Joy Mogensen trækker sig

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Joy Mogensen trækker sig

Indlæg af Mike-air »

https://www.dr.dk/nyheder/seneste/joy- ... keminister
Joy Mogensen (S) vil ikke være længere være kultur- og kirkeminister. Det har hun meddelt statsminister Mette Frederiksen, skriver hun på sin Facebook-profil.
Hun forklarer, at hun er 'løbet tør for overskud' efter en turbulent periode.
- Men i løbet af de sidste to år er jeg blevet minister, jeg har mistet en datter, og jeg har stået med håndteringen af Corona i to ministerier, der blev overvældet af pandemien. Hver af de tre ting i sig selv er livsændrende udfordringer, og jeg er løbet tør for overskud. Og da jeg altid har været i politik med den tommelfingerregel, at man kun skal være der så længe, man kan give alt, hvad man har i sig, så giver næste skridt sig selv.
Joy Mogensen skriver desuden, at hun ikke stiller op til Folketinget ved det næste folketingsvalg:
- Men for nu vil jeg bare glæde mig til at blive mor, og bruge efteråret på at lægge planer for fremtiden. Jeg stiller ikke op til Folketinget næste gang, og jeg har det godt med denne beslutning om at forlade politik for nu.
Joy Mogensen har været kultur- og kirkeminister, siden Mette Frederiksens regering overtog magten 27. juni 2019. Hun har tidligere været borgmester i Roskilde.
Hun vil blive savnet af danske musikere…..

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

:love: :clap: :banan: :party: :drunk: :dork: :clown:

Må så lige tilføje, at hun jo nok har skullet "spørge Mette" hele tiden
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

F1FF7907-5C59-4617-886A-A52928B15476.jpeg
F1FF7907-5C59-4617-886A-A52928B15476.jpeg (603.37 KiB) Vist 1661 gange
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hun virker OK, usnoppet, og den uforskammede ringeagt fra kultur-eliten tænker jeg er et kvalitets-stempel i sig selv 🙂

Ja, hvem i regeringen har turdet gøre noget uden om en egenrådig Mette Mink ?

Så lad os ikke ofre Joy på det alter heller.

Respekt for hende, og Absolute Music 🙂 samt respekt også for at hun takker af, det kunne resten af holder passende tage op til efter-følgelse

(rettet for taste-fejl)
Senest rettet af DUBTEMPLE søn 15. aug 2021 21:21, rettet i alt 1 gang.
/Dub

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

En horribel musikignorant, som på intet tidspunkt har været en hjælp for musikerne.

At Mette F har trukket i trådene er der ingen tvivl om, hun har ingen respekt for hverken selvstændige eller erhvervslivet.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Bedre sent end aldrig, kan man vist med en vis ret sige. Men når det er sagt, så kan jeg sådan set godt respektere en person, der tager konsekvensen når opgaverne overstiger éns formåen.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Hun har ikke været god for kulturen, i en tid hvor de i den grad har haft brug for noget udover det sædvanlige.

Jeg nægter dog at tro på hun har været så ringe, som hun bliver fremstillet i medierne. Det har nærmet sig decideret mopning. Det er dog på de områder jeg følger (udøvende musik og sport) været svært at se noget direkte positivt aftryk på noget som helst. Spørgsmålet er om der overhovedet har været rum for at gøre mere end hun har gjort.
--
Robert

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Jeg betragter delvist kritikken som smålig kultur-snobberes vante og forkælede brok. Hvem ville have fyldt pladsen ud istedet, under de givne umulige omstændigheder ? og hvem er fejlfri, problemet er hun ikke blev rekruteret fra den sædvanlige "elite-klub", dette var vel en fornærmelse i sig selv. Intet hun kunne have gjort ville nogensinde være "godt nok". Deres kritik er derfor skamløs og uartig.

