Kommunale økonomiaftale

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Kommunale økonomiaftale

Indlæg af mediumaevum »

https://handicap.dk/nyheder/dh-om-oekon ... d-handicap

Formanden for Danske Handicaporganisationer kalder den nye økonomiaftale med besparelser på handicapområdet for en fuckfinger til handicappede.

Jeg er helt enig. Hvad med dig?
Senest rettet af mediumaevum tors 10. jun 2021 11:39, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Der står jo intet i den artikel, intet kød på, intet fakta, den har knap nok indhold nok til Ekstrabladet, det ligner mest en der har kopieret en facebook kommentar og kaldt det for en artikel. Suk...

Det eneste der overhovedet kan diskuteres ud fra dette, er om det er fair nok at de ikke vil skærer i skoler og ældre til fordel for handicappede.
1. De ældre har ligesom knoklet hele deres liv, betalt deres skat, og blevet lovet at der er nogle der griber dem når de er blevet gamle, der er allerede blevet sparet hårdt der, held og lykke med at finde penge der.
2. Skolerne skal på bedst mulige måde klargøre de unge til at varetage et arbejde der skal være med til at løfte skolerne, sygehusene, de ældre, de handicappede osv. Så hvis man skærer der er det ikke en langsigtet løsning, og jeg håber uanset farve på dem der bestemmer da at man planlægger langtsigtet.

Men det er politisk, og nok det forkerte sted at ændre noget ved at diskutere på Lydmaskinen, skriv til politikerne hvis du vil gøre noget ved det, men undlad at bruge så løst og vådt krudt som den artikel her indeholder.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

SUK :-(

"handicap.dk"

Nok det sidste sted at finde en objektiv og afvejet beskivelse af emnet

Alle er jo undertrykte, og krænkede, så fint nok hvis det også gælder handicappede

Gider bare ikke det der ynk
/Dub

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

"Socialdemokratiet hader musikbranchen" - se dét er en overskrift jeg tror på ;-)

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

DUBTEMPLE skrev: ons 9. jun 2021 12:54 SUK :-(

"handicap.dk"

Nok det sidste sted at finde en objektiv og afvejet beskivelse af emnet

Alle er jo undertrykte, og krænkede, så fint nok hvis det også gælder handicappede

Gider bare ikke det der ynk
Hvordan ville du selv have det med, hvis du var handicappet og der ikke var penge til at du kunne få den nødvendige hjælp og støtte til at klare så normal en hverdag som muligt?

Jeg synes ikke du kan være bekendt at kalde det "ynk". Handicappede, psykisk og fysisk syge mfl. fortjener også et værdigt liv.

Her er en artikel på DR der beskriver problemet generelt.
https://www.dr.dk/nyheder/indland/kommu ... -og-aeldre

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

mediumaevum skrev: ons 9. jun 2021 14:19
DUBTEMPLE skrev: ons 9. jun 2021 12:54 SUK :-(

"handicap.dk"

Nok det sidste sted at finde en objektiv og afvejet beskivelse af emnet

Alle er jo undertrykte, og krænkede, så fint nok hvis det også gælder handicappede

Gider bare ikke det der ynk
Hvordan ville du selv have det med, hvis du var handicappet og der ikke var penge til at du kunne få den nødvendige hjælp og støtte til at klare så normal en hverdag som muligt?

Jeg synes ikke du kan være bekendt at kalde det "ynk". Handicappede, psykisk og fysisk syge mfl. fortjener også et værdigt liv.

Her er en artikel på DR der beskriver problemet generelt.
https://www.dr.dk/nyheder/indland/kommu ... -og-aeldre
Men du kan godt være bekendt at klage dig, igen og igen, som borger i et af de lande i verden hvor handicappede antageligt har det bedst ?

