Min video om Volume shapere til eksterne sidechain signaler

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Min video om Volume shapere til eksterne sidechain signaler

Indlæg af Christoffer I. N. »

[Disclaimer]: Jeg ved godt video og lydkvaliteten er på amatør-niveau. Jeg fejlciterer muligvis af flere omgange hvad Holger skriver på hans blog, og/eller misforstår hvad han skriver. Ja, videoen er 14 uredigerede minutter med øhh'er, gentagelser, lejlighedsvis vrøvl, og lange tænkepauser.
Det her er en deling af en idé. Hvis du kan bruge det, så er det fedt. Hvis ikke, så overlever vi alle nok.



Holger lavede denne fede guide til expansion af kick i en master han arbejdede på. Udover at jeg har mange flere idéer til videoer om påvirkning af sidechain og styresignaler, så var Holgers post, og den efterfølgende dialog, grunden til at jeg ville lave denne video.
Så læs gerne Holgers post først:
viewtopic.php?p=726794#p726794


Min video:




Beklager iøvrigt at jeg ikke lige fik tippet kameraet mere op, så det var til at se toppen af mixeren. Skulle man være i tvivl, så er signalkæden på "SC Trig" sporet følgende:
Pro-Q 3 EQ, til filtrering af sidechain signal
Gatekeeper, til volume shaping
Pro-C 2 compressor, til mere konsistent sub slag

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Tillykke du kom over 100 øøhh :jam: :banan:

Jeg forstod hvad du sagde, dog, og har osse læst Holgers blog.

Ikke for at blære mig, men har i et stykke tid brugt comp delen i Fab-MB på netop Kick og Toms
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Dejligt hvis det kan bruges, eller i det mindste inspirere. Det er dog relativt isolerede tilfælde hvor det er nødvendigt, og som det også efterfølgende er gået op for mig, så bliver det dobbelt-bøvlet at skulle forholde sig til tempo for en mastering-tekniker. Det står der også lidt mere om på Holgers blog.

Ja de er dejlige, ligetil og meget brugbare de Fabfilter plugins.

Nyt svar