October 18 Apple Event

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 969
Sted: Copenhagen

October 18 Apple Event

Indlæg af Morten Bjørn »

Nå, det ser ud til at det er på mandag jeg ved hvad jeg skal erstatte min MBP late 2013 med


Andre end mig der venter i spænding?



https://www.apple.com/apple-events/

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Ja. Jeg kunne godt tænke mig at se noget nyt, visionært og inspirerende på mbp fronten (design og brugerflade). Det er gode computere, men jeg har ikke et særlig stort incentiv til at opgradere min 2018 model i øjeblikket (som jeg primært bruger til at skrive kode og emails på).

Om man tør sige noget negativt, så syntes jeg designet synger på sidste vers, og rent taktilt er det ikke en maskine som føles særlig behagelig at have i hænderne over længere tid.

Så jeg håber der sker noget på det parameter.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg tænker nu egentlig at deres design er lækkert og tidsløst, men da jeg selv lige har fået en MacBook Pro M1 på arbejdet, mangler jeg intet, men til profesionelle der skal render noget video, vil en ny overraskende processor være perfekt.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 969
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

Ifølge mine beregninger er det i aften klokken 19:00

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

Ifølge Apple.dk er det kl 19 :)
Screenshot 2021-10-18 at 16.57.12.png
Screenshot 2021-10-18 at 16.57.12.png (1.06 MiB) Vist 684 gange

Medlemsavatar
amolin
Medlem
Indlæg: 1030

Indlæg af amolin »

Håber de kommer med en ny Mx chip som understøtter mere end 2 skærme.
Kun 2 skærme er et no go for mig
- Anders
Facebook: [url]http://www.facebook.com/amdrl[/url]
Mit studie: [url]http://beatthemic.com[/url]

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Så er det nu
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Please please PLEASE use siri......

Ok - Heres a deal for you:
1) You'll get this incredible new technology in apple music called ''PLAYLISTS''
2) AND we'll give you 50% off if you use only siri for apple music

Jeg var ved at dø af grin. Det begynder at minde om microsoft edge :lol: :roll:

Default avatar
petal
Forum Donator
Indlæg: 457
Sted: Kbh V

Indlæg af petal »

Vent lige lidt - Jeg skal lige forstå det rigtigt. Er der en bedre Mac Book Pro på markedet nu?

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

petal skrev: man 18. okt 2021 19:51 Vent lige lidt - Jeg skal lige forstå det rigtigt. Er der en bedre Mac Book Pro på markedet nu?
Iflg. præsentationen skal den kunne bestilles nu, og leveres i næste uge.

Jeg kom lidt sent ind. Nævnte de release dag for Macos Monterey?
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

petal skrev: man 18. okt 2021 19:51 Vent lige lidt - Jeg skal lige forstå det rigtigt. Er der en bedre Mac Book Pro på markedet nu?
Den er god nok! Og de har fjernet touchbaren og givet den et mere behageligt tastatur <3

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

- og så i øvrigt lidt skuffende, når nu de genindfører f.eks. HDMI port, at de så ikke også kunne smide et par regulære USB porte i. Langt de fleste af os vil stadig få brug for en dock.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 969
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

amolin skrev: man 18. okt 2021 17:28 Håber de kommer med en ny Mx chip som understøtter mere end 2 skærme.
Kun 2 skærme er et no go for mig
Så er det mac book pro med M1 max chip

Nogen der fik fat i, hvad det kostede?

Og han siger man kan bestille dem nu, men var det bare M1 Pro og ikke Max. Og i så fald, hvornår er M1 Max tilgængelig.

ca 15.000 for 16.2 inch er en god pris. De seneste M1 macs har heller ikke været så dyre. De har rundt regnet cuttet 3-5.000 af prisen for en ny mac.

