Insta360 X2 "shoot now, point later"

Optagelse og redigering af video og billeder, lyd til video, Final Cut, Premiere Pro, Pinnacle, m.v.
Nyt svar
Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Re: Insta360 X2 "shoot now, point later"

Indlæg af Mike-air »

Det må du meget gerne @DUBTEMPLE! Det vil jeg sætte stor pris på 👍 Hvad hedder apps jeg skal downloade?

Super fedt med drone-muligheden.. Jeg har faktisk sådan en mount med krog til at sætte på min mavic pro 2.... Til at kaste ting fra dronen (fordi min far insisterede på vi skulle ha en konkurrence i hvem der kunne ramme mest præcist med vandballoner :roll: )..

Men det er måske ikke den bedste ide at fæstne et insta360 på den mount :dollargrin:

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Insta360 studio 2022 skulle ku downloades her:

https://www.insta360.com/mobile/download/insta360-onex2

Selve produktsiden her:

https://www.insta360.com/mobile/product/insta360-onex2

Det var da en fin ballon-leg, men du er vist uenig 😀

Prøver at få optaget noget og smidt på dropbox i næste uge, eller hurtigst muligt, er udfordret på anden vis lige nu :-)
Senest rettet af DUBTEMPLE tirs 26. jul 2022 02:04, rettet i alt 1 gang.
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Mike-air skrev: lør 9. jul 2022 12:02 Det må du meget gerne @DUBTEMPLE! Det vil jeg sætte stor pris på 👍
Så skulle der også være en lille 360-fil klar til at lege med i editoren:

https://www.dropbox.com/s/fh2a7ggi1z62c ... 9.mp4?dl=0

Jeg har selv lavet første hurtige forsøg med automatisering af filmen på 5 minutter, ses her:






:lol: :lol: :lol:

VID_20220712_144912_00_039_2022-07-13_00-30-42_screenshot.jpg
VID_20220712_144912_00_039_2022-07-13_00-30-42_screenshot.jpg (1.87 MiB) Vist 2478 gange

VID_20220712_144912_00_039_2022-07-13_00-40-20_screenshot.jpg
VID_20220712_144912_00_039_2022-07-13_00-40-20_screenshot.jpg (1.97 MiB) Vist 2477 gange
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Det bliver ved med at give ,.. så dette på den officielle fb-side ,..

Time-elapse funktionen tænker jeg


Screenshot_20220726-010926_Facebook-01.jpeg
Screenshot_20220726-010926_Facebook-01.jpeg (273.74 KiB) Vist 2421 gange
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

/Dub

Medlemsavatar
KTAS
Medlem
Indlæg: 254
Sted: Farum

Indlæg af KTAS »

DUBTEMPLE skrev: tirs 12. jul 2022 21:40 Jeg har selv lavet første hurtige forsøg med automatisering af filmen på 5 minutter, ses her:


Er det stitching man ser i baggrunden i midten af billedet ved 4-11 sekunder samt ude til venstre ved 25-27 sekunder?

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

DUBTEMPLE skrev: tirs 12. jul 2022 21:40
Mike-air skrev: lør 9. jul 2022 12:02 Det må du meget gerne @DUBTEMPLE! Det vil jeg sætte stor pris på 👍
Så skulle der også være en lille 360-fil klar til at lege med i editoren:

https://www.dropbox.com/s/fh2a7ggi1z62c ... 9.mp4?dl=0

Jeg har selv lavet første hurtige forsøg med automatisering af filmen på 5 minutter, ses her:






:lol: :lol: :lol:


VID_20220712_144912_00_039_2022-07-13_00-30-42_screenshot.jpg



VID_20220712_144912_00_039_2022-07-13_00-40-20_screenshot.jpg
Tusind tak! Super god stil du gad dele noget video så jeg kunne prøve softwaren også 👍

Efter at have konfereret med min bedre halvdel er vi dog blevet enige om at det nok skal være noget som Insta360 RS twin hvis jeg/vi skal igang med 360 video. Men det er lidt for pebret i forhold til hvor attraktivt 360 video er for mig. I så fald skal jeg ihvertfald have overtalt damen til at vi splejser (jeg er fra jylland).

Så i stedet har jeg solgt mit GoPro Hero 10 og købt et DJI Action 2, blot for at prøve noget andet end GoPro (som IMHO var noget af en skuffelse i forhold til hypen).

