LOUD = 24syv - Fint eller gravskænderi?

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar

Er det OK at lave et move som dette i håb om at redde LOUD?

Ja
5
25%
Nej
15
75%
 
Afgivne stemmer: 20
Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

LOUD = 24syv - Fint eller gravskænderi?

Indlæg af Mike-air »

Fra det nye år er det slut med navnet Radio Loud. Radiokanalen tager navneskift og hedder fra 3. januar i stedet 24syv.

Det bekræfter Anders Krab-Johansen, der er koncernchef i Berlingske Media, over for Weekendavisen.

Desuden vil Berlingske Media købe 91 procent af aktierne i selskabet bag radiokanalen, hvis Radio- og tv-nævnet nikker ja til opkøbet. I øjeblikket har mediekoncernen en ejerandel på 40 procent.
Det er ikke alle, der ser det nye navn som det smukke signal, koncernchefen taler om. Mads Brügger, der var programchef på Radio24syv og har forfattet flere kritiske indlæg på Twitter om Radio Loud, kalder det "gravskænderi".

- Jeg synes, man skal lade de døde hvile i fred, sagde han i sidste uge til Weekendavisen.

På Twitter konstaterer han kort: "24tyv"
Lidt mere baggrund:
https://www.dr.dk/nyheder/kultur/bliver ... -til-24syv

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Personligt ser jeg dette som ganske frastødende. I mine øjne er det det samme som at hvis en nulevende gruppe begyndte at udgive punk rock under navnet "The beatles" eller bare "Beatles". Det er vidst heller ikke helt lovligt/billigt :roll:

Anyways, jeg er biased fordi jeg var stor tilhænger af Radio 24syv.

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Selvfølgelig er det da OK. 24syv er jo blot et udtryk for noget som kører i døgndrift.
Så kan man osse postulere at Radio24syv har hugget det.
Beatles var en institution af verdensklasse og navnet er beskyttet, så det er nok en anden sag.
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Det er decideret tåbeligt. At de ikke tydeligt kan se at de kun vil tabe på det her stunt er fuldstændig uforståeligt for mig.

Men - det er da teknisk set helt ok at gøre det, bare torskedumt.

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1462
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Morten B skrev: fre 22. okt 2021 13:45 Det er decideret tåbeligt. At de ikke tydeligt kan se at de kun vil tabe på det her stunt er fuldstændig uforståeligt for mig.

Men - det er da teknisk set helt ok at gøre det, bare torskedumt.
Hvis de ikke havde lavet det stunt, så havde jeg aldrig hørt om dem, før de havde produceret noget der var godt nok til at give samme omtale. Så lidt effekt har det da haft - men nok ikke nok til at jeg gider at indstille kanalen på bilradioen ;)
--
Robert

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 965
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

Der er blevet snydt og svindlet med vilkårene for radio Loud og de har fået en kraftig påtale. Det hele var luftkastel og tåkrummende pinligt. Osse for Radio/TV-nævnets panel som må tilbage som sådan lidt nogle nemme typer, siden de hoppede på salgstalen. Radio24/7 havde noget at have det i det de ville, sådan set bare fortsætte med det de gjorde, men blev fejet af bordet som værende ikke-fornyende og uambitiøst.

At kalde det 24/7 eller noget i den stil er gravrøveri, det er jeg ganske enig i. Indholdet bliver ikke bedre for man kan ikke finde de personer som vil stå på mål for det.

Jeg har en stærk formodning om at det er Berlingske der blot vil have fat i 55 mio om året i støtte. Uanset kvaliteten af det, så er det gode penge.

Berlingske har allerede appen, facebooksiden og logoet, så skal de bare - hvis de får lov - have købt sig lidt mere ind i Radio Loud majoriteten.

Og bag ved det med logoet og navnet, så er det en endnu større begivenhed for Berlingske.

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1462
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Morten Bjørn skrev: lør 23. okt 2021 12:28 Der er blevet snydt og svindlet med vilkårene for radio Loud og de har fået en kraftig påtale. Det hele var luftkastel og tåkrummende pinligt. Osse for Radio/TV-nævnets panel som må tilbage som sådan lidt nogle nemme typer, siden de hoppede på salgstalen. Radio24/7 havde noget at have det i det de ville, sådan set bare fortsætte med det de gjorde, men blev fejet af bordet som værende ikke-fornyende og uambitiøst.