Default avatar
petal
Forum Donator
Indlæg: 457
Sted: Kbh V

Indlæg af petal »

Tak - De snakker bare så meget om allllle de tekniske detaljer, at det er svært at vurdere for os almindelige mennesker om det er et bedre produkt i den sidste ende ;)

Default avatar
petal
Forum Donator
Indlæg: 457
Sted: Kbh V

Indlæg af petal »


Medlemsavatar
amolin
Medlem
Indlæg: 1030

Indlæg af amolin »

Morten Bjørn skrev: man 18. okt 2021 19:58
amolin skrev: man 18. okt 2021 17:28 Håber de kommer med en ny Mx chip som understøtter mere end 2 skærme.
Kun 2 skærme er et no go for mig
Så er det mac book pro med M1 max chip
Yep, og den ender lige i 29k
- Anders
Facebook: [url]http://www.facebook.com/amdrl[/url]
Mit studie: [url]http://beatthemic.com[/url]

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 969
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

petal skrev: man 18. okt 2021 19:58 Tak - De snakker bare så meget om allllle de tekniske detaljer, at det er svært at vurdere for os almindelige mennesker om det er et bedre produkt i den sidste ende ;)
Ja, det blev sku lidt langhåret og det gik stærkt

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 969
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

petal skrev: man 18. okt 2021 20:00 Priser:

https://www.apple.com/dk/shop/buy-mac/macbook-pro/16
ah Tak!

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 969
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

amolin skrev: man 18. okt 2021 20:00
Morten Bjørn skrev: man 18. okt 2021 19:58
amolin skrev: man 18. okt 2021 17:28 Håber de kommer med en ny Mx chip som understøtter mere end 2 skærme.
Kun 2 skærme er et no go for mig
Så er det mac book pro med M1 max chip
Yep, og den ender lige i 29k
Avs. Hos mig står der 30.799,-
Det skal jeg lige overveje. Måske er det overkill men med min nuværende har der været masser af headroom op til behovsgrænsen og plugins og programmer er osse blevet tungere. Bum bum.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

petal skrev: man 18. okt 2021 19:58 Tak - De snakker bare så meget om allllle de tekniske detaljer, at det er svært at vurdere for os almindelige mennesker om det er et bedre produkt i den sidste ende ;)
Afhænger af hvad du skal bruge den til. Til musik, foto, video og 3D redigering er den signifikant bedre.

Til mit behov (træning af maskinlæring) er det stadig umuligt at bruge den til heavylifting (32 vs. 10496 gpu-kerner). Det bliver nok mere på grund af helheden hvis jeg køber den.

Default avatar
petal
Forum Donator
Indlæg: 457
Sted: Kbh V

Indlæg af petal »

Undskyld, jeg prøver at være morsom. Jeg føler mig bare virkelig talt ned til i den slags præsentationer.

Default avatar
petal
Forum Donator
Indlæg: 457
Sted: Kbh V

Indlæg af petal »

Heldigvis er jeg mest interesseret i skærmen og tastaturet, så jeg kan slippe afsted men en af de "billigere" modeller, når min MBP Mid 2010 på et tidspunkt giver helt op :)

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

petal skrev: man 18. okt 2021 20:13 Undskyld, jeg prøver at være morsom. Jeg føler mig bare virkelig talt ned til i den slags præsentationer.
Haha :-D Må tilstå jeg savner den gode gamle (autentiske) keynote. Dette virker lidt for poleret og perfekt.

Det bliver også lidt kedeligt at høre om 10x 6x 2x bla bla bla. Jeg ved ikke hvordan man skal gøre det anderledes - for det er jo vigtigt nok. Men det kan godt blive lidt for kedeligt når størstedelen af deres innovation er under the hood.

Default avatar
petal
Forum Donator
Indlæg: 457
Sted: Kbh V

Indlæg af petal »

Jeg ville nok foretrække noget i denne stil + detaljerne under "pris"-linket ovenfor:


Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Ift præsentationsformatet tænker jeg at det er vildt nok, at de kan gøre release af en præproduceret reklamefilm til et live streaming event, hvor man føler at man skal se med på selve releasetidspunktet for at være fremme på beatet.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Nyt svar