke lagervare, og da jeg stod med en skærm der var stået af, havde jeg ikke tålmodighed til at vente nogle dage på at få en bestillingsvare hjem.

Jeg har endnu ikke brugt skærmen så meget, at jeg vil sige alt muligt om den... men altså sådan umiddelbart indtil videre er jeg da tilfreds.

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 969
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

Tak for hjælpen, jeg købte en Eizo 24 tommers, ubrugt til 2000,- og sparede ca 1500.

Havde ellers en Dell buet bredskærm i kikkerten men kom til at se på strømforbruget, ca 90 watt, hvor Eizoen ligger på 20. At det osse er noget Cyber City fører var osse noget der vægtede i retningen af at det kan vist ikke helt gå galt.

Default avatar
Magnacomp
Medlem
Indlæg: 1
Sted: Odense C

Indlæg af Magnacomp »

Til fremtidige læsere af dette indlæg, så kan jeg bestemt anbefale at bruge SOCK PUPPET FJERNET guide til køb af computerskærme. Den er egentlig henvendt til gamere, men der er utrolig meget teknisk information, som helt sikker er brugbar viden inden man går ud og investerer i en skærm. Derudover sammenligner de også priserne for én, så man kan finde den billigste forhandler i DK.

SOCK PUPPET LINK FJERNET

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

Hej @Magnacomp - velkommen til!

Hvis du har en økonomisk interesse i det du linker til, skal det frem gå af dit indlæg!

Mvh,
Rune / Lydmaskinen
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37671
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Og det havde han, viste en hurtig Google-søgning.

Slet skjult markedsføring fjernet og bruger lukket.

Nyt svar