'Foreslået til dig' på FB

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 965
Sted: Copenhagen

'Foreslået til dig' på FB

Indlæg af Morten Bjørn »

Jeg får ualmindeligt mange Vietnam Krigens Helte -agtige forslag på facebook. Det er forskellige sider hver gang men det virker som om jeg er blevet profileret til at være en person der interesserer mig for sådan noget.

Hvor hewled slår jeg det lort fra?!

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg får dem også p.t. - en masse krigs"helte".

Når det virker (Facebooks indstillinger virker ikke altid - don't ask me why), så kan du muligvis finde ud af hvorfor. Det skyldes typisk fordi du 1 gang - med vilje eller ved en fejl - har interageret med et lignende opslag.

· Brug en desktop browser, som fx Chrome, Firefox eller Safari, ikke på mobil eller tablet.

· Klik på den lille Account disclosure triangle øverst til højre i din profil, når du er logget ind på Facebook.

Det er en pænt langt sti, da de gøre det så svært at finde som muligt:

Settings & Privacy > Privacy Shortcuts > Ad Preferences > (See your) Ad Settings (lidt afhængig præcis hvilken vej ind du er gået) > Manage Data Used to Show You Ads > Categories used to reach you > Interests and Other Categories Used to Reach You > Interest categories

Settings & Privacy > Privacy Shortcuts > Ad Preferences > (See your) Ad Settings (lidt afhængig præcis hvilken vej ind du er gået) > Manage Data Used to Show You Ads > Categories used to reach you > Interests and Other Categories Used to Reach You > Other categories

samt

Settings & Privacy > Privacy Shortcuts > Ad Preferences > (See your) Ad Settings (lidt afhængig præcis hvilken vej ind du er gået) > Manage Data Used to Show You Ads > Audience-based advertising > See more

Og ellers er det bare at hide anbefalede opslag fra sider eller annoncer, når du støder på dem. Bedst at hide ALT fra en bestemt side.

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 965
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

Tak Holger, det vil jeg prøve

Jeg har rigtigt nok skrevet en kommentar til en enkelt af dem. Det er ren biased propaganda det hele og måske var det faktisk meningen at jeg skulle reagere. Kan ikke lige gennemskue hvad fidusen er.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

En forklaring kan være at din interaktion med aktøren kan (være med til) at blåstemple aktøren som legit på facebook. Der foregår en slags katten efter musen på facebook for at lukke clikfarms og hvad der ellers er af non-legit aktivitet.

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 965
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

Jo okay, men det er måske lidt meget at gøre ud af det op til det forestående kommunalvalg

Læste et sted at PET mener at veganere, antiwaxere, konspirationsteoretikere og amatørvirologer osv. får links fodret af et center i Rusland, med det formål at skabe splid i euopæiske samfund med henblik på at skabe noget divergent forvirring om hvad der er sandt eller falsk information. Lige fra Reddit til Facebook til Twitter.

Så hvis jeg bliver radikaliseret type udklædt i overskudslagervarer med rabiate udsagn på nettet der diskuterer med andre fraktioner i samfundet – på grund af de opslag – så er målet nået. Osse hvis jeg svarer annoncerne imod fordi et eller andet bliver vækket i mig af forargelese.

Det er bare min teori om, hvordan det ser ud.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Hahaha, ja det er selvfølgelig også muligt :-D

Nyt svar