Et værdigt liv er først og fremmest ens eget ansvar, dernæst samfundet

Jeg kunne faktisk snildt forestiller mig at gamle og børn bedre har fortjent at få et løft, hvis vi endelig er ude i at give nogen et mere værdigt liv

Det er ikke dem der piver højest der skal høres
/Dub

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

DUBTEMPLE skrev: ons 9. jun 2021 14:35
mediumaevum skrev: ons 9. jun 2021 14:19 Hvordan ville du selv have det med, hvis du var handicappet og der ikke var penge til at du kunne få den nødvendige hjælp og støtte til at klare så normal en hverdag som muligt?

Jeg synes ikke du kan være bekendt at kalde det "ynk". Handicappede, psykisk og fysisk syge mfl. fortjener også et værdigt liv.

Her er en artikel på DR der beskriver problemet generelt.
https://www.dr.dk/nyheder/indland/kommu ... -og-aeldre
Men du kan godt være bekendt at klage dig, igen og igen, som borger i et af de lande i verden hvor handicappede antageligt har det bedst ?

Et værdigt liv er først og fremmest ens eget ansvar, dernæst samfundet

Jeg kunne faktisk snildt forestiller mig at gamle og børn bedre har fortjent at få et løft, hvis vi endelig er ude i at give nogen et mere værdigt liv

Det er ikke dem der piver højest der skal høres
Hvis du har to (tænkte) scenarier (sat meget på spidsen for eksemplets skyld), det ene bliver man slået, gennembanket og torturet, og i det andet bliver man isolationsfængslet og får en skålfuld bygvælling hver anden dag til at holde sig kørende, så er scenarie 2 det aller bedste af alle scenarier.

Men ingen af scenarierne går jeg ud fra vi vil synes er særlig gode.

Det jeg prøver at sige er, at bare fordi Danmark ligger i toppen af velfærdslande betyder det IKKE at tingene er gode. Det er bare mindre dårligt.

Og iøvrigt er det at beklage sig en samfundsret. Det hedder ytringsfrihed. Hvorfor skal handicappede tie?
Hvad f... er det for en måde at omtale handicappede på????

Man har aldrig på noget tidspunkt i menneskehedens historie prioriteret at hjælpe de svageste.

Du nævner gamle og børn og jeg er helt enig i at de også skal hjælpes. Men jeg ser ingen grund til at forskelsbehandle på den måde. Folk med handicap - uanset om de kunne bidrage til samfundet eller ej - bør også have krav på velfærd og være ligestillet med andre. Alt andet er diskrimination.

Man bør hjælpe folk efter behov, ikke efter merit.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Nu sidder jeg tilfældigvis med lidt indblik i sagerne, da jeg er tæt på Muskelsvindfonden, en af de mest solide foreninger på handicap området.

Jeg gider ikke gå i detaljer med denne kæmpe sag, men vil blot sige at der er sket et meget stort skred på handicap området de seneste 10 år. Folk får taget deres rettigheder (Ifølge FN's handicap konvention) til hjælp fra dem, alt bliver skåret helt helt ind til benet og visse kommuner bevæger sig i øjeblikket på kanten af loven.

Alle der har noget at gøre med det handicap politiske område er i øjeblikket enige om at vi er på vej ud over kanten. Og nej, "De handicappede" sidder ikke bare og klynker og består samtidig af en meget stor, blandet gruppe bestående af medfødte handicaps, arbejdsskader, krigsveteraner, osv. Det kunne sagtens blive dig i morgen.

Jeg vil generelt stille spørgsmålet om den pose penge vi tildeler sundhedsvæsenet og social området er stor nok? Se bare på hvordan det sejler på sygehusene, hvis det foresætter sådan her har vi snart ikke nogen sygeplejersker tilbage.
Når det så er sagt, så har vi et kæmpe ledelsesmæssigt problem i den offentlige sektor, er selv positivt stemt overfor en anden løsning, f.eks. privatisering ligesom i schweiz.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

DUBTEMPLE skrev: ons 9. jun 2021 14:35 Et værdigt liv er først og fremmest ens eget ansvar, dernæst samfundet
Det kan ALDRIG være ens eget ansvar, hvis man pga. f.eks. medfødt handicap har brug for samfundets hjælp.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

mediumaevum skrev: ons 9. jun 2021 16:26
DUBTEMPLE skrev: ons 9. jun 2021 14:35 Et værdigt liv er først og fremmest ens eget ansvar, dernæst samfundet
Det kan ALDRIG være ens eget ansvar, hvis man pga. f.eks. medfødt handicap har brug for samfundets hjælp.

