Ingen adgang for VACCINEREDE???

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Ingen adgang for VACCINEREDE???

Indlæg af mediumaevum »

https://jv.dk/artikel/bed-and-breakfast ... -står-fast
Jeg har aldrig brugt håndsprit eller gået med maske, og jeg har ikke holdt afstand. Min mand kører autotransport, og hans chef har endelig sagt, at han ikke kommer til at forlange noget, fortæller Mianne Søndergaard.
Folk som Mianne er den direkte årsag til at vi kæmper mod denne virus.
Hold da kæft for en idiot...

Jeg vil ønske at den slags bliver udstødt af resten af samfundet.
Senest rettet af mediumaevum søn 22. aug 2021 22:31, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Det må man sige ja til. Heldigvis kan typer som hende nok kun tælles i hundreder.
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Jeg har gået i skole med hendes børn hvis jeg husker korrekt :-D

Det er jo tydeligt at hun prøver på at sende et politisk budskab, og journalisten for lokalsprøjten bider på fordi de ikke har andet at skrive om. Det er trods alt Aabenraa :-P

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Den slags er årsagen til at jeg er tilhænger af statscensur.
Når man diskriminerer folk der prøver at gøre en positiv forskel i en krisesituation burde man straffes.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Måske er det en form for protest for det hysteri der opstår under en pandemi. Trafikken er da meget farligere. Den har vi bare vænnet os til. Foran de første biller skulle der gå en med en klokke og advare, selvom de kørte 7 km. i timen.
Jeg følger de retningslinjer der udstikkes og ikke mere. Har nogen et problem med det, kan de isolerer sig.

Jeg ville nok tage hensyn til særligt udsatte af helbredsgrunde eller alder. Men ikke i busser, på gaden eller i storcentre.

Jeg fik foretaget scanninger og test af lunger på hospitalet, hvor nogle sad med iltflasker. Det er indlysende man bærer maske sådan et sted. Men jeg bærer den ikke fordi folk har en fobi. Det ville jo ikke være det rigtige.

Nogle gange kan jeg da godt se nogle der opfører sig som idioter. Jeg stod i en lang kø for at blive testet. Og i køen står et kvaj som ikke bærer maske. Hvorfor pokker ville han overhovedet testes ?

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Kimex skrev: man 23. aug 2021 00:37 Måske er det en form for protest for det hysteri der opstår under en pandemi. Trafikken er da meget farligere. Den har vi bare vænnet os til. Foran de første biller skulle der gå en med en klokke og advare, selvom de kørte 7 km. i timen.
Jeg følger de retningslinjer der udstikkes og ikke mere. Har nogen et problem med det, kan de isolerer sig.

Jeg ville nok tage hensyn til særligt udsatte af helbredsgrunde eller alder. Men ikke i busser, på gaden eller i storcentre.

Jeg fik foretaget scanninger og test af lunger på hospitalet, hvor nogle sad med iltflasker. Det er indlysende man bærer maske sådan et sted. Men jeg bærer den ikke fordi folk har en fobi. Det ville jo ikke være det rigtige.

Nogle gange kan jeg da godt se nogle der opfører sig som idioter. Jeg stod i en lang kø for at blive testet. Og i køen står et kvaj som ikke bærer maske. Hvorfor pokker ville han overhovedet testes ?
En af forskellene er, at virussen denne gang slår mange flere mennesker ihjel, hvis den fik lov at vokse uhæmmet, og derfor vil overhale antallet af trafikdrab. Det ser vi i lande som Indien og i div. sydamerikanske lande hvad der sker, når virussen får lov at vokse uhæmmet.

Der er ikke tale om hysteri. Der er tale om, at vi tager forholdsregler, og derfor holder smitten nede. Gjorde vi ikke det, ville vi se lange konvojer af lastbiler med coronadøde, ligesom i Italien i 2020.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

En af forskellene er, at virussen denne gang slår mange flere mennesker ihjel, hvis den fik lov at vokse uhæmmet, og derfor vil overhale antallet af trafikdrab. Det ser vi i lande som Indien og i div. sydamerikanske lande hvad der sker, når virussen får lov at vokse uhæmmet.
Det er ikke det jeg mener. Men bemærkninger om statscensur, bevæbnede vagter i gaderne, vredesudbrud over skrøbelige, der hoster og måske slet ikke kunne bære maske. Selvom det egentlig var dig som burde tage hensyn.

