Opgradere Mackie MR524 (bas)

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Default avatar
gasolin
Medlem
Indlæg: 304

Opgradere Mackie MR524 (bas)

Indlæg af gasolin »

Jeg har et sæt Mackie MR524 som jeg synes spiller rigtig godt, men jeg vil gerne have mere bas og nej det skal ikke være en subwoofer da jeg ikke har softwaren og hardwaren til at få en subwoofer til at spille optimalt i mit rum.

Jeg vil gerne have lidt dybere bas, men beholde den gode bass,mellemtone og diskant uden at miste max lydtryk

Vil gerne have nogen som ikke suser,som ikke har hvid støj, hiss og en som ikke har basporten på fronten


Max pris er under 3500kr og gerne max 3000kr, til den pris ved jeg man kan få et sæt mackie MR824 men tror de er for store, er der stor nok forskel på et sæt MR624 og dem jeg har ?

En anden ting er jeg bruger en Tc electronic volumekontro(level pilot) den originale med xlr, den har bare den fejl at den har kanal ubalance ved lav lydstyrke og derfor har jeg ikke gain på max på højttalerne, men selv med gain på max kommer jeg ikke i nærheden at at spille fuldt niveau når jeg spiller højt, det lyder super rent, men der er intet ekstra at gi af hvis jeg vil spille meget højt eller lytter til noget som er meget lavt optaget

Derfor har jeg bestilt en Mackie Big Knob Passive Monitor Controller både i håbet om at kanal ubalancen ved lav lydstyrke forsvinder, men også at jeg kan max volumen fuldt ud og stadig have lidt ekstra når der lyttes til numre der ikke er så højt optaget

Hvis ikke jeg kan hæve gain nok, hvad kan jeg så gøre ?

Synes bassen er lidt bedre fra mine mackie MR524 end de passive højttaler jeg har og jeg ved der er stor forskel på bassen på f.eks et sæt yamaha HS5 og HS7, så jeg kunne godt forstille min et sæt Mackie MR624 er bedre

Nyt svar