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Lader til der kommer noget nyt fra Insta360 2. August:


Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

KTAS skrev: man 1. aug 2022 22:07
DUBTEMPLE skrev: tirs 12. jul 2022 21:40 Jeg har selv lavet første hurtige forsøg med automatisering af filmen på 5 minutter, ses her:


Er det stitching man ser i baggrunden i midten af billedet ved 4-11 sekunder samt ude til venstre ved 25-27 sekunder?
4-11 er der lejlighedsvist problemer med youtube på visse telefoner, men ikke alle, og jeg oplever det heller ikke på computer, det er afspiller-relateret, ved ikke helt hvad det handler om endu

Der er også en svag farve-forskel i siderne på billedet, ligesom du ser på det nederste af de to forvrængede billeder hvor linien går vandret gennem midten af billedet, dette er en form for "farve-stitching" uden klippe-fejl

Til venstre 25-27 er dog klokkeklar stitching fejl, ses især på snoren med flag, hvor det ene bliver dobbelt, det sker lejlighedsvist, kan nogen gange fjernes med softwaren bagefter, men muligvis ikke altid.

Har man mulighed for at styre retning
under optagelse er det selvfølgelig bedst med de vigtigste områder lige foran eller bagved kameraet

Ind til videre kan jeg leve med det, i forhold til hvor meget andet det gir, stabiliseringen er vanvittig god i forhold til andet, og jeg er vildt imponeret over hvor godt man slipper fra at filme direkte mod solen, andre ting ville brække sig og brænde fuldstændig ud, eller bliver fyldt med endu flere refleksioner og linsefejl grundet modlyset
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Mike-air skrev: man 1. aug 2022 22:16
DUBTEMPLE skrev: tirs 12. jul 2022 21:40
Mike-air skrev: lør 9. jul 2022 12:02 Det må du meget gerne @DUBTEMPLE! Det vil jeg sætte stor pris på 👍
Så skulle der også være en lille 360-fil klar til at lege med i editoren:

https://www.dropbox.com/s/fh2a7ggi1z62c ... 9.mp4?dl=0

Jeg har selv lavet første hurtige forsøg med automatisering af filmen på 5 minutter, ses her:






:lol: :lol: :lol:


VID_20220712_144912_00_039_2022-07-13_00-30-42_screenshot.jpg



VID_20220712_144912_00_039_2022-07-13_00-40-20_screenshot.jpg
Tusind tak! Super god stil du gad dele noget video så jeg kunne prøve softwaren også 👍

Efter at have konfereret med min bedre halvdel er vi dog blevet enige om at det nok skal være noget som Insta360 RS twin hvis jeg/vi skal igang med 360 video. Men det er lidt for pebret i forhold til hvor attraktivt 360 video er for mig. I så fald skal jeg ihvertfald have overtalt damen til at vi splejser (jeg er fra jylland).

Så i stedet har jeg solgt mit GoPro Hero 10 og købt et DJI Action 2, blot for at prøve noget andet end GoPro (som IMHO var noget af en skuffelse i forhold til hypen).
Pøj-pøj med det ny DJI, tingene har hver sin fordel, jeg værdsætter selv den lille størrelse og vægt meget højt til rejse, vandring, og mc,..
/Dub

Medlemsavatar
KTAS
Medlem
Indlæg: 254
Sted: Farum

Indlæg af KTAS »

DUBTEMPLE skrev: tirs 2. aug 2022 08:24 4-11 er der lejlighedsvist problemer med youtube på visse telefoner, men ikke alle, og jeg oplever det heller ikke på computer, det er afspiller-relateret, ved ikke helt hvad det handler om endu
Jeg ser tydeligt problemet på min computer skærm (Acer XB270HU), men jeg undrede mig også over at det kun sker i baggrunden.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg låner en i morgen, så kan jeg lige teste om jeg skal have den købt på Powers tilbud.

Er det ikke i dag d. 2/8/22 insta360 kommer med deres nyhed?
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hald skrev: tirs 2. aug 2022 16:04 Jeg låner en i morgen, så kan jeg lige teste om jeg skal have den købt på Powers tilbud.

Er det ikke i dag d. 2/8/22 insta360 kommer med deres nyhed?
Spændende

Jo det er 2/8 i dag ,... lad os se 🙂

Husk at evt stitch-problemer kan manipulleres I den editor der kan downloades
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

/Dub

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg har monteret jeg ved ikke hvor mange ptz Obsbot tiny webcams, så der er et marked.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Så lige en dansker/tysker havde oploadet lidt fra en bådtur, samt oslotur m.m. på den officielle FB-side

