Thunder Goats (Electro Folk)

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
Gothi
Forum Donator
Indlæg: 345

Thunder Goats (Electro Folk)

Indlæg af Gothi »

Så har vi netop færdiggjort vores udkast til en hymne til Tanngrisnir and Tanngnjóstr, gederne som trækker Thors vogn over himlen. Det hele startede med, at vi havde optaget et guitar riff jeg ikke rigtig vidste hvad jeg skulle stille op med. Det var hverken en hoved-melodi eller en rytme-guitar. Så den måtte blive til et gennemgående tema, som jeg måtte snige alt andet ind imellem. Jeg er nu tilfreds med det kompositoriske resultat, men er stadig en lærling ud i at mixe og master. Håber det lyder ok på jeres systemer.


Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Hvis du kalder dig lærling i lyd, så er jeg blot kaffedreng. Lyden er flot.
Men træerne gror ikke ind i himlen.
Jo dygtigere jeg synes folk er jo mere kritik, da jeg forventer mere.

Generelt er det et meget flot stykke musik, ingen tvivl om det. Måååske en lille bitte anelse ensformigt, men jeg vil ikke bedømme det sådan, da jeg tror at det skyldes at der stadig mangler denne her skønne Islandske kvindestemme til at synge godt igennem.

"Thunder Goats", så forventer jeg jo lidt bulder og brag. Dét ved jeg at du kan, da du jo er fuldbefaren percussionist.
Det lægger meget fint ud med en stille regn, men lidt crescendo og climaks ville i mine ører fuldende værket.

Jeg vil da afslutte positivt, da jeg synes at den vuggende takt virkelig har potientalet, og at det er godt sammensat.
Rigtig godt :)
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Gothi
Forum Donator
Indlæg: 345

Indlæg af Gothi »

Hej Hugo
Tak for trofast feedback. :bow: Jeg er glad for at du kan lide lyden, for jeg føler mig altid lost mht. hvordan det lyder på andres systemer. Jeg kan kun gøre mit bedste i mine Beyerdynamics DT700 Pro, men de sætter åbenbart en udmærket standard. Åååh, med hensyn til sangerinden, så er det en drøm at en nordisk sangfugl kontakter os og gerne vil lægge vokal til nogle sange, som jeg vil knokle med med glæde, men indtil da er det Peter og mig. Jeg havde nu håbet på, at den kanon jeg havde lagt ind kort efter introen af hovedtemaet ville flytte opmærksomheden hen på et andet lydbillede (guitar temaet hviler her), før man vender frygteligt tilbage. Men godt du nævner det med effekterne, for der er faktisk tordenslag i overgangene mellem stykkerne, men de skal vist skrues en smule op så. Man kan dog høre det i slutningen. Hvad percussion angår, så er trommerne allerede meget aktive. Mediumaevum vil sikkert synes det er det rene larm. Problemet med at skrue dem højere op, er at så tager de for meget opmærksomhed for alt den tætpakkede instrumentering, Det er hamrende svært at mixe en balance her, og jeg har eksperimenteret meget. Men det gør nu ikke mig noget, hvis trommernes torden er mere symbolsk her. Jeg spiller dem faktisk meget melodisk, de følger guitar-figuren lige så vel, som de markerer grundpulsen. Men igen, tusinde tak for loyal feedback, comrad.

Medlemsavatar
Gothi
Forum Donator
Indlæg: 345

Indlæg af Gothi »

Så skulle der være et bedre mix til dig Hugo, med bedre balance mellem regn og tordenbrag og en bette mere volumen på trommerne, så de kunne blive lidt mere tordenagtige. Tak for at kigge forbi. :jam:

Nyt svar