Jeg synes den udtalelse du kommer med her, til dato er den mest usympatiske, ondskabsfulde bemærkning på Lydmaskinen.
Det er du velkommen til :thumbup:

Jeg syntes hele dit topic, og ikke mindst tittel, er et af de mest usympatiske vi har set, derudover virker du forkælet, og mangler rummelighed for modsatte holdninger

Nu skal du få lov at slippe for mig :-)
/Dub

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

DUBTEMPLE skrev: ons 9. jun 2021 16:37 Jeg syntes hele dit topic, og ikke mindst tittel, er et af de mest usympatiske vi har set, derudover virker du forkælet, og mangler rummelighed for modsatte holdninger
Du ved INTET om mig og mit offline-liv, så jeg synes ærlig talt at du skal pakke dine beskyldninger væk.

Jeg er rummelig over for andre holdninger, men når der er holdninger der er ualmindeligt usympatiske, vil jeg også have ret til at sige de er det.

Jeg kalder en spade for en spade, og tag nu og læs @Morten B's beskrivelse. Alt er ikke så fryd og gammen her i landet, som du forestiller dig.

Medlemsavatar
Zolon
Medlem
Indlæg: 49
Sted: København S

Indlæg af Zolon »

mediumaevum skrev: ons 9. jun 2021 14:47
Man har aldrig på noget tidspunkt i menneskehedens historie prioriteret at hjælpe de svageste.
Det er et ret voldsomt postulat. Vil du tænke lidt over det?

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Jeg tror den største byrde for samfundet er middelklassen. Som gør krav på at de har ret til , at det offentlige beskytter dem for selv den mindste modgang. Alle småproblemer bliver blæst op . Avisspalterne flyder over af historier af Sofie eller Peter blev moppet i gymnasiet. Og middelklasse som må have psykologhjælp.

Der er sikkert i Syrien, men der er ikke sikkert på Langeland, hvis man anbringer nogle utilpassede muslimer, så er Langeland usikkert område.

Jeg har lavet et tanke eksperiment. Hvis der blev dræbt 10.000 mennesker på Sjæland om året ved terror. Og der blev dræbt 100.000 mennesker om året af trafikken i Jylland. Ville vi, så, ikke vælge at bo i Jylland. Fordi vi er fortrolige med biler. Og har lært at leve med faren. Da de første biler kørte på vejene skulle der gå en person foran bilen og advare med en klokke. Jeg siger ikke at det er uden problemer at anbringe sådan et sted på Langeland. Men angsten og problemet er ude af proportion. Det er ikke rationelt. Mon flere folketingspolitikkere burde tale med en psykolog eller , måske , få en diagnose. Det er jo deres ret i et velfærdssamfund.

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2677
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

mediumaevum skrev: ons 9. jun 2021 16:52
Du ved INTET om mig og mit offline-liv, så jeg synes ærlig talt at du skal pakke dine beskyldninger væk.

Jeg er rummelig over for andre holdninger, men når der er holdninger der er ualmindeligt usympatiske, vil jeg også have ret til at sige de er det.

Jeg kalder en spade for en spade, og tag nu og læs @Morten B's beskrivelse. Alt er ikke så fryd og gammen her i landet, som du forestiller dig.
Men med den overskrift, så fortjener du at blive sat på plads... Som jeg har sagt før, så fatter jeg ikke du konstant skal bruge Lydmaskinen til dine samfundskritiske indlæg. Jeg mener faktisk også at kunne huske, du på et tidspunkt lovede at droppe den type indlæg. Under alle omstændigheder, så må du acceptere at folk siger dog imod og også kommenterer på din retorik og generelle måde at udtrykke dig på.

Jeