Samsung tv-ejere: Blokering af ads

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Samsung tv-ejere: Blokering af ads

Indlæg af Mike-air »

Heisan heisan,

Jeg har to samsung ‘the frame’, som jeg ellers var super glad for, på grund af formatet hvor de kan hænge på væggen som et billede.

Da vi fik vores 2. tv som var lidt mindre og et par måneder nyere dukkede der pludseligt reklamer op i menuen. Det irriterer mig meget, at jeg betaler for et produkt, og så efterfølgende skal fortsætte med at betale for produktet ved at se på reklamer.

Jeg havde først en teori om at de større størrelser slap på grund af den højere pris. Men nej, nu er det også kommet på det store tv. Tv’et slår også over på deres ‘samsung tv plus’ selv om jeg har forsøgt at fjerne alle samsung relaterede apps på tv’et. Træls firma egentlig.

CE1AD936-15FB-47E5-AA45-1705CC75312A.jpeg


Derfor:

1) TIP: Vil man undgå de her ting, så overvej noget andet end samsung.

2) Er der nogen der har tips til en måde at slippe af med reklamerne på? Kan man blokere noget i routeren måske?

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Mike ,.. jeg ville gøre en deep-google først for at se hvad andre har oplevet og gjort på verdensplan

Måske ringe eller skrive til Samsung Norge/Danmark for at klage, samt få løst problemet forhåbentligt

Før jeg skiftede mærke ville jeg nok undersøge om problemet var hos andre fabrikanter også
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Har desværre kun fundet nogle selvimodsigende kilder; den ene siger det virker at blokere en bestemt adresse, den anden siger det ikke virker.

Håbede lidt på der var en eller flere andre her inde med samme problem - og nu er der jo en del som har flair for netværk og des lignende. Håbede eks. På at en som hald havde haft lignende problemer 😜

Kommer ikke til at skifte tv da jeg ikke gider tage et tab og bøvle med at sælge det brugt.

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1462
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Mike-air skrev: fre 10. sep 2021 10:10 Heisan heisan,

Jeg har to samsung ‘the frame’, som jeg ellers var super glad for, på grund af formatet hvor de kan hænge på væggen som et billede.

Da vi fik vores 2. tv som var lidt mindre og et par måneder nyere dukkede der pludseligt reklamer op i menuen. Det irriterer mig meget, at jeg betaler for et produkt, og så efterfølgende skal fortsætte med at betale for produktet ved at se på reklamer.

Jeg havde først en teori om at de større størrelser slap på grund af den højere pris. Men nej, nu er det også kommet på det store tv. Tv’et slår også over på deres ‘samsung tv plus’ selv om jeg har forsøgt at fjerne alle samsung relaterede apps på tv’et. Træls firma egentlig.


CE1AD936-15FB-47E5-AA45-1705CC75312A.jpeg



Derfor:

1) TIP: Vil man undgå de her ting, så overvej noget andet end samsung.

2) Er der nogen der har tips til en måde at slippe af med reklamerne på? Kan man blokere noget i routeren måske?
Det er samme problem med Androidbaserede TV (Sone AF8 her). Man får alt muligt lort med, som man ikke kan slippe for.
Min løsning er at gå all-in på streaming, og så helt droppe TV'ets software (og fjernbetjening) og i stedet køre alt over AppleTV. Så er det kun de få gange hvor TV'et helt mister strømmen at jeg er nødt til at komme igennem TV'ets menuer.

...men træerne vokser ikke ind i himlen, der er stadig et stykke vej før Streamingkvaliteten er helt lydefri ift til et kabelTV-signal. Netflix, AppleTV+ etc kan godt finde ud af det, men der er problemer ind i mellem med alle de andre (TV2 Play, DR, Vialplay og Discovery+).
--
Robert

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Pastorius skrev: fre 10. sep 2021 11:07
Det er samme problem med Androidbaserede TV (Sone AF8 her). Man får alt muligt lort med, som man ikke kan slippe for.
Min løsning er at gå all-in på streaming, og så helt droppe TV'ets software (og fjernbetjening) og i stedet køre alt over AppleTV. Så er det kun de få gange hvor TV'et helt mister strømmen at jeg er nødt til at komme igennem TV'ets menuer.

...men træerne vokser ikke ind i himlen, der er stadig et stykke vej før Streamingkvaliteten er helt lydefri ift til et kabelTV-signal. Netflix, AppleTV+ etc kan godt finde ud af det, men der er problemer ind i mellem med alle de andre (TV2 Play, DR, Vialplay og Discovery+).
Det var faktisk ikke en helt tosset ide. Jeg stoppede med at bruge apple-tv da vi købte det første samsung tv i december. Men det skal ha en chance igen :thumbup:

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Måske er Pi-hole til Raspberry pi en god løsning. Det er en adblocker som blocker adds før de når dine devices.


Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

AvS skrev: fre 10. sep 2021 11:16 Måske er Pi-hole til Raspberry pi en god løsning. Det er en adblocker som blocker adds før de når dine devices.

Haha, hvor er det fedt. Det her var jo virkelig bare spot-on! Så er der tilmed mulighed for at blackliste når de skifter adresse :bow:

P.s.
Jeg er komplet idiot på det her område, så en guide som denne er netop hvad jeg har brug for :lol:

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Noget svineri iøvrigt at man skal kæmpe mod ting som de her ,... og finder ud af det efter køb typisk

Jeg hader også at min opmærksomhed skal fanges og min tid spildes før jeg tanker bilen ,..

Samsungs telefoner er også klistret til med alt mulig gøgl der ikke burde være der når de købes

(er ellers glad for min nye A72 med fede kamara-funktioner)
/Dub

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10824
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Ja jeg tænkte også at det løs som en opgave for PI-hole, har aldrig selv kørt med en, men kender mange der gør.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

Mike-air skrev: fre 10. sep 2021 10:10Det irriterer mig meget, at jeg betaler for et produkt, og så efterfølgende skal fortsætte med at betale for produktet ved at se på reklamer.
Hvis det ikke var fordi at det var så tragisk, så ville det være sjovt :cry:

Ja, Pi-hole kunne være løsningen. Det kan virke super godt, alt efter hvor avancerede de er i deres pushing af reklamerne.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Så har jeg bestilt en raspberry pi 4. Hvis ikke løsningen virker, er der sikkert en masse andre projekter man kan gå igang med med sådan en 🤷‍♂️

Når jeg engang får det testet skal jeg nok opdatere tråden med mine resultater.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Cool, jeg synes ikke jeg har så mange reklamer på mit Samsung TV, men Samsung's egen TV gøgler app er mega irriterende
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1462
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Tja, det er da et skridt i den helt forkerte retning:-
https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 1631257223
--
Robert

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Nederen... har LG fordi de laver de bedste skærme til den bedste pris. Men jeg er også allergisk over for den slags reklamer.

Jeg ville også anbefale Pi-Hole, men hvor effektivt det virker mod tv'et er lidt svært at sige på forhånd.

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1462
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Holger skrev: søn 12. sep 2021 21:52 Nederen... har LG fordi de laver de bedste skærme til den bedste pris. Men jeg er også allergisk over for den slags reklamer.

Jeg ville også anbefale Pi-Hole, men hvor effektivt det virker mod tv'et er lidt svært at sige på forhånd.
Der må være penge i alt det nag-ware, når det er umuligt at købe en god TV-skærm, der bare har en ordentlig HDMI-port (så det virker med AppleTV eller Chromecast).
--
Robert

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Må tilstå jeg ikke føler mig super opdateret på området, men on top of my head:

1) Differentiering: Det handler ironisk nok om customer experience når man læser LG’s intentioner. De går dog lidt efter at kopiere hvad apple tv har kunne et stykke tid nu, uden (åbenlyse) reklamer.
2) Skifte omkostninger: Får du først kunderne engageret og hooked på din platform, er de mere ‘loyale’, og terskelen for bebefits som konkurrenten skal tilbyde for at få dem over til sig, bliver højere.

Nummer 2 er særligt relevant for hvis bare de kan nogenlunde det samme som apple tv er risikoen for churn noget mindre. I samsungs tilfælde er selv apple tv + en app på tv’et. Derfor så jeg mig ikke tilbage efter min apple tv boks da vi købte tv’et tilbage i december….. Det var så før reklamerne dukkede op.

Spændende om de er nok til at få mig tilbage på apple tv hvis ikke pi-hullet virker.

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1462
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Mike-air skrev: man 13. sep 2021 01:05 Må tilstå jeg ikke føler mig super opdateret på området, men on top of my head:

1) Differentiering: Det handler ironisk nok om customer experience når man læser LG’s intentioner. De går dog lidt efter at kopiere hvad apple tv har kunne et stykke tid nu, uden (åbenlyse) reklamer.
2) Skifte omkostninger: Får du først kunderne engageret og hooked på din platform, er de mere ‘loyale’, og terskelen for bebefits som konkurrenten skal tilbyde for at få dem over til sig, bliver højere.

Nummer 2 er særligt relevant for hvis bare de kan nogenlunde det samme som apple tv er risikoen for churn noget mindre. I samsungs tilfælde er selv apple tv + en app på tv’et. Derfor så jeg mig ikke tilbage efter min apple tv boks da vi købte tv’et tilbage i december….. Det var så før reklamerne dukkede op.