Fra DR:
Venstres kulturordfører Jan E. Jørgensen takker på Twitter Joy Mogensen for indsatsen, men skriver også:

- Omstillingen fra kommune til ministerium var ikke helt vellykket, og det er svært at regere i en regering, som ikke prioriterer kultur og kirke. Det var tydeligst under corona, hvor en frustreret Joy uden forklaring kom bagerst i køen.
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Pastorius skrev: søn 15. aug 2021 20:46 Hun har ikke været god for kulturen, i en tid hvor de i den grad har haft brug for noget udover det sædvanlige.
Selv hvis hun har stået sidst i køen, kunne hun ha kæmpet lidt hårdere for kulturen internt i regeringen. Det er det samme i alle organisationer; handler om at sælge sin ide hvis man vil ha funding.

….

Fra mit perspektiv har utilfredsheden med hende intet med elite eller nogen form for klub at gøre; det handler om at have hjertet på rette sted, og hjælpe dem der har brug for det. Kæmpe for sit område. Have passion. Ville gøre en positiv forskel.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Mike-air skrev: søn 15. aug 2021 21:45 Selv hvis hun har stået sidst i køen, kunne hun ha kæmpet lidt hårdere for kulturen internt i regeringen. Det er det samme i alle organisationer; handler om at sælge sin ide hvis man vil ha funding.
Ved du reelt, at hun ikke har gjort det? Jeg er ikke selv imponeret af hende (for nu at sige det mildt), men der er vel ikke nogen af os, der ved, hvad der reelt er foregået?
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Mike-air skrev: søn 15. aug 2021 21:45
Pastorius skrev: søn 15. aug 2021 20:46 Hun har ikke været god for kulturen, i en tid hvor de i den grad har haft brug for noget udover det sædvanlige.
Selv hvis hun har stået sidst i køen, kunne hun ha kæmpet lidt hårdere for kulturen internt i regeringen. Det er det samme i alle organisationer; handler om at sælge sin ide hvis man vil ha funding.

….

Fra mit perspektiv har utilfredsheden med hende intet med elite eller nogen form for klub at gøre; det handler om at have hjertet på rette sted, og hjælpe dem der har brug for det. Kæmpe for sit område. Have passion. Ville gøre en positiv forskel.
Udefra set, ser det ud til du har ret. Som en facebook-ven skrev: "Trist at Joy måtte stoppe som minister før hendes første arbejdsdag."
--
Robert

Default avatar
Michael Østerz
Forum Donator
Indlæg: 333
Sted: Lyngby RADIO

Indlæg af Michael Østerz »

I ly af Talibans overtake af forpint land, vores egen nations selvransagelse og polemikken omkring Messerschmidt's domsafsigelse, udnytter N'Joy demokratiets skumringsstund og afsavnet af pressens all seeing eye's følgespot, muligheden for en stille exit af en spændende periode i sit liv.

På sin top bliver det til 10min interview i P1, en forside i EB, en retroperspektiv feel good artikel i Alt for Damerne og en mulig "hjemme hos Joy" i Søndags BT, med tilhørende kageopskrift.

Kommentarsporet på hendes, i øvrigt så i tiden populistisk valgte kommunikationskanal, Facebook vil måske generere lidt ekstra trafik, men mon ikke efter et par dage, vil ende op i medynk og lykønskninger til den kommende barsel.

Hun var, er og forbliver en parantes i indenrigspolitik, glat, tavs, mild og velmenende.

Det bliver spændende og se, hvad hun nu skal pusle med...

Desværre havde jeg forudset dette move fra hende, hun er fandeme (alligevel) ikke tabt bag en vogn. Tænk at stå på mål for sådan en falleret og handlingsløs kulturpolitik og så ovenikøbet under 18 måneders pandemi, næh så var jeg s'gu nok også skyndt mig på barsel og galloperet ind i de lyserøde skyer på ryggen af min enhjørning...

Jeg håber på Jim Lyngvild som kulturminister, når nu hvem som helst, tilsyneladende kan blive kulturminister, så er han da det bedste bud p.t

:redcard:
Maximum bass - on ALL frequencies!

