The King's Banquet - (Genre: World)

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

The King's Banquet - (Genre: World)

Indlæg af mediumaevum »

Der har været efterlysninger af noget mere slagtøj-orienteret musik fra min side.

Det kommer her:


Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Jeg er nok lidt hård nu, men jeg ved at du kan tåle det.
For mig lyder det som et intro til noget størrer. Jeg sidder efterladt med en fornemmelse af at "hvor blev musikken af?" "Det er jo nu den skulle gå igang"

Det er Kongens (fest) banket så jeg ville forvente et akkordskifte, flere instrumenter, mere gang i slagtøjet, så musikken rigtig kører, mens godtfolk og narrer og dværge springer ud på gulvet og viser deres kunster, for at behage Kongen (og tjene en skilling) :)

Jeg ved at du kan ;)
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Hugo skrev: ons 1. sep 2021 20:07 Jeg er nok lidt hård nu, men jeg ved at du kan tåle det.
For mig lyder det som et intro til noget størrer. Jeg sidder efterladt med en fornemmelse af at "hvor blev musikken af?" "Det er jo nu den skulle gå igang"

Det er Kongens (fest) banket så jeg ville forvente et akkordskifte, flere instrumenter, mere gang i slagtøjet, så musikken rigtig kører, mens godtfolk og narrer og dværge springer ud på gulvet og viser deres kunster, for at behage Kongen (og tjene en skilling) :)

Jeg ved at du kan ;)
Tak for dine input. Indrømmet - nummeret her er ret gammelt, og aldrig tidligere udgivet. Den blev lavet på min tidligere PC, og jeg har ikke længere projektfilen, da jeg har skiftet setup.

Men det er helt klart en kritik jeg kan bruge til at forbedre fremtidige værker.

Medlemsavatar
Gothi
Forum Donator
Indlæg: 344

Indlæg af Gothi »

Dejligt med noget percussion for en gangs skyld. Jeg synes det var en nice lille sag, men forstår Hugos kritik. Der er lagt op til noget mere ballade og udvikling af instrumentering..

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Jeg er på samme side som de to andre ,.. herunder også posetiv som udgangspunkt, det er forfriskende, og udemærket, men tigger på mere :-)

Jeg har en fornemmelse af at middelalderen måske har været mere percussiv og rytmisk end mange lige går og forestiller sig

(måske fordi jeg blander tingene sammen og tolker noget af det irske og celtiske folkemusik og instrumentering som middelalder)
/Dub

Default avatar
Aabech
Medlem
Indlæg: 7
Sted: Kolding

Indlæg af Aabech »

Ja, jeg savner også udvikling. Måske en dyb bas der holder tonen og mere synkopering i rytmen som nummeret udvikler sig

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 970
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

Akkorder og bas i middelalderen? Går det nu an?

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Morten Bjørn skrev: fre 3. sep 2021 21:48 Akkorder og bas i middelalderen? Går det nu an?
Begge dele var opfundet i middelalderen. Dog udgjordes bas'en af dybe mandestemmer.

Men derudover er det her jo mere soundtrack-agtig (som filmmusik), og kan derfor godt bruge en kontrabas og nogle akkorder.

Jeg kan dog ikke længere bruge projektfilen direkte. Har skiftet PC og noget af setup'et, og det vil være meget nemmere bare at lave et nyt (lignende) nummer.

Nyt svar