Online stem splitter

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Default avatar
DanF
Medlem
Indlæg: 53
Sted: Østjylland

Online stem splitter

Indlæg af DanF »

Ved ikke om det er blevet omtalt før herinde, men jeg er faldet over den her service, som både kan være gratis og betaling.
Vælg hvilken instrumentgruppe du vil separere, upload en mp3, så kører toget. Ved ikke med kvaliteten, så det kan være bumletog...
https://www.lalal.ai/

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Kan ikke huske om jeg har delt den endnu. Der findes efterhånden nogle af den slags services, jeg ville vist nok lave en samlet tråd..

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg har tidligere haft prøvet en del af dem, og det er noget skralderværk, ikke tiden værd.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Det er ret træls når folk på youtube poster "x - x (acapella)", og så er det bare splittet med RX rebalance, med tydelige spektrale mislyde... Vi er der ikke endnu, hvad det her område angår.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Jeg bruger denne her https://www.karaoke-version.com/?currency=EUR

Stem splitteren er for dyr.

Karaoke version´ filer kan nok ikke måle sig , lydmæssigt med den standard mange her på LM ønsker. Og det er mp3. De er fine til mit brug. Det er som regel kun vokal, keyboard og trommer jeg bruger.

Det der generer mig lidt , er at selvom det er professionelle musikkere, har jeg det indtryk. At de mødes og indspiller 3 numre på en arbejdsdag.
Jeg er også aktiv i et forum som hedder Strattalk . Der er musikkere som har spillet gigs i årtier. De er lyn hurtige til at lære disse numre. Men, for karaoke-versions vedkommende, jeg syntes jeg de ,af og til, mangler indlevelse og nerve.

Guitarnumrene på ST mangler ikke nerve. Der vil man vise hvad man kan. Og ikke falde igennem. For standarden er ret høj.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Sonic Academy kigger på ezstems, en side lignende lalal.
Videoen er en introduktion til et betalt kursus om demixing hos dem.
Hop til ~7:10 for at høre eksempler. Det er dog samme teknologi som lalal, RX Music Rebalance (RX8... det ligner ikke Music Rebalance er opdateret i v9) m.fl. bruger, det nævnes også i videoen.


Default avatar
DanF
Medlem
Indlæg: 53
Sted: Østjylland

Indlæg af DanF »

Christoffer I. N. skrev: tors 21. okt 2021 23:05 Kan ikke huske om jeg har delt den endnu. Der findes efterhånden nogle af den slags services, jeg ville vist nok lave en samlet tråd..
Jo tak til en samlet tråd.

Nyt svar