Rant

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Gothi
Forum Donator
Indlæg: 342

Re: Socialdemokratiet

Indlæg af Gothi »

Hej M
Du spørger på et tidspunkt om du skal skrive på din blog. Det vil være en god ide at holde dig til denne frem for at tæppe bombe hele forummet. Jeg vil dog lige gøre opmærksom på, at på andre musik fora, fx KVR og Gearspace, tolereres politiske og religiøse eller anti religiøse korstoge ikke, man bliver banned for ikke følge reglerne. Jeg synes det ser ud som om Lydmaskinen har været overraskende tolerant i denne sammenhæng, så et offer er du ikke. Men det er jo noget hø at bruge et musik forum til den slags. Om noget skulle vores fælles kærlighed til musik og gear løfte et forum langt over sådan noget. For mig, er det at Holger måske stemmer Venstre eller Nye Borgerlige (næsten) irrelevant og tilgiveligt, men ikke, at han har fyldt min MC909 med så meget fabriks Dance nonsense i 00erne. Se DET er værd at lave en rant om på disse sider.

De bedste hilsner
Gothi

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

MÆ, jeg har stor forståelse for dig. Du kender osse mit indgående kendskab til autisme, når vi har talt sammen via PB.
Jeg tror desværre at det bedste råd du har fået er det fra TJJ, 5 poster længere oppe.
Det er få mennesker som forstår din måde at debattere på.
Derfor et godt råd :)
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
TJJ
Forum Donator
Indlæg: 465
Sted: Danmark

Indlæg af TJJ »

EDIT: Slettet. Vrøvl og gentagelser.
Senest rettet af TJJ fre 27. aug 2021 10:22, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

mediumaevum skrev: ons 25. aug 2021 20:51 Edit: Sorry, kom i tanke om at Lydmaskinen nok ikke er det rette forum til den slags her...
--
Socialdemokratiet gider ikke velfærdsstaten. De har siden 2011 kæmpet benhårdt for at afskaffe den. Først ved at skære offentlige ydelser til de aller svageste medborgere i dette land, markant ned - og nu er turen så kommet til det offentlige sundhedsvæsen.

Socialdemokratiet er i virkeligheden et dybt højreorienteret parti, der ønsker et opgør med den offentlige velfærdsstat. Socialdemokratiet ønsker i virkeligheden privatisering og private sundhedsforsikringer, og at alle de, som er så uheldigt stillede ikke at kunne tegne en privat sundhedsforsikring - må nøjes med andenrangs-velfærdsydelser. Ligesom i USA.

Det er ihvertfald Socialdemokratiets vision for Fremtidens Danmark: Klar dig selv, og hvis du ikke kan, må du nøjes med de få brødkrummer der måtte falde af bordet, og ned på det gulv du ligger på.

Gad vide hvor mange socialdemokratiske vælgere der egentlig er klar over, at Socialdemokratiet slet ikke hører til på centrum-venstrefløjen?

Jeg syntes faktisk at folk er lidt hårde ved dig. Men hvorfor forventer du at dine rød mod blå og whataboutism er relevante for alle. Jeg hverken gider at diskuterer eller følge med i rød blå politik.

Mit yndlings musik er metal.

Mercyful Fate og Arch Enemy. bla. Vi er så´ forskellige.




Medlemsavatar
Mr. Soundman  
Forum Donator
Indlæg: 2970
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Mediumaevum>

Nu har jeg lavet et diagram her, som jeg vil forslå, at du prøver at følge ret slavisk.

Det er et forsøg på at hjælpe dig igennem nogle uskrevne sociale regler her på forumet, som du nok har sværere ved end gennemsnittet. Måske kan sådan et diagram gøre det lettere…?

De fleste følger mere eller mindre de uskrevne regler, som er indlejret i diagrammet. De følger det dog langt fra slavisk, for de har en føling med det fra gang til gang. I dit tilfælde, hvor den naturlige føling med det er udfordret, så foreslår jeg, at du prøver at følge diagrammet slavisk. Det kunne i hvert fald være et forsøg værd.