Jeg syntes ikke du vurderer denne pandemi rationelt.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Kimex skrev: man 23. aug 2021 09:22
En af forskellene er, at virussen denne gang slår mange flere mennesker ihjel, hvis den fik lov at vokse uhæmmet, og derfor vil overhale antallet af trafikdrab. Det ser vi i lande som Indien og i div. sydamerikanske lande hvad der sker, når virussen får lov at vokse uhæmmet.
Det er ikke det jeg mener. Men bemærkninger om statscensur, bevæbnede vagter i gaderne, vredesudbrud over skrøbelige, der hoster og måske slet ikke kunne bære maske. Selvom det egentlig var dig som burde tage hensyn.

Jeg syntes ikke du vurderer denne pandemi rationelt.
Min vrede var ikke rettet imod skrøbelige der hoster f.eks. pga. en sygdom som kræft eller lign. og/eller folk der af forskellige helbredsmæssige årsager ikke kan bære maske.

Men kvinden i eksemplet herover fremstår jo på ingen måde som en skrøbelig, der pga. helbredsproblemer ikke kan bære maske. Hun fravælger det, alene fordi hun ikke gider bidrage til bekæmpelsen af coronavirus.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Hun fravælger det, alene fordi hun ikke gider bidrage til bekæmpelsen af coronavirus.
Nej. Hun mener hun gør det rigtige. og har næsten ofret sin virksomhed for det. Og der er jo ingen som , med sikkerhed, kan sige hun har uret. For ingen aner noget om pandemier. Det er som med evolution. det kan ikke forudsiges. Det muterer hele tiden og ingen ved til hvad og hvorfor. Men tiden vil måske vise hvem der har ret.

Den spanske syge ramte i 3 udbrud. De to første var ikke så alvorlige. Ved den tredje gik folk ind i metroen og kom ud med blodet flydende ud af munden. Og den ramte næsten kun 20-40 årige. Nogle siger de blev smittet ved fronten, men de som kom tilbage smittede også, næsten udelukkende 20-40årige.

Man kan da ikke kræve at samfundet skal afskaffe pandemier. I så fald har man et fuldstændigt fatalistisk tro på samfundet.

Medlemsavatar
TJJ
Forum Donator
Indlæg: 465
Sted: Danmark

Indlæg af TJJ »

Udstødelse af samfundet og statscensur. Det er alligevel nogle ret heftige tiltag at foreslå.

Jeg er nok tilbøjelig til at mene, at det er en kende mere ekstremt at genindføre censur og national udstødelse, end at en enkelt sønderjyde ikke har lyst til at lukke vaccinerede ind på sin matrikel :-)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8661
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

En gæv kvinde :thumbup:
/Dub

Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Indlæg: 2687
Sted: Søborg

Indlæg af AnotherDan »

TJJ skrev: man 23. aug 2021 14:32 Udstødelse af samfundet og statscensur. Det er alligevel nogle ret heftige tiltag at foreslå.

Jeg er nok tilbøjelig til at mene, at det er en kende mere ekstremt at genindføre censur og national udstødelse, end at en enkelt sønderjyde ikke har lyst til at lukke vaccinerede ind på sin matrikel :-)
Nu har vi ikke en upvote, men kunne ikke have sagt det bedre selv...
A fancy tagline goes here...

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

AnotherDan skrev: man 23. aug 2021 15:09
TJJ skrev: man 23. aug 2021 14:32 Udstødelse af samfundet og statscensur. Det er alligevel nogle ret heftige tiltag at foreslå.

Jeg er nok tilbøjelig til at mene, at det er en kende mere ekstremt at genindføre censur og national udstødelse, end at en enkelt sønderjyde ikke har lyst til at lukke vaccinerede ind på sin matrikel :-)
Nu har vi ikke en upvote, men kunne ikke have sagt det bedre selv...
+1

Det er så let at blive sur og forarget, men at forstå dem man er uenig med er en anden snak..

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Mike-air skrev: man 23. aug 2021 15:44 Det er så let at blive sur og forarget, men at forstå dem man er uenig med er en anden snak..
Problemet med den slags folk er, at de har truffet deres beslutning og deres holdning står ikke til at rokke. Uanset hvor meget videnskabelig dokumentation du end fremlægger for at vedkommende tager fejl, holder de stadig på deres.

Så at prøve at forstå dem er meningsløst.

Jeg har prøvet diskussioner med den slags mennesker. Jeg er ærlig talt træt af, at uanset hvor meget og uanset fra hvilke kilder mine dokumentationer kommer med, for at f.eks. Jorden ikke er flad og står på en klippe der svæver rundt i universet, og at Biblen IKKE er den eneste sandfærdige bog (hvis den overhovedet kan siges at være sand...) afviser de det, uden argumenter.