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Smittefar skrev: søn 15. aug 2021 22:10
Mike-air skrev: søn 15. aug 2021 21:45 Selv hvis hun har stået sidst i køen, kunne hun ha kæmpet lidt hårdere for kulturen internt i regeringen. Det er det samme i alle organisationer; handler om at sælge sin ide hvis man vil ha funding.
Ved du reelt, at hun ikke har gjort det? Jeg er ikke selv imponeret af hende (for nu at sige det mildt), men der er vel ikke nogen af os, der ved, hvad der reelt er foregået?
Det spørgsmål kender du vidst selv svaret på :-D

Vi kan kun dømme hende på hendes resultater, ja.

Men når hun udgiver en bog om et par år og fortæller sandheden om hvor meget hun i virkeligheden brændte for området, og hvor meget hun blev trynet af statsministeren når hun gang på gang ville ha funding til at hjælpe kunstnerne, eller lavede haste-lovforeslag i folketinget som blev stemt ned….. så er jeg da klar til at undskylde hende. Uden tvivl.

Edit:
Indtil videre finder jeg kun 4 lovforeslag fra hende i corona-perioden, hvor 1 er vedtaget.

https://www.folketingstidende.dk/samlin ... /index.htm

https://www.folketingstidende.dk/samlin ... /index.htm

https://www.ft.dk/samling/20201/lovfors ... remsat.htm

https://www.ft.dk/samling/20201/lovfors ... dtaget.htm

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Michael Østerz skrev: søn 15. aug 2021 22:28 I ly af Talibans overtake af forpint land, vores egen nations selvransagelse og polemikken omkring Messerschmidt's domsafsigelse, udnytter N'Joy demokratiets skumringsstund og afsavnet af pressens all seeing eye's følgespot, muligheden for en stille exit af en spændende periode i sit liv.

På sin top bliver det til 10min interview i P1, en forside i EB, en retroperspektiv feel good artikel i Alt for Damerne og en mulig "hjemme hos Joy" i Søndags BT, med tilhørende kageopskrift.

Kommentarsporet på hendes, i øvrigt så i tiden populistisk valgte kommunikationskanal, Facebook vil måske generere lidt ekstra trafik, men mon ikke efter et par dage, vil ende op i medynk og lykønskninger til den kommende barsel.

Hun var, er og forbliver en parantes i indenrigspolitik, glat, tavs, mild og velmenende.

Det bliver spændende og se, hvad hun nu skal pusle med...

Desværre havde jeg forudset dette move fra hende, hun er fandeme (alligevel) ikke tabt bag en vogn. Tænk at stå på mål for sådan en falleret og handlingsløs kulturpolitik og så ovenikøbet under 18 måneders pandemi, næh så var jeg s'gu nok også skyndt mig på barsel og galloperet ind i de lyserøde skyer på ryggen af min enhjørning...

Jeg håber på Jim Lyngvild som kulturminister, når nu hvem som helst, tilsyneladende kan blive kulturminister, så er han da det bedste bud p.t

:redcard:
Satme godt og humoristisk formuleret, Østerz :)
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Mike-air skrev: man 16. aug 2021 06:11
Smittefar skrev: søn 15. aug 2021 22:10
Mike-air skrev: søn 15. aug 2021 21:45 Selv hvis hun har stået sidst i køen, kunne hun ha kæmpet lidt hårdere for kulturen internt i regeringen. Det er det samme i alle organisationer; handler om at sælge sin ide hvis man vil ha funding.
Ved du reelt, at hun ikke har gjort det? Jeg er ikke selv imponeret af hende (for nu at sige det mildt), men der er vel ikke nogen af os, der ved, hvad der reelt er foregået?
Det spørgsmål kender du vidst selv svaret på :-D

Vi kan kun dømme hende på hendes resultater, ja.

Men når hun udgiver en bog om et par år og fortæller sandheden om hvor meget hun i virkeligheden brændte for området, og hvor meget hun blev trynet af statsministeren når hun gang på gang ville ha funding til at hjælpe kunstnerne, eller lavede haste-lovforeslag i folketinget som blev stemt ned….. så er jeg da klar til at undskylde hende. Uden tvivl.