Diagram 2021-08-26_JPG.jpg
Diagram 2021-08-26_JPG.jpg (160.04 KiB) Vist 851 gange

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37635
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Gothi skrev: tors 26. aug 2021 17:08For mig, er det at Holger måske stemmer Venstre eller Nye Borgerlige (næsten) irrelevant og tilgiveligt
Venstre virker forstokket og bureaukratisk på mig, men vigtigst af alt - trods deres catchphrase som Danmarks Liberale Parti - er der intet ægte frihedselskende over Venstre i mine øjne.

Venstre er måske marginalt mindre totalitære end Socialdemokratiet, men for mig synes forskellen ikke så stor. Jeg har aldrig stemt på Venstre og kommer aldrig til at gøre det, ej heller Socialdemokratiet.

Nye Borgerlige fremstår overfladisk libertarianske, men det modsiges af en autoritær principløshed på andre områder - samt en usund omgang racisme, hvilket er uforligneligt med libertarianismen.

NB er ikke et parti jeg føler mig tryg ved, da principløshed vidner om et snævert eller egoistisk tankesæt: man kan ikke bøje reglerne fordi det passer i ens eget kram. Racisme får aldrig min stemme.

men ikke, at han har fyldt min MC909 med så meget fabriks Dance nonsense i 00erne. Se DET er værd at lave en rant om på disse sider.
Grove jante-løjer. Nu synes jeg du skal finde den positive tone frem og huske på, at selv om jeg er smuk, dygtig, velhavende og lykkelig, så har jeg følelser.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Mr. Soundman skrev: tors 26. aug 2021 21:25 Mediumaevum>

Nu har jeg lavet et diagram her, som jeg vil forslå, at du prøver at følge ret slavisk.

Det er et forsøg på at hjælpe dig igennem nogle uskrevne sociale regler her på forumet, som du nok har sværere ved end gennemsnittet. Måske kan sådan et diagram gøre det lettere…?

De fleste følger mere eller mindre de uskrevne regler, som er indlejret i diagrammet. De følger det dog langt fra slavisk, for de har en føling med det fra gang til gang. I dit tilfælde, hvor den naturlige føling med det er udfordret, så foreslår jeg, at du prøver at følge diagrammet slavisk. Det kunne i hvert fald være et forsøg værd.



Diagram 2021-08-26_JPG.jpg
Hey - tak for den tid du har brugt på at lave det diagram!
Jeg har kun lige skimtet det (i skrivende stund).

Jeg tager det lige med til min næste terapisamtale (i næste uge).

Jeg er faktisk noget "benovet" over at du har brugt tid og energi på et diagram - for min skyld :). Det skal helt sikkert afprøves, om ikke andet af respekt for det arbejde der er lagt i det.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Til @Mr. Soundman: Ok, nu har jeg lige læst hele diagrammet igennem.

Det ser fornuftigt ud. Det vil jeg gerne tage i brug med det samme.

Medlemsavatar
Mr. Soundman  
Forum Donator
Indlæg: 2970
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Du kan jo prøve at køre efter det i nogle måneder eller et halvt år og så se, om det er til nytte.

Og så kan man jo evt. modificere det undervejs om nødvendigt. Det kan også være, der er andre, der har konstruktive inputs til diagrammet.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Grove jante-løjer. Nu synes jeg du skal finde den positive tone frem og huske på, at selv om jeg er smuk, dygtig, velhavende og lykkelig, så har jeg følelser.
Du glemte beskeden :-D


Medlemsavatar
Gothi
Forum Donator
Indlæg: 342

Indlæg af Gothi »

Holger skrev: tors 26. aug 2021 21:39 så har jeg følelser.
Kære Holger. Med alt respekt for din ellers rendyrkede ufejlbarlighed: Det har min MC909 også. Ligner det her måske en oplagt formidler af Euro-cheese? :nono:

Billede

Det er min Black Widow of Spain, og hun er til Kraftwerk, Depeche Mode, DAF, Nitzer Ebb, Front 242, Frontline Assembly og andre, der dyrkede firsernes og primo halvfemsernes mørke stilarter.

