Ingen adgang for VACCINEREDE???

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
TJJ
Forum Donator
Indlæg: 465
Sted: Danmark

Re: Ingen adgang for VACCINEREDE???

Indlæg af TJJ »

benjisan skrev: ons 8. dec 2021 11:20
TJJ skrev: ons 8. dec 2021 11:15 ....kunne blive enige om, at ingen mennesker kan vide en skid med sikkerhed - ja så ville mange stridsøkser kunne begraves IMO.
Ja well, men så kan vi bare ikke blive enige om noget som helst :wink:
Sandt nok - så er der kun afstemninger tilbage :)

Medlemsavatar
TJJ
Forum Donator
Indlæg: 465
Sted: Danmark

Indlæg af TJJ »

benjisan skrev: ons 8. dec 2021 11:20
TJJ skrev: ons 8. dec 2021 11:15 ....kunne blive enige om, at ingen mennesker kan vide en skid med sikkerhed - ja så ville mange stridsøkser kunne begraves IMO.
Ja well, men så kan vi bare ikke blive enige om noget som helst :wink:

Så kunne jeg fx også sige: "Ja, men du kan ikke vide med sikkerhed at ingen mennesker kan vide noget med sikkerhed", og så kunne vi sidde der i rundkreds og blive ved med at sige "ja, men det kan du ikke vide med sikkerhed" og vi ville aldrig komme nogen steder.

Sikkert meget sjovt for dem der elsker at sidde i det filosofiske hjørne og klø sig i skægget, men ikke synderligt konstruktivt i den "virkelige" verden.
(HVIS der altså findes en virkelig verden! Eller er du, TJJ og lydmaskinen bare et produkt af min fantasi? :wink: )
He he. Måske. Vi må hellere stemme om det :)
Men point taken.

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

Ja, eller også må vi prøve at navigere i det til tider mudrede billede af viden og meninger og se om vi kan finde ud af hvad der måske er den bedste tilnærmelse af "sandheden".
Og den "sandhed" ændrer sig måske sidenhen, men sådan fungerer verden og videnskaben nu engang også. Og det betyder ikke at det vi førhen regnede som værende "sandheden" nødvendigvis var forkert, men måske er vi bare blevet klogere og har lært nye ting der gør at tingene ændrer sig.

Medlemsavatar
TJJ
Forum Donator
Indlæg: 465
Sted: Danmark

Indlæg af TJJ »

benjisan skrev: ons 8. dec 2021 11:46 Og det betyder ikke at det vi førhen regnede som værende "sandheden" nødvendigvis var forkert, men måske er vi bare blevet klogere og har lært nye ting der gør at tingene ændrer sig.
Så du har altså endnu ikke helt opgivet at finde Gud? :-D

Jeg finder selv ud :)

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

Overhovedet ikke, nej. Men jeg mangler bare at der kommer nogen og 100% beviser dennes eksistens og mening for mig. Det er bare ikke sket endnu :)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

TJJ skrev: ons 8. dec 2021 11:57
Så du har altså endnu ikke helt opgivet at finde Gud? :-D

Jeg finder selv ud :)
Uanset hvem der finder hvem så der tit en god portion selverkendelse involveret :-)

Jeg søger også mod udgangen nu 🙂


jesussheep.jpg
jesussheep.jpg (18.91 KiB) Vist 376 gange
/Dub

Medlemsavatar
TJJ
Forum Donator
Indlæg: 465
Sted: Danmark

Indlæg af TJJ »

benjisan skrev: ons 8. dec 2021 12:02 Overhovedet ikke, nej. Men jeg mangler bare at der kommer nogen og 100% beviser dennes eksistens og mening for mig. Det er bare ikke sket endnu :)
Næh, og det sker næppe. Ganske som med videnskaben. Men vi kan jo stemme om det :-D

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10301
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Jeg glemte måske lige at indskyde at de førnævnte reviewers ikke ved hvem de andre reviewers er, så ikke de påvirker hinanden :-P

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

TJJ skrev: ons 8. dec 2021 12:16 Ganske som med videnskaben.
Nej, det modsatte af videnskaben.

Videnskaben undersøger den verden vi lever og prøver på at komme op med nogle fakta og resultater om den.

Religionen opsætter først fakta og sandheder om verdenen og prøver derefter at få verden til at passe ind i det dogme der er blevet opsat, ligegyldigt om nye opdagelser modsiger dogmerne.

Men nu er vi (igen) ved at bevæge os ud i en helt vild off topic diskussion. :)

Medlemsavatar
TJJ
Forum Donator
Indlæg: 465
Sted: Danmark

Indlæg af TJJ »

benjisan skrev: ons 8. dec 2021 14:05
TJJ skrev: ons 8. dec 2021 12:16 Ganske som med videnskaben.
Nej, det modsatte af videnskaben.

Videnskaben undersøger den verden vi lever og prøver på at komme op med nogle fakta og resultater om den.

Religionen opsætter først fakta og sandheder om verdenen og prøver derefter at få verden til at passe ind i det dogme der er blevet opsat, ligegyldigt om nye opdagelser modsiger dogmerne.

Men nu er vi (igen) ved at bevæge os ud i en helt vild off topic diskussion. :)
Ja, og nu blander du igen Gud og religion sammen.
Jeg snakker ikke om religion, uanset hvor gerne du vil have mig ned i den kasse. Men det er virkelig en hårdfør overbevisning, du har der: Tro/Gud = religion.
På den vis har du faktisk mere tankegods tilfælles med religiøse, end jeg har :)

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

Ok, min fejl. Jeg troede at Religion og gud havde noget med hinanden at gøre :wink:

Men forklar mig da så, og måske helst i en PM, hvordan gud og videnskab er ens.

Medlemsavatar
TJJ
Forum Donator
Indlæg: 465
Sted: Danmark

Indlæg af TJJ »

He he :-D
Du misforstår, eller jeg udtrykker mig forkert. Jeg mente blot, at tro - i min optik - ikke opsætter fakta og sandheder om verden og derefter prøver at få tilpasset verden til disse dogmer. Det er muligt at religion gør, men det må du evt. spørge religiøse om.

Det eneste, jeg ved om Gud, er, at det ikke er mig.

Bortset fra det så ja, lad os bare lukke den her. Ellers bliver vi nok nødt til at oprette vores eget forum. Som næppe bliver særligt velbesøgt :-D

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2987
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

TJJ skrev: ons 8. dec 2021 14:33 ... nu blander du igen Gud og religion sammen.
Jeg snakker ikke om religion, uanset hvor gerne du vil have mig ned i den kasse. Men det er virkelig en hårdfør overbevisning, du har der: Tro/Gud = religion.
På den vis har du faktisk mere tankegods tilfælles med religiøse, end jeg har :)

Ja man kan nemlig sagtens være troende - f.eks. tro på eksistensen af en Gud / flere guder / en ikke nærmere defineret højere magt / en eller anden højere bevidsthed bag kosmos, lidt mere mellem himmel og jord, et efterliv, en åndeverden, en dybere mening med livet og tilværelsen osv. osv. uden nødvendigvis at være religiøs - f.eks. tro at Gud en gang har udgivet et litterært værk og at han har et navn der til enhver pris både skal staves, udtales og tilbedes på en bestemt måde.

Nyt svar