Reframet i Insta-studio ,.. og PP i finalcut






/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Fedt 👍 Desværre bekræfter det mig lidt i at vente med at købe et 360 kamera, da opløsningen ikke er så fantastisk endnu. Jeg er personligt meget glad for at studere detaljerne i bybilledet, eller hvor det nu er jeg optager video fra. Og så må man jo bare vente.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Mike-air skrev: man 8. aug 2022 13:04 Fedt 👍 Desværre bekræfter det mig lidt i at vente med at købe et 360 kamera, da opløsningen ikke er så fantastisk endnu. Jeg er personligt meget glad for at studere detaljerne i bybilledet, eller hvor det nu er jeg optager video fra. Og så må man jo bare vente.
Jeg havde allerede besluttet at arbejde med alm HD i det meste ,.. for lettere editering I mit udstyr, mere knastfri gengivelse hos modtageren ,.. samt hurtigt workflow i fusion osv

Eneste der ender op i ægte fuld 4K er det der
Kommer ubeskåret fra mine alm Lumix cams

Så for mig rækker det, jeg vælger istedet at kommer igang NU inden for 360 med det Jeg har

Steppet op til ægte 8K+ koster let 50-100K

Og er tungt samt klodset

Noget godt i pænt over 8K opløsning på størrelse max som en tennisbold med håndtag og en pris på under 20.000 ligger nok adskillige år ud I fremtiden IMHO
Senest rettet af DUBTEMPLE man 8. aug 2022 19:59, rettet i alt 1 gang.
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Btw

Insta360 X2 kan faktisk optaget 1440p ,. altså opløsningen der ligger midt mellem HD og 4K

Men så er det som alm cam og ikke 360

Vinklen vil være 150 grader så
/Dub

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg har lånt en i disse uger til at teste om jeg vil købe, og selv om det faktisk er nemt at betjene vokser træerne ikke ind i himlen når man snakker kvalitet, digital zoom går lynhurtigt ud over kvaliteten, og højden på det man filmer er meget vigtig. Jeg hygger mig med det, men tror ikke at jeg køber et endnu.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hald skrev: man 8. aug 2022 19:39 Jeg har lånt en i disse uger til at teste om jeg vil købe, og selv om det faktisk er nemt at betjene vokser træerne ikke ind i himlen når man snakker kvalitet, digital zoom går lynhurtigt ud over kvaliteten, og højden på det man filmer er meget vigtig. Jeg hygger mig med det, men tror ikke at jeg køber et endnu.
Ved ikke helt hvad du mener med "højden"

Men, nej, man ska helt klart ikke zoom voldsomt ind på ting, hvilket er forståeligt når de 5.7K jo
dækker ALT ,.. man skal bruge det inden for sine grænser, og indstille sig på at arbejde i vidvinkel perspektiv såvidt muligt, (som nævnt tidligere),..

For mig er det fint nok, Jo det man bruger som action-cam, eller når man bevæger sig gennem
en by og vil illustrere rummet, (som nyhavn-klip)

Bortset fra time-elapse, og 360-foto, forestillet jeg mig at det næsten altid skal bruges i action, altså under bevægelse, for mit vedkommende

Bedre opløsning, samt voldsomt zoom så bliver det med alm kamera, og uden alle de muligheder Insta360 giver.

Overvejer Canon R7 på et tidspunkt

Men det bliver Panasonic FZ1000 lang tid endu
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Første forsøg fra bilen samt edit ,.. ikke 100 pct tilfreds ,.. men syntes også Youtube stjal noget af kvaliteten

Har dog ikke rodet noget videre med settings endu

Har heller ikke kortlagt zoomlevels indflydelse eller hastighed samt vibration osv ,.. men de spiller helt sikker ind ind

Kameraet var blot hurtigt fastgjort idet en halvt udfoldet selfie-stick var sat fast til min kajak-holder med gaffa-tape

Skal bemærkes at der både var en del varmedis og rusk i træerne

Senest rettet af DUBTEMPLE tirs 16. aug 2022 00:37, rettet i alt 2 gange.
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Uploaden er privat.

edit:
yes nu virker videoen.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Christoffer I. N. skrev: tirs 16. aug 2022 00:14 Uploaden er privat.
Ok ,.. prøver igen

/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hoveddelen af problemet lader til at være degradering efter opload til Youtube

Problemet lader til at være velkendt, den gængse måde at omgå det på syntes at være en oversized rendering for at undgå artifacts:

https://www.youtube.com/watch?v=ayzNXIZK06c

https://www.youtube.com/watch?v=sCS1DaDxS58

Dette tager lang tid, og jeg er ikke hjemme ved fiber-forbindelsen

Men der er en ProRes 422 mulighed som jeg foreløbig har prøvet som lader til at hjælpe en del:

res.JPG
res.JPG (126.31 KiB) Vist 2061 gange


/Dub

Nyt svar