Men okay, Holger. Jeg vil selvfølgelig tage forbehold for, at jobbet blev udført i halen på halvfemserne, hvor DK formåede at score verdens- kasse på den ene Suck-My-Lollipop Dance katastrofe efter den anden og dermed satte laveste fællesnævner for hele verden, og at vi alle kan blive for stressede, sove for lidt og supplere vores nervemedicin med for meget løskøbt hvidt pulver og farvede piller med store smileys på. :drunk:

Og ja, politik er håbløs, når "frihedselskende" partier allerhøjest kan tilbyde lidt skattesnyd, højere straffe (skattesnyd undtaget) og indvandrer-prygelknabe, mens en socialdemokrat er og bliver en dedikeret social-bureaukrat :smash:

Men okay, nu har du så også fået dine tæsk for dåden, så lad os bare sige vi er kvit. :surrender: :party: :lol:

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Jeg har lige tilladt mig at ændre overskriften på min tråd til "Rant". Da den jo egentlig ikke omhandler så meget politik, når det kommer til stykket.

Jeg håber det er iorden.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8661
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Mr. Soundman skrev: tors 26. aug 2021 22:11 Det kan også være, der er andre, der har konstruktive inputs til diagrammet.
Det ser gennem-fornuftigt ud ,... flot at du har taget dig tid til at stille det op på denne måde :thumbup:

Når man læser det er der nogen bestemte steder hvor man tænker "her går det galt" ,.. kunne markeres med rødt :lol:

Men bare en "thumb up" fra den tro væbner ,..

Det afspejler hvad jeg selv tror vil være hensigtsmæssigt, og i alles interesse, ikke mindst hans/vores egen,..



På egen privat note, men med afsæt og parralel netop i skemaet:

Vil jeg igen tilføje at enighed, forståelse, og debat, ikke er noget man bør forfølge for enhver pris, til enhver tid, og på ethvert sted

Også her "vælger man sine kampe" ,... eller taber helheden

Man må kunne lade ting ligge "uforløst", og hvile i sig selv, uden behov for accept, (via selvtillid, samt over-fokus andetsteds)

Alle skal ikke være venner ,.. og bliver man "alles ven" så er der vist også noget der er gået galt under vejs :)

Men gode venner og bekendte kan iøvrigt snildt netop være dem der bringer noget ubehageligt op
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8661
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

mediumaevum skrev: fre 27. aug 2021 08:54 Jeg har lige tilladt mig at ændre overskriften på min tråd til "Rant". Da den jo egentlig ikke omhandler så meget politik, når det kommer til stykket.

Jeg håber det er iorden.
Helt fint ,... syntes iøvrigt tråden har udviklet sig til at blive god :) :)
/Dub

Medlemsavatar
TJJ
Forum Donator
Indlæg: 465
Sted: Danmark

Indlæg af TJJ »

DUBTEMPLE skrev: fre 27. aug 2021 09:13
Alle skal ikke være venner ,.. og bliver man "alles ven" så er der vist også noget der er gået galt under vejs :)

Men gode venner og bekendte kan iøvrigt snildt netop være dem der bringer noget ubehageligt op
Kom til at tænke på, hvad en mand, som jeg har lært meget af, engang sagde til mig:

“Hey T., kender du det: Man sidder i en meditation og er eet med hele universet og mærker hvordan alt levende på jorden er forbundet. Man er opfyldt af forståelse for alle mennesker og ønsker ikke andet end at sprede kærlighed til alt og alle. Det er bare fantastisk!
Men så er det jo, at man åbner øjnene og straks møder den første idiot.”

Yep, det kender jeg godt :-D

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8661
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

TJJ skrev: fre 27. aug 2021 10:04 Men så er det jo, at man åbner øjnene og straks møder den første idiot.”

Yep, det kender jeg godt :-D
Indrømmet ,.. jeg har også skåret ned på bøn og meditation :)
/Dub

Medlemsavatar
TJJ
Forum Donator
Indlæg: 465
Sted: Danmark

Indlæg af TJJ »

:)

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Det er nok en fejl at tro at man kan blive enig med alle om noget somhelst.

Nyt svar