Hammershus

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Hammershus

Indlæg af mediumaevum »

Hvad tænker I om dette kunstværk jeg har lavet?
Hammershus Malerisk.jpg
Hammershus Malerisk.jpg (524.63 KiB) Vist 769 gange

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Overordnet ser det godt ud, men, der er et men, klipperne forrest midt i billedet er så overbelyste at de ligner Stevns Klint. Mig bekendt består Bornholm af granit :wink:
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Fin skitse ,.. (formoder jeg det er) ,.. og interessant når man nu også selv har været der

Jeg har lige streget noget ind der ser lidt underligt ud, det ligener en kulisse, som om der mangler noget 3D
Vedhæftede filer
hh.JPG
hh.JPG (195.82 KiB) Vist 757 gange
/Dub

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

DUBTEMPLE skrev: tirs 12. okt 2021 00:55 Fin skitse ,.. (formoder jeg det er) ,.. og interessant når man nu også selv har været der

Jeg har lige streget noget ind der ser lidt underligt ud, det ligener en kulisse, som om der mangler noget 3D
Det er magasinbygningen. Den er skam i 3D, men den ene gavl vender skråt ind mod gårdspladsen. Derfor vil den, fra denne vinkel - se lidt underlig ud.

Du kan se grundskitsen her. Bygningen er nr. 16 på kortet:

Billede

Her er en tegning af Hammershus fra 1730, før det blev endeligt opgivet.

Billede

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Bedre nu?
Hammershus, 1576.jpg
Hammershus, 1576.jpg (335.35 KiB) Vist 707 gange

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1462
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

mediumaevum skrev: tirs 12. okt 2021 17:43 Bedre nu?

Hammershus, 1576.jpg
Det er fandme flot. Jeg gad godt at have leget med sådan en 3D-model inden jeg besøgte Hammershus eller andre ruiner. Det gør det noget lettere at lave billederne ind i hovedet af hvordan livet har set ud dengang.

Jeg er sikker på at Hammershus er så profileret et projekt at det nok skal kaste mere af den slags arbejde af sig, hvis det er det du vil. Jeg havde i hvert fald aldrig hørt om Hald Ruin før, på trods af at jeg er fra Nordjylland og ikke helt uinteresseret i historie.
--
Robert

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Pastorius skrev: tirs 12. okt 2021 19:53 Det er fandme flot. Jeg gad godt at have leget med sådan en 3D-model inden jeg besøgte Hammershus eller andre ruiner. Det gør det noget lettere at lave billederne ind i hovedet af hvordan livet har set ud dengang.

Jeg er sikker på at Hammershus er så profileret et projekt at det nok skal kaste mere af den slags arbejde af sig, hvis det er det du vil. Jeg havde i hvert fald aldrig hørt om Hald Ruin før, på trods af at jeg er fra Nordjylland og ikke helt uinteresseret i historie.
Takker :)

Jeg har dog fået at vide, at Hammershus Besøgscenter ikke kan bruge mine rekonstruktioner, idet de allerede har en udstilling.
Dvs. en animation der ser sådan ud:


Personligt bryder jeg mig ikke om den, den er hverken farvelagt eller shaded. Består bare af prikker. Ret forvirrende...

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1462
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

mediumaevum skrev: tirs 12. okt 2021 21:21
Pastorius skrev: tirs 12. okt 2021 19:53 Det er fandme flot. Jeg gad godt at have leget med sådan en 3D-model inden jeg besøgte Hammershus eller andre ruiner. Det gør det noget lettere at lave billederne ind i hovedet af hvordan livet har set ud dengang.

Jeg er sikker på at Hammershus er så profileret et projekt at det nok skal kaste mere af den slags arbejde af sig, hvis det er det du vil. Jeg havde i hvert fald aldrig hørt om Hald Ruin før, på trods af at jeg er fra Nordjylland og ikke helt uinteresseret i historie.
Takker :)

Jeg har dog fået at vide, at Hammershus Besøgscenter ikke kan bruge mine rekonstruktioner, idet de allerede har en udstilling.
Dvs. en animation der ser sådan ud:


Personligt bryder jeg mig ikke om den, den er hverken farvelagt eller shaded. Består bare af prikker. Ret forvirrende...
Ja, det forstår jeg ikke en lyd af, medmindre de har betalt en formue for at få det lavet, og er bange for at tabe ansigt.
--
Robert