Spændende om de er nok til at få mig tilbage på apple tv hvis ikke pi-hullet virker.
En vægtig grund til at ATV-valget her, er at jeg ikke skifter TV ret ofte. I huset her (som ellers er stort nok) har vi ét og har aldrig haft flere.
TV-producenterne har ikke en for god historik med at opdatere deres apps - særligt ikke ift de danske udbydere. Så bare pga af udbredelsen så vinder ATV. Det er muligt at ATV også bliver forældet, men det er trods alt noget billigere at skifte den ud, end et TV.

Oveni er de TV jeg har prøvet en del langsommere end ATV.

De samme overvejelser gælder, hvis man er mere til Chromecast.
--
Robert

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg droppede min nyindkøbte Apple TV 4K box da jeg fik LG. Tv’ets app er hurtigere og bedre end hardwaren.

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1462
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Holger skrev: tirs 14. sep 2021 07:29 Jeg droppede min nyindkøbte Apple TV 4K box da jeg fik LG. Tv’ets app er hurtigere og bedre end hardwaren.
Ok, sådan er det ikke med mit Sony (AF8 - android). Til gengæld smadrede en Sony - opgraderingen HDMI-CEC-funktionaliteten nogle måneder, indtil Sony fik snøvlet sig sammen til at udgive en rettelse.

Jeg tror stadig på at Chromecast/AppleTV over tid er bedre løsninger. Jeg tvivler på at producenterne er gode til at holde deres apps opdateret når TV'et ryger over ca 3år i alder.
--
Robert

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

LG har for første gange med LG ≥C9 serien faktisk vedligeholdt OS'et, og updates kommer så vidt jeg kan forstå fra app-udviklerne og ikke LG.

Så burde det ikke kunne køre i lidt længere tid end 3 år? På den anden side: hvem skifter ikke sit TV mindst hvert 3 år.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Holger skrev: tirs 14. sep 2021 07:29 Jeg droppede min nyindkøbte Apple TV 4K box da jeg fik LG. Tv’ets app er hurtigere og bedre end hardwaren.
Ja, har samme apple tv, og mit samsung var også noget hurtigere. Til gengæld er der en del apps jeg savner lidt.

Nogen som har den nyeste apple tv og kan fortælle om der er nogen form for lagg?

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg har (havde nyeste Apple TV 4K). Hvad mener du med lag her? Lag som i interface snappiness eller...? Evt. forsinkelse mellem billede/lyd har ikke noget at gøre med Apple TV som sådan.

Mit LGs Apple TV app er hurtigere/mere snappy under fx spol i en film. Meget ironisk, at en app på fjernsynet er hurtigere end Apples dedikerede hardware-boks.

På den anden side har sådan et TV sandsynligvis en hel del mere processeringskraft og RAM at lege med.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Holger skrev: tirs 14. sep 2021 09:42 Jeg har (havde nyeste Apple TV 4K). Hvad mener du med lag her? Lag som i interface snappiness eller...? Evt. forsinkelse mellem billede/lyd har ikke noget at gøre med Apple TV som sådan.

Mit LGs Apple TV app er hurtigere/mere snappy under fx spol i en film. Meget ironisk, at en app på fjernsynet er hurtigere end Apples dedikerede hardware-boks.

På den anden side har sådan et TV sandsynligvis en hel del mere processeringskraft og RAM at lege med.
Interface lag som at hoppe fra app til app, samt 4K videoer syntes jeg også det gik trægt med (dronevideoer via plex via LAN). Det er dog muligt det er den første apple tv 4K jeg har.

Fjernsynet var betydeligt mere smooth, og er det stadigt, selv om de første tegn har begyndt at melde sig i form at ventetid mellem åbning af apps.

Har en hidsig gaming computer stående som jeg egentlig hellere ville køre det hele fra. Det bliver imho bare lidt akavet med windows, lapboard, mus og tastatur i stuen (bortset fra når der skal games). En fjernbetjener og en ‘universal’ app som kan åbne streaming platforme havde været optimalt.

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1462
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Holger skrev: tirs 14. sep 2021 09:23 Så burde det ikke kunne køre i lidt længere tid end 3 år? På den anden side: hvem skifter ikke sit TV mindst hvert 3 år.
Jeg skifter kun hvis det gamle dør - er på mit 3. fladskærms-tv (det er 1,5 år gammelt) og det først købte jeg i 06.

Men hvis man skal være frontrunner, så så jeg lige denne nyhed - dit LG er allerede gået af mode :)

https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 1631624398
--
Robert

Nyt svar