Facebook er nede ...

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Facebook er nede ...

Indlæg af david mondrup »

... syret ... !
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Det gælder også Instagram
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Og Messenger. Det er vist hele firmaet.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

De kommer jo nok tilbage igen lige om ikke så længe. Men jeg tænkte lige, at jeg da så kunne fordrive tiden med lidt Pokemon Go i stedet, kun for at opdage, at det kan jeg heller ikke komme til, fordi jeg tilgår spillet med et facebook login. Og det får mig med koldsved til at tænke på, hvor mange sites og tjenester jeg egentlig logger ind på via FB :shock:
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Default avatar
Michael Østerz
Forum Donator
Indlæg: 331
Sted: Lyngby RADIO

Indlæg af Michael Østerz »

Hva' så folkens?

Tid til at sadle om, tid til familien, ungerne, vennerne, livet, simremad, urban gardening, lange gåture i de knasende efterårs blade, brædtspil og hjemmebagning?

Få mastereret de sidste tracks, loddet kablerne om og grave sig ned i en uhørt pladesamling?

...???

😇

Østerz
Maximum bass - on ALL frequencies!

Medlemsavatar
TJJ
Forum Donator
Indlæg: 465
Sted: Danmark

Indlæg af TJJ »

Rolig nu - Netflix kører stadig :-D

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Michael Østerz skrev: man 4. okt 2021 20:28 Hva' så folkens?

Tid til at sadle om, tid til familien, ungerne, vennerne, livet, simremad, urban gardening, lange gåture i de knasende efterårs blade, brædtspil og hjemmebagning?

Få mastereret de sidste tracks, loddet kablerne om og grave sig ned i en uhørt pladesamling?

...???

😇

Østerz
:lol: :lol: :lol:

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Michael Østerz skrev: man 4. okt 2021 20:28 Hva' så folkens?

Tid til at sadle om, tid til familien, ungerne, vennerne, livet, simremad, urban gardening, lange gåture i de knasende efterårs blade, brædtspil og hjemmebagning?

Få mastereret de sidste tracks, loddet kablerne om og grave sig ned i en uhørt pladesamling?

...???

😇

Østerz
Nah. Real life er for tøsedrenge.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1549
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

De har nosset deres bgp-annonceringer op, så ingen routere ved hvordan man når deres netværk! Der sidder en teknikker med meget røde ører lige nu 😂
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Der er stadig liv ,... eller er der :-)
/Dub

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1462
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Hippo skrev: man 4. okt 2021 20:34 De har nosset deres bgp-annonceringer op, så ingen routere ved hvordan man når deres netværk! Der sidder en teknikker med meget røde ører lige nu 😂
Det er sjovt - hvis det da er dem selv der har gjort noget galt. Der kan vel ligge et eller andet ondsindet bag?
--
Robert

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Hippo skrev: man 4. okt 2021 20:34 De har nosset deres bgp-annonceringer op, så ingen routere ved hvordan man når deres netværk! Der sidder en teknikker med meget røde ører lige nu 😂
Ja sådan en der kræver kvajekage på størrelse med Bornholm.

Whatsapp er også nede.

Det bliver vist tidligt i seng i aften.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1462
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Nu har jeg lige været rundt at søge lidt.

De har åbenbart kvajet sig big-time. En kort overgang var Facebook.com ledig, og alle andre facebook.xx-domæner har også været ledige.
--
Robert

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1462
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Der er åbenbart en insider (påstået i hvert fald) der er har skrevet noget om fejlen og løsningstiltag på reddit, men ha ha slettet sine beskeder igen:



Edit: hele tråden:
--
Robert

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ja jeg opdagede det også tidligere. Kan se jeg klokken 17:44 søgte "is facebook down" på google. Det gav mig dog ikke noget brugbart svar...

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1462
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Det kan godt blive lidt langvarigt. Tilsyneladende er deres interne kommunikationsplatform også nede:


(og what-app/Messenger er jo så ikke alternativer)
--
Robert

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Er der nogen chance for at de også har indflydelse på andre servere/gateways/whatever?

Jeg oplever at det tager en krig mellem min request og svar fra en side/server. Når så først jeg browser rundt på sitet går det snappy igen.

Annoncer på youtube tager også lang tid at få vist, hvis ikke de bare bliver sort baggrund (det vil jeg dog ikke klage over :-D )

Medlemsavatar
KimSteff
Medlem
Indlæg: 322

Indlæg af KimSteff »

Og jeg har lige genstartet min laptop da jeg troede det måske var hos mig fejlen lå :-)

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1462
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Mike-air skrev: man 4. okt 2021 21:30 Er der nogen chance for at de også har indflydelse på andre servere/gateways/whatever?

Jeg oplever at det tager en krig mellem min request og svar fra en side/server. Når så først jeg browser rundt på sitet går det snappy igen.

Annoncer på youtube tager også lang tid at få vist, hvis ikke de bare bliver sort baggrund (det vil jeg dog ikke klage over :-D )
Mjoe.. der er andre sider der har været meldt nede i dag - bla krak. Men det at folk sidder og reloader facebook igen og igen, kan godt give problemer for andre DNS-servere (måske hvis der er nogle FB-services implementeret på sitet). Jeg synes nu ikke jeg har oplevet noget vildt usædvanligt.
--
Robert

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Pastorius skrev: man 4. okt 2021 21:47
Mike-air skrev: man 4. okt 2021 21:30 Er der nogen chance for at de også har indflydelse på andre servere/gateways/whatever?

Jeg oplever at det tager en krig mellem min request og svar fra en side/server. Når så først jeg browser rundt på sitet går det snappy igen.

Annoncer på youtube tager også lang tid at få vist, hvis ikke de bare bliver sort baggrund (det vil jeg dog ikke klage over :-D )
Mjoe.. der er andre sider der har været meldt nede i dag - bla krak. Men det at folk sidder og reloader facebook igen og igen, kan godt give problemer for andre DNS-servere (måske hvis der er nogle FB-services implementeret på sitet). Jeg synes nu ikke jeg har oplevet noget vildt usædvanligt.
Nej det er sikkert bare her på bjerget. Det er samtlige sider jeg prøver hvor der er > 10 sekunder respons-tid første gang jeg taster adressen. Jeg har ellers en 1250/50 forbindelse. I andre tilfælde siger chrome at den ikke kunne finde DNS serveren til websitet.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2968
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Re: Facebook er nede ...
Smittefar skrev: man 4. okt 2021 18:43 Det gælder også Instagram
david mondrup skrev: man 4. okt 2021 18:45 Og Messenger. Det er vist hele firmaet.

Det er vel Trump der har hyret nogle hackere... :wink:

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Mr. Soundman skrev: man 4. okt 2021 21:59 Det er vel Trump der har hyret nogle hackere... :wink:
Nej så var de gået efter Twitter
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1462
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Hald skrev: man 4. okt 2021 22:05
Mr. Soundman skrev: man 4. okt 2021 21:59 Det er vel Trump der har hyret nogle hackere... :wink:
Nej så var de gået efter Twitter
Korrekt, men der er noget fishy ved det alligevel. Alle de platforme der har udelukket ham kører endnu, men dem hvor han stadig har en profil er nede. JEg er sikker på der er en sammenhæng ;)
--
Robert

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Ja.. Coincidence? I THINK NOT :roll: :roll:

Nyt svar