Chris Red - Aiming High (Aabech Remix)

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Default avatar
Aabech
Medlem
Indlæg: 7
Sted: Kolding

Chris Red - Aiming High (Aabech Remix)

Indlæg af Aabech »

Hej :)

For at fejre et veloverstået Stella Polaris har jeg lige færdiggjort mit seneste remix. Jeg elsker elektronisk chillout og deep house og mener selv at det skinner meget godt igennem på min stil. Kan I lide det?

Mvh Lars



Default avatar
Aabech
Medlem
Indlæg: 7
Sted: Kolding

Indlæg af Aabech »

Fedt, tak 😊

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Det er sgu et dejligt sommer-agtigt nummer. Opbygningen fungerer rigtigt godt. (Jeg kender iøvrigt ikke originalen.)

Der er måske noget med selve produceringen hvor jeg godt kunne savne lidt "nærhed". Jeg kan ikke helt sætte fingeren på hvad det er, men måske noget med hvor og hvordan der er smidt kompressor og/eller limiter på. Det er mest tydeligt i de dybe frekvenser.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Default avatar
Aabech
Medlem
Indlæg: 7
Sted: Kolding

Indlæg af Aabech »

Hej
Tak for feedback! Altså, mener du at der er brugt for meget compresser/limiter i den dybe ende, eller at der burde skrues op for sidechainen? 😊
Mvh Lars

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Det lyder for som om, at der ikke er så meget dynamik i bassen som der kunne have været. Som om du har prøvet at sørge for at der er bas hele tiden, og det er faktisk nogen gange rigtigt godt at have nogen pauser i bassen rent rytmisk set. -- Det er lettere at se bjergene hvis der også er dale!

Nu ved jeg ikke hvilken sidechain du har kørende, men hvis det bare er sådan et highpass filter, så er det nok en god ide at tage det højere op i frekvens, så den ikke angriber bassen helt så meget. Men side chain kan være mange ting...

Og hvis du har noget multibåndskompresson i gang, så prøv evt. at fjerne det helt, og bruge gammeldags simple kompressorer i stedet for. For multibåndskompressorer er godt nok fantastiske i mange retninger, men de kan også meget let give et meget diffust lydbillede, og jeg er selv stort set gået helt væk fra at bruge dem under normale omstændigheder af samme årsag.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Default avatar
Aabech
Medlem
Indlæg: 7
Sted: Kolding

Indlæg af Aabech »

Okay, så forstår jeg.
Tak, det vil jeg have med i baghovedet på næste produktion :)
Hilsen Lars

Nyt svar