Lydmaskinen Server Flytning [GAMMEL TRÅD]

Kom med forslag til eller stil spørgsmål om selve forummet.
Låst
Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Re: Lydmaskinen Server Flytning

Indlæg af Holger »

Hippo fandt løsningen, som er:

An answer that helps those who desperately want to get rid of the redirect cache:

Chrome caches the 301 redirect infinitely (in the local disk cache). To clear this cache:

open your DevTools (press F12)

on the Network tab check the "Disable cache" checkbox

keep DevTools open and reload the page (press F5)

When everything is okay, you can uncheck "Disable cache" and everything will continue to work as expected.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Holger skrev: man 18. okt 2021 10:26 Hippo fandt løsningen, som er:

An answer that helps those who desperately want to get rid of the redirect cache:

Chrome caches the 301 redirect infinitely (in the local disk cache). To clear this cache:

open your DevTools (press F12)

on the Network tab check the "Disable cache" checkbox

keep DevTools open and reload the page (press F5)

When everything is okay, you can uncheck "Disable cache" and everything will continue to work as expected.
Jeg bruger Firefox (PC). Og Chrome på Tablet. Jeg ser ikke de muligheder for mig med ovenstående løsning.
Det er vel kun en midlertidig løsning?

Eller er du/I på vej med en mere permanent?

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Den er den korrekte og permanente løsning.

Der findes en lign. løsning for Firefox, fx https://superuser.com/questions/467999/ ... in-firefox

Chrome på tablet kender jeg ikke, men søg på “301 redirect cache”.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg har ikke oplevet noget forkert ved load. Bruger også Chrome.
Jeg tilgår Lydmaskinen med det her link:
http://lydmaskinen.dk/index.php

Ah, nu fatter jeg hvorfor den blå favorit-stjerne forsvinder, nu der ikke er https i mit link.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Denne løsning virkede for mig (Firefox):

1. Gå til menuen i øverste højre hjørne.
2. Vælg Historik
3. Højreklik på Lydmaskinen.dk (i mit tilfælde viste det lydmaskinen.dk/index-da.php)
4. Klik på "Glem alt om dette websted".

Man skal selvfølgelig logge ind igen, da den også sletter cookies. Men 301-redirect slettes også, ihvertfald i de nyere Firefox-versioner, hvilket jo var formålet.

Jeg har ikke fundet en metode til Chrome på tablet.


Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Holger skrev: ons 20. okt 2021 19:17Thanks
Jeg kan ikke løse det i Chrome på Android/Tablet.

Har clearet cache, men Lydmaskinen viser stadig index-da.php, istedet for index.php.

Alle der har tilgået Lydmaskinen i den periode hvor du har nørklet med de indstillinger, vil derfor permanent vise en lydmaskine-forside hvorpå der står "Siden kan ikke vises".

Bare så du ved det.

Du må finde en bedre løsning. For jeg er ret sikker på, at det her har berørt samtlige der har tilgået Lydmaskinen i den periode.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Det kan bedst løses lokalt, dvs. hos brugeren.

Må finde en guide til Chrome på Android.

Jeg gætter på det har ramt relativt få mennesker, da det var aktivt fra aftenstunden til morgenen en enkelt dag.

Alternativt kan jeg måske sætte en Apache rewrite rule op med index-da > index.php for Lutmaskinen

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Har nu prøvet fra min Samsung tablet via Chrome at søge på "Lydmaskinen", har derefter klikket mig ind på Lydmaskinen uden problemer.
Her vælger Chrome adressen "lydmaskinen.dk"
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Hugo skrev: søn 24. okt 2021 22:26 Har nu prøvet fra min Samsung tablet via Chrome at søge på "Lydmaskinen", har derefter klikket mig ind på Lydmaskinen uden problemer.
Her vælger Chrome adressen "lydmaskinen.dk"
Ja, men du har nok heller ikke tilgået Lydmaskinen i det tidsrum, som Holger refererer til.

For gjorde du det, som jeg, ville Chrome cache 301-redirect - permanent. At slette browserens cache er ikke nok. Du skal også slette 301-redirect.

Dvs. at du permanent får en forkert forside af Lydmaskinen, i dette tilfælde index-da.php istedet for index.php.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Ja, det vil kun ramme ganske få som har været logget på i de timer hvor fejlen var aktiv.

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Jeg er ikke helt sikker, måske var jeg, måske var jeg ikke. Så skal jeg til at bladre i min log, det ved jeg ikke lige om jeg har tid til (gider)
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Det er browserspecifikt/platformspecifikt, dvs. det gælder kun den/de browsere du evt. har brugt i tidsrummet.

Man behøver ikke at gøre yderligere, hvis man ikke oplever fejlen.

Låst