Jeg er dødtræt af den slags mennesker. Det er fair nok at have en påstand om et eller andet, men så skal man også være klar til at ændre på sin opfattelse, hvis der er videnskabelig dokumentation der taler for noget andet.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

mediumaevum skrev: man 23. aug 2021 16:42
Mike-air skrev: man 23. aug 2021 15:44 Det er så let at blive sur og forarget, men at forstå dem man er uenig med er en anden snak..
Problemet med den slags folk er, at de har truffet deres beslutning og deres holdning står ikke til at rokke. Uanset hvor meget videnskabelig dokumentation du end fremlægger for at vedkommende tager fejl, holder de stadig på deres.

Så at prøve at forstå dem er meningsløst.

Jeg har prøvet diskussioner med den slags mennesker. Jeg er ærlig talt træt af, at uanset hvor meget og uanset fra hvilke kilder mine dokumentationer kommer med, for at f.eks. Jorden ikke er flad og står på en klippe der svæver rundt i universet, og at Biblen IKKE er den eneste sandfærdige bog (hvis den overhovedet kan siges at være sand...) afviser de det, uden argumenter.

Jeg er dødtræt af den slags mennesker. Det er fair nok at have en påstand om et eller andet, men så skal man også være klar til at ændre på sin opfattelse, hvis der er videnskabelig dokumentation der taler for noget andet.
Som sagt; det er svært..

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Mike-air skrev: man 23. aug 2021 16:54
mediumaevum skrev: man 23. aug 2021 16:42
Mike-air skrev: man 23. aug 2021 15:44 Det er så let at blive sur og forarget, men at forstå dem man er uenig med er en anden snak..
Problemet med den slags folk er, at de har truffet deres beslutning og deres holdning står ikke til at rokke. Uanset hvor meget videnskabelig dokumentation du end fremlægger for at vedkommende tager fejl, holder de stadig på deres.

Så at prøve at forstå dem er meningsløst.

Jeg har prøvet diskussioner med den slags mennesker. Jeg er ærlig talt træt af, at uanset hvor meget og uanset fra hvilke kilder mine dokumentationer kommer med, for at f.eks. Jorden ikke er flad og står på en klippe der svæver rundt i universet, og at Biblen IKKE er den eneste sandfærdige bog (hvis den overhovedet kan siges at være sand...) afviser de det, uden argumenter.

Jeg er dødtræt af den slags mennesker. Det er fair nok at have en påstand om et eller andet, men så skal man også være klar til at ændre på sin opfattelse, hvis der er videnskabelig dokumentation der taler for noget andet.
Som sagt; det er svært..
Så du mener ikke det er en umulig opgave?

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8661
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

mediumaevum skrev: man 23. aug 2021 16:42
Mike-air skrev: man 23. aug 2021 15:44 Det er så let at blive sur og forarget, men at forstå dem man er uenig med er en anden snak..
Jeg er dødtræt af den slags mennesker. Det er fair nok at have en påstand om et eller andet, men så skal man også være klar til at ændre på sin opfattelse, hvis der er videnskabelig dokumentation der taler for noget andet.
Ingen skylder dig noget som helst, ingen skal stå til regnskab hos dig, lade sig udæske, eller måle efter en standard du har defineret. Ingen har pligt til at underkaste sig såkaldt "videnskabelig" argumentation, som de f.eks. grundlæggende slet ikke selv har tillid, respekt, eller tro på som udgangspunkt.

Alle har dog til enhver tid lov til at ytre hvad de tror, eller ikke tror, præcis som dig

Hvis andre mener noget andet skal man bare lære at "lade det ligge", hvis man ikke kan rumme forskellen ,.. det evendelige ævl og forsøget på at påtvinge andre sine ideer eller normer fører ingen steder hen. (på nær måske krig eller øretæver IRL når man ikke kan gemme sig bag en skærm)
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

mediumaevum skrev: man 23. aug 2021 16:58
Mike-air skrev: man 23. aug 2021 16:54
mediumaevum skrev: man 23. aug 2021 16:42

Problemet med den slags folk er, at de har truffet deres beslutning og deres holdning står ikke til at rokke. Uanset hvor meget videnskabelig dokumentation du end fremlægger for at vedkommende tager fejl, holder de stadig på deres.

Så at prøve at forstå dem er meningsløst.

Jeg har prøvet diskussioner med den slags mennesker. Jeg er ærlig talt træt af, at uanset hvor meget og uanset fra hvilke kilder mine dokumentationer kommer med, for at f.eks. Jorden ikke er flad og står på en klippe der svæver rundt i universet, og at Biblen IKKE er den eneste sandfærdige bog (hvis den overhovedet kan siges at være sand...) afviser de det, uden argumenter.

