Hjælp til nyt lydkort

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
ThomasGaarn
Medlem
Indlæg: 291
Sted: Denmark

Hjælp til nyt lydkort

Indlæg af ThomasGaarn »

Kære med-maskinister.
Jeg står midt i overvejelser om at udskifte mit gamle MOTU 828 mk2 USB lydkort. Jeg kan sådan set godt lide workflow i det jeg har, men må erkende at support til Mac OS er ikke-eksisterende, hvilket jeg tror vil give mig issues med tiden. Lige nu kører setup fint sammen med Logic Pro X.... men tænker ikke nødvendigvis det bliver ved med det.

SÅ..... mine to kandidater til nyt lydkort er: et MOTU 828 mk3 hybrid fw/usb (brugt køb) og et Focusrite 18i20 (3rd gen)

Valg af MOTU mk3 beholder mit kendte workflow (forudsat den ingen issues har ved at være købt brugt). Det, der taler imod er som nævnt i parentes, at den er brugt, ligesom den er usb-2. Focusrite løsningen er sprit ny og har usb-c forbindelse. Begge kandidater har ADAT, så jeg fortsat kan forbinde eksternt grej, så der står de "lige".

Hvad siger I andre?

Analoge hilsner

/Thomas

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg har en Focusrite som jeg er meget tilfreds med, alene det at MOTU’en har FireWire er et red flag for mig. Hvis du går med den, hvor længe går der så før den bliver for gammel? Men en Scarlett gen 3 er et ret nyt produkt.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Nyt svar