At kalde det 24/7 eller noget i den stil er gravrøveri, det er jeg ganske enig i. Indholdet bliver ikke bedre for man kan ikke finde de personer som vil stå på mål for det.

Jeg har en stærk formodning om at det er Berlingske der blot vil have fat i 55 mio om året i støtte. Uanset kvaliteten af det, så er det gode penge.

Berlingske har allerede appen, facebooksiden og logoet, så skal de bare - hvis de får lov - have købt sig lidt mere ind i Radio Loud majoriteten.

Og bag ved det med logoet og navnet, så er det en endnu større begivenhed for Berlingske.
Ja, det er himmelråbende åndsvagt det der er sket - helt tilbage fra dengang Per Stig Møller ville have sin taleradio. Jeg hører heller ikke til dem der mente at Radio24syv var god radio - jeg synes det var fladt, poppet, amatøragtigt krydret med meget få ordenligt producerede indslag. Penge ville have været meget bedre brugt på DR.

Det eneste rigtige er helt at aflive (endnu) en offentlig støttet landsdækkende kanal, medmindre man ville poste mange flere penge efter det, så det blev et reelt alternativ til DR's mange velproducerede udsendelser (selvom de også gør hvad de kan for at aflive de bedste).
--
Robert

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 965
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

24/7 var noget hø i starten men det blev rigtig rigtig godt efterhånden.

Berlingske og i første omgang Loud, må være blevet inspireret af Pittelkow/Jespersen, for man kan få mediestøtte hvis man driver en blog der ligner en online nyhedsavis.

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1462
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Morten Bjørn skrev: lør 23. okt 2021 13:02 24/7 var noget hø i starten men det blev rigtig rigtig godt efterhånden.

Berlingske og i første omgang Loud, må være blevet inspireret af Pittelkow/Jespersen, for man kan få mediestøtte hvis man driver en blog der ligner en online nyhedsavis.
Jeg har undgået Loud, men det lyder ikke rart.

Jeg synes også der var meget langt mellem snapsene på 24/7 i slutningen af deres levetid.
--
Robert

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Pastorius skrev: lør 23. okt 2021 18:02
Morten Bjørn skrev: lør 23. okt 2021 13:02 24/7 var noget hø i starten men det blev rigtig rigtig godt efterhånden.

Berlingske og i første omgang Loud, må være blevet inspireret af Pittelkow/Jespersen, for man kan få mediestøtte hvis man driver en blog der ligner en online nyhedsavis.
Jeg har undgået Loud, men det lyder ikke rart.

Jeg synes også der var meget langt mellem snapsene på 24/7 i slutningen af deres levetid.
Ku du heller ikke lide millionærklubben? Det var ellers noget af det bedste IMO… Åh, den kære Lau Svendsen og hans børs-knæ 🤣

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 965
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

Min guilty pleasure er 'Det Vi Taler Om', men ellers synes jeg det har fostret sindsygt meget. Lars Trier Mogensen, Jarl Cordua, Den Korte Radioavis, Nedim, Hassan Preisler, Fedeabe (Anders Lund Madsen), Huxi og det gode gamle folketing (Blev til Slotsholmen med ny vært nu), Rushys Roulette, Knud Romer (bare åbn mikrofonen og lad ham køre, så har du et program) , Mads Holger (fanme sjovt da han var i Herining, ikke så sjovt han er borte), Lisbeth Zorning.

Skimmede lige wiki for at se, hvad det var jeg værdsatte af og til.

Det fede var vel at de turde mere end P1 pga. politisk bestyrelse og alt muligt hejs med Mette Bock og mediestøtte. Onde tunger mener det var der det gik galt med 24/7.

Lyter nu meget mere til podcasts og mofibo.

Synes nu osse især P1 morgen har oppet sig på de mere vinklede ting. Det var sku noget tamt det hele på et tidspunkt.

Det var bare hvad jeg tænkte derfra hvor jeg sidder.

Default avatar
Michael Østerz
Forum Donator
Indlæg: 331
Sted: Lyngby RADIO

Indlæg af Michael Østerz »

Jeg savner Kirsten Birgit Kretz Hørsholm 😳
Maximum bass - on ALL frequencies!

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 965
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

Ja der har været 'den korte coronavis' men ved ikke hvor hun huserer i øjeblikket. Måske BT's podcast.

Hun kan følges på Twitter, der er noget under opsejling angående kommunalvalget.

Nyt svar