Jeg er dødtræt af den slags mennesker. Det er fair nok at have en påstand om et eller andet, men så skal man også være klar til at ændre på sin opfattelse, hvis der er videnskabelig dokumentation der taler for noget andet.
Som sagt; det er svært..
Så du mener ikke det er en umulig opgave?
Nej, absolut ikke. Det handler om at forstå andre mennesker og respektere dem.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

DUBTEMPLE skrev: man 23. aug 2021 17:15
mediumaevum skrev: man 23. aug 2021 16:42
Mike-air skrev: man 23. aug 2021 15:44 Det er så let at blive sur og forarget, men at forstå dem man er uenig med er en anden snak..
Jeg er dødtræt af den slags mennesker. Det er fair nok at have en påstand om et eller andet, men så skal man også være klar til at ændre på sin opfattelse, hvis der er videnskabelig dokumentation der taler for noget andet.
Ingen skylder dig noget som helst, ingen skal stå til regnskab hos dig, lade sig udæske, eller måle efter en standard du har defineret. Ingen har pligt til at underkaste sig såkaldt "videnskabelig" argumentation, som de f.eks. grundlæggende slet ikke selv har tillid, respekt, eller tro på som udgangspunkt.

Alle har dog til enhver tid lov til at ytre hvad de tror, eller ikke tror, præcis som dig

Hvis andre mener noget andet skal man bare lære at "lade det ligge", hvis man ikke kan rumme forskellen ,.. det evendelige ævl og forsøget på at påtvinge andre sine ideer eller normer fører ingen steder hen. (på nær måske krig eller øretæver IRL når man ikke kan gemme sig bag en skærm)
Bare for at få det på det rene, så er "mine" standarder ikke noget jeg har defineret. Der sidder flere hundredetusinde forskere rundt omkring i verden, der lægger de standarder. Det er ikke noget jeg har fundet på/defineret.

Og hvis jeg mener, at det bør være en borgerpligt at stå til regnskab over for Videnskaben og på logisk/rationel vis argumentere for sine synspunkter, så har jeg vel også lov til at mene dét - jvf. dine egne standarder.

Medlemsavatar
TJJ
Forum Donator
Indlæg: 465
Sted: Danmark

Indlæg af TJJ »

Der findes formentlig en del samfundsforskere samt et væld af sociologer og psykologer, der gerne vil sige noget klogt om følgerne af statscensur og statsautoriseret samfundsmæssig udstødelse.

Men det betyder vel ikke, at du skal være enig med akademikerne, hvis de på den baggrund anbefaler at lade være med at genindføre den slags - gør det?

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

TJJ skrev: man 23. aug 2021 18:42 Der findes formentlig en del samfundsforskere samt et væld af sociologer og psykologer, der gerne vil sige noget klogt om følgerne af statscensur og statsautoriseret samfundsmæssig udstødelse.

Men det betyder vel ikke, at du skal være enig med akademikerne, hvis de på den baggrund anbefaler at lade være med at genindføre den slags - gør det?
Hvis det har samfundsmæssige konsekvenser som følge af yderligere spittelse af befolkningen, hvilket i yderste konsekvens kan resultere i borgerkrig, er det jo en dårlig idé. Men det er uanset om jeg er enig med forskerne eller ej.

Det handler ikke om, hvad en eller flere forskere siger, bare fordi de er forskere. Det handler om hvad der er realiteterne - facts - og her mener jeg at forskerne har bedre forstand på realiteterne end os andre.

Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Indlæg: 2687
Sted: Søborg

Indlæg af AnotherDan »

Du misser pointen fra @TJJ...

Du er selv villig til at sætte videnskaben til side i forhold til dit egen narrativ...

Er stadig noget målløs du kan være tilhænger af noget så totalitært som statscensur - du kan næppe finde noget der er mere hæmmende for videnskaben...
A fancy tagline goes here...

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

AnotherDan skrev: man 23. aug 2021 23:03 Er stadig noget målløs du kan være tilhænger af noget så totalitært som statscensur - du kan næppe finde noget der er mere hæmmende for videnskaben...
Statscensur kan være mange ting. Tyskland og Frankrig har det også uden at det går udover borgernes friheder og vestlige værdier.

F.eks er nazisme forbudt i de lande og materiale derfra bliver censureret. Det fungerer fint.

Vil du sige at Tyskland og Frankrig er totalitære stater?

Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Indlæg: 2687
Sted: Søborg

Indlæg af AnotherDan »

Ja man kan vel godt lege struds og håbe på problemmerne forsvinder på den facon det fungerer fint nok... Tiden skal nok hele alle sår...
A fancy tagline goes here...

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Nu har jeg vaccineret 2 gange. Som langt de fleste. Og fagfolkene siger at det nu, næsten, er en epidemi blandt ikke vaccinerede.

Så hvad er problemet. Og vi får snart 3 stik.

Nyt svar