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Ditto her, din er da voldsomt meget flottere. Nu hvor du har fået ordnet det overbelyste felt og gået ned i en anden vinkel, er den jo perfekt.
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Pastorius skrev: tirs 12. okt 2021 21:42
mediumaevum skrev: tirs 12. okt 2021 21:21 Takker :)

Jeg har dog fået at vide, at Hammershus Besøgscenter ikke kan bruge mine rekonstruktioner, idet de allerede har en udstilling.
Dvs. en animation der ser sådan ud:


Personligt bryder jeg mig ikke om den, den er hverken farvelagt eller shaded. Består bare af prikker. Ret forvirrende...
Ja, det forstår jeg ikke en lyd af, medmindre de har betalt en formue for at få det lavet, og er bange for at tabe ansigt.
De kunne ellers have fået den til 100 % under normalprisen... ;)

- Og det er endda alvor. Bevis: Mit samarbejde med Viborg Museum (artikel på Viborg Folkeblad).

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1462
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

mediumaevum skrev: ons 13. okt 2021 11:53
Pastorius skrev: tirs 12. okt 2021 21:42
mediumaevum skrev: tirs 12. okt 2021 21:21 Takker :)

Jeg har dog fået at vide, at Hammershus Besøgscenter ikke kan bruge mine rekonstruktioner, idet de allerede har en udstilling.
Dvs. en animation der ser sådan ud:


Personligt bryder jeg mig ikke om den, den er hverken farvelagt eller shaded. Består bare af prikker. Ret forvirrende...
Ja, det forstår jeg ikke en lyd af, medmindre de har betalt en formue for at få det lavet, og er bange for at tabe ansigt.
De kunne ellers have fået den til 100 % under normalprisen... ;)

- Og det er endda alvor. Bevis: Mit samarbejde med Viborg Museum (artikel på Viborg Folkeblad).
Ja, jeg tænker ikke det er din pris der er problemet. Men dem der har betalt - sikkert rigeligt - for det andet arbejde, ville måske føle sig lidt dumme hvis de så efterfølgende lagde noget frem de havde fået gratis, som ovenikøbet var bedre end det de havde betalt for. Jeg siger ikke det er sådan eller at det giver mening, jeg har bare set tilsvarende andre steder i andre sammenhænge.
--
Robert

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Dem der i almindelighed prøver at leve af den slags viile måske også føle sig dumme ?

Den sidste version meget bedre !!!
/Dub

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1462
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

DUBTEMPLE skrev: ons 13. okt 2021 14:58 Dem der i almindelighed prøver at leve af den slags viile måske også føle sig dumme ?

Den sidste version meget bedre !!!
Jo, men det er jo vilkårene. Hvis du som professionel ikke kan levere et produkt der er pengene værd ift amatørerne, så er du out of business, og må finde en anden måde at leve af det på. Det er en hård verden.
--
Robert

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Pastorius skrev: ons 13. okt 2021 15:27
DUBTEMPLE skrev: ons 13. okt 2021 14:58 Dem der i almindelighed prøver at leve af den slags viile måske også føle sig dumme ?

Den sidste version meget bedre !!!
Jo, men det er jo vilkårene. Hvis du som professionel ikke kan levere et produkt der er pengene værd ift amatørerne, så er du out of business, og må finde en anden måde at leve af det på. Det er en hård verden.
Tjae... amatørprojekter er nu meget sjove at gå igang med :)

Hermed lidt ændringer:
Hammershus, Rekonstruktion - set mod nord.jpg
Hammershus, Rekonstruktion - set mod nord.jpg (334.18 KiB) Vist 645 gange
- Og det er endda et reelt screenshot fra den første animationssekvens på 11 sek.

Det tog 7 min. at rendere hele sekvensen på i alt 250 billeder (11 sek.).

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Pastorius skrev: ons 13. okt 2021 15:27
DUBTEMPLE skrev: ons 13. okt 2021 14:58 Dem der i almindelighed prøver at leve af den slags viile måske også føle sig dumme ?

Den sidste version meget bedre !!!
Jo, men det er jo vilkårene. Hvis du som professionel ikke kan levere et produkt der er pengene værd ift amatørerne, så er du out of business, og må finde en anden måde at leve af det på. Det er en hård verden.
Enig, bortset fra at Mediumaevum IMHO ikke er en amatør IRL 🙂

Men, ja, deres " pro" animation var nok ikke
så Imponerende 🙂
/Dub

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

DUBTEMPLE skrev: ons 13. okt 2021 16:09 Enig, bortset fra at Mediumaevum IMHO ikke er en amatør IRL 🙂
Mange tak.
Selvom jeg tager det som en kompliment, så er jeg ikke enig med dig.

