Små sjæle

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
stig-b
Forum Donator
Indlæg: 494
Sted: Fyn

Små sjæle

Indlæg af stig-b »

Nu har jeg haft det her nummer lagt op uden vokal., Her er det så med vokaler, inden det skal til Holger for at blive masteret.

Senest rettet af stig-b tors 14. okt 2021 17:59, rettet i alt 2 gange.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Det kunne jeg godt lide - Jeg har ikke noget konstruktiv feedback at byde ind med andet end det.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Musikken er ikke i min boldgade, jeg er et helt andet sted, men jeg kan da høre så meget at det er godt performet, og så er det tilføjet en tekst som bestemt er aktuel og seriøs.
Stort plus :)
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
stig-b
Forum Donator
Indlæg: 494
Sted: Fyn

Indlæg af stig-b »

Tak for jeres ord, Smittefar og Hugo
Teksten kom først Hugo, mere end 20 år gammel og desværre ikke blevet mindre aktuel med årene .
Vh. Stig

Medlemsavatar
TJJ
Forum Donator
Indlæg: 465
Sted: Danmark

Indlæg af TJJ »

Kompositionen er heller ikke min hjemmebane, men super lækker guitar og ditto bas. Ren velour :)
Jeg synes, at vokalen med fordel kan "blendes" lidt mere med musikken. Det er som om, at den flyder lidt skarpt ovenpå det ellers bløde lydbillede.
Senest rettet af TJJ ons 13. okt 2021 12:21, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
stig-b
Forum Donator
Indlæg: 494
Sted: Fyn

Indlæg af stig-b »

TJJ..
Tak for svar.

Vh. Stig.

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 970
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

Det lyder fame fedt!

Der er lidt meget ssss i vokalen til min smag og troede osse der var noget plosives lige helt i starten af vokalen men det var bare stortrommen, fed stortrommerolle iøvrigt. Passer sindsygt godt til nummeret. Det hænger super godt sammen det hele.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Super fint nummer Stig, eneste jeg ville rette er EQ på din vokal som de andre også har nævnt, den lyder tynd og meget boostet i den nedre diskant.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
stig-b
Forum Donator
Indlæg: 494
Sted: Fyn

Indlæg af stig-b »

Hej Morten og Søren..
Jeg overvejer at sende vokalen på et seperat spor til Holger når den skal mastres, netop for at få lidt bedre styr på den.. Generelt får han som regel styr på de ting jeg ikke selv kan finde løsninger på..
Tak for jeres input - de er værdsat. :)

Vh. Stig

Default avatar
Peter F-J
Forum Donator
Indlæg: 187
Sted: København NV

Indlæg af Peter F-J »

Rigtig lækker instrumentering. Lækkert (ind)spillet og mixet og lyder generelt gennemarbejdet og velpoleret. Er strygerne indspillet eller er det fra virtuelle instrumenter? De lyder sygt godt synes jeg i hvert fald. Lead vokalen synes jeg dog heller ikke helt er lige så velpoleret som resten, som andre allerede også har nævnt. Men ellers lyder det rigtig godt både ift. musikalske samt mix mæssigt i mine ører.

Medlemsavatar
Gothi
Forum Donator
Indlæg: 344

Indlæg af Gothi »

Teksten gik lige ind her. Mere konkret end poetisk, men med 50% skilsmisser, lidt skræmmende relevant. Hvad musikken angår, så kan jeg sige, at den et eller andet sted passede helt fint med dit profil billede. Lidt laid back og Jazzet fra forrige årtusinde som jeg også selv er vokset op i, men den tager lige nøjagtig den opmærksomhed den skal have uden at stjæle plads fra vokalen (uanset om denne i sig selv kan blive bedre). Ja, jeg ville faktisk sige den passer billedet perfekt, og jeg ville ikke have forventet noget mere afvigende fra dette ud fra dit billede alene (det skulle da lige være noget Peter Belli tråd, men din musik rammer billedet bedre). Det ligner sgu et solidt koncept herfra, men hvad ved en amatør som mig? :lol:

Medlemsavatar
stig-b
Forum Donator
Indlæg: 494
Sted: Fyn

Indlæg af stig-b »

Peter og Gothi..
Tak for jeres input, de er værdsat..

Ang vokalen, så talte vi netop om det lidt mere upolerede i den, da vi lavede det - Teksten er jo dyster, og har også en personligt betydning for mig, og må derfor gerne være lidt "upoleret" så derfor blev den sådan her.
Gothi: Jeg er heller ikke ny længere, og det glæder mig da, at du ser sammenhæng i ord og billeder - Jeg fortæller historier fra mit liv, og pakker dem så ind i fløls blød jazzede toner.. Det er mit "koncept" (forfærdeligt ord) ;)
Peter: Strygerne er lavet med (Session strings Pro) ret godt stryger software :)

Vh Stig.

Medlemsavatar
stig-b
Forum Donator
Indlæg: 494
Sted: Fyn

Indlæg af stig-b »

Jeg synes I skal have mulighed for at høre det færdig resultat af nummeret, nu hvor det er kommet retur fra Holger -
Så her er masteren af "Små sjæle" på vej ud på de digitale platforme.


Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Det er meget bedre Stig, fedt resultat!
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
stig-b
Forum Donator
Indlæg: 494
Sted: Fyn

Indlæg af stig-b »

Tak Søren - Vi er også ret tilfredse med det :)

Nyt svar