Edit:
Indtil videre finder jeg kun 4 lovforeslag fra hende i corona-perioden, hvor 1 er vedtaget.

https://www.folketingstidende.dk/samlin ... /index.htm

https://www.folketingstidende.dk/samlin ... /index.htm

https://www.ft.dk/samling/20201/lovfors ... remsat.htm

https://www.ft.dk/samling/20201/lovfors ... dtaget.htm
Jeg tænker nummer 3 på listen har trukket afstedkommet en ikke ubetydelig arbejdsmængde.
--
Robert

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Bevares. Men hvis man skal tro det familie medlem jeg har som arbejder i et andet ministerie, så er det embedsmænd/kvinder som trækker læsset. Det er ikke ualmindeligt at ministrene eks. sidder og facebook’er på mobilen imens de får fremlagt resultater eller anbefalinger. Eller at ting skal forklares i børnehøjde.

Ikke at Joy gør det, men hun har ikke trukket læsset på det lovforeslag selv :-D

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Jeg vil godt have lov til at ændre mening; jeg fik pludselig en meget større forståelse og sympati med hende da jeg læste dette citat:
– I løbet af de sidste to år er jeg blevet minister, jeg har mistet en datter, og jeg har stået med håndteringen af corona i to ministerier, der blev overvældet af pandemien. Hver af de tre ting i sig selv er livsændrende udfordringer, og jeg er løbet tør for overskud, skriver hun på Facebook.
Jeg ved ikke hvor god en minister jeg selv havde været under de kår. Og det er heller ikke let at erkende man ikke har overskudet længere. Hun skulle have gjort det før, ja.. Men det er ikke alle der kender sig selv godt nok til at sige fra i tide.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Ja, hun mistede sit ufødte barn en måned før termin. Og hun er gravid igen nu. På det personlige plan giver det rigtig god mening at stoppe her.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Trods alt flot, at hun lige præcis havde overskud til at holde posten på den rigtige side af skæringsdagen for at udløse 14 i stedet for 6 års ministerpension. Come on, folkens - det er da ren kalkuleret kynisme.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Godt ord igen. Hun er ikke helt let at kloge sig på.

Medlemsavatar
KTAS
Medlem
Indlæg: 254
Sted: Farum

Indlæg af KTAS »

Oh Joy!

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Holger skrev: man 16. aug 2021 18:06 Trods alt flot, at hun lige præcis havde overskud til at holde posten på den rigtige side af skæringsdagen for at udløse 14 i stedet for 6 års ministerpension. Come on, folkens - det er da ren kalkuleret kynisme.

Korrekt, ikke opløftende, men det vandvid med at sutte på lappen falder de alle ind under, hele spektret, Det skulle simpelthen ikke være muligt.

Parasitter hele bundtet ☹️
/Dub

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Holger skrev: man 16. aug 2021 18:06 Trods alt flot, at hun lige præcis havde overskud til at holde posten på den rigtige side af skæringsdagen for at udløse 14 i stedet for 6 års ministerpension. Come on, folkens - det er da ren kalkuleret kynisme.
Fuldstændig enig!
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Ny kulturminister ønsker et 'pulserende kulturliv' efter corona: 'Det vigtigste for mig er at komme ud og lytte'
https://www.dr.dk/nyheder/kultur/ny-kul ... ste-mig-er

Jeg ser også at en af DRs politiske kommentatorer kaldte hende en opgradering som kan få ørelyd internt i regeringen.

Til dem af jer som arbejder fuldtid med musik:
Hvad mener I, der burde være øverst på hendes todo-liste 'efter corona'?

Personligt kunne jeg godt tænke mig at høre Holger og Davids syn, hvis I gider dele det med os andre :-D

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Med tilbagevirkende kraft give kompensation til de tusinder af professionelle musikere og kunstnere, som direkte blev røvrendt (og tildels stadig gør) under regeringens lockdown og defacto berufsverbot.

Jeg kender personligt bands med milliontab uden de kunne få kompensation.

Nyt svar