Jeg er en amatør, ellers ville jeg arbejde med det her professionelt.

Jeg tror en professionelt CGI-kunstner kunne lave noget lignende flottere, hurtigere - og ikke mindst på deadline. På alle de parametre er jeg sat af.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

mediumaevum skrev: ons 13. okt 2021 16:17
DUBTEMPLE skrev: ons 13. okt 2021 16:09 Enig, bortset fra at Mediumaevum IMHO ikke er en amatør IRL 🙂
Mange tak.
Selvom jeg tager det som en kompliment, så er jeg ikke enig med dig.

Jeg er en amatør, ellers ville jeg arbejde med det her professionelt.

Jeg tror en professionelt CGI-kunstner kunne lave noget lignende flottere, hurtigere - og ikke mindst på deadline. På alle de parametre er jeg sat af.
Det med deadline har du nok ret i ,... vel tit det med netop deadline der skiller amatør fra pro tænker jeg
/Dub

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

DUBTEMPLE skrev: ons 13. okt 2021 16:33 Det med deadline har du nok ret i ,... vel tit det med netop deadline der skiller amatør fra pro tænker jeg
Der er vist også lidt flere ting i det... CGI-folk skal kunne samarbejde i teams, transportere sig selv (privat eller offentligt), og arbejde minimum 10-15 timer om ugen på projekter. Det er - blandt andet - på de parametre jeg bliver ladt tilbage.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Det ser super godt ud! Nu mangler der bare et T- og CT-spawn, samt et site til at plante bomben 😎

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Mike-air skrev: ons 13. okt 2021 21:23 Det ser super godt ud! Nu mangler der bare et T- og CT-spawn, samt et site til at plante bomben 😎
Hehe... jeg er dog lidt i tvivl om jeg skal tage den sidste sætning som et hint om, at min rekonstruktion stadig er lidt for urealistisk, siden det sammenlignes med et 20 år gammelt computerspil?

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

mediumaevum skrev: ons 13. okt 2021 21:29
Mike-air skrev: ons 13. okt 2021 21:23 Det ser super godt ud! Nu mangler der bare et T- og CT-spawn, samt et site til at plante bomben 😎
Hehe... jeg er dog lidt i tvivl om jeg skal tage den sidste sætning som et hint om, at min rekonstruktion stadig er lidt for urealistisk, siden det sammenlignes med et 20 år gammelt computerspil?
Overhovedet ikke- nærmere som: Det kunne være rimeligt blæret hvis der eksisterede et CS-map som foregik på hammershus :-P Jeg har et familie medlem som laver CS maps, så det var lidt derfor jeg kom på det.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Mike-air skrev: ons 13. okt 2021 21:38
mediumaevum skrev: ons 13. okt 2021 21:29
Mike-air skrev: ons 13. okt 2021 21:23 Det ser super godt ud! Nu mangler der bare et T- og CT-spawn, samt et site til at plante bomben 😎
Hehe... jeg er dog lidt i tvivl om jeg skal tage den sidste sætning som et hint om, at min rekonstruktion stadig er lidt for urealistisk, siden det sammenlignes med et 20 år gammelt computerspil?
Overhovedet ikke- nærmere som: Det kunne være rimeligt blæret hvis der eksisterede et CS-map som foregik på hammershus :-P Jeg har et familie medlem som laver CS maps, så det var lidt derfor jeg kom på det.
Ok, takker :)

Men så vidt jeg husker CS, skulle der gerne være et par adgangsveje til de forskellige locations.
På Hammershus er der kun én adgangsvej. Så det er lidt unfair for angriberne...

Dog er der Havporten, men da Hammershus så sådan ud som på min rekonstruktion, var Havporten ved Rævetårnet tilmuret (som den stadig er idag).

http://bornholmsecrets.com/slotte-og-bo ... raevetarn/

Dens funktion er i skrivende stund stadig ukendt, men der er spor efter en vindebro. Nedenfor er der et voldanlæg, som kan have ført op til Havporten, og være brugt til at fragte materialer til borgen. Men klipperne falder ret stejlt på det område.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Ja, det havde nok ikke fungeret i praksis uden at ‘ødelægge’ den historiske korrekthed. Interessant.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Hvad tænker I om brugen af havmåger og "god rays" ved Hammershus?
Hammershus God Rays.jpg
Hammershus God Rays.jpg (314.86 KiB) Vist 552 gange
Senest rettet af mediumaevum tors 14. okt 2021 18:26, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

:thumbup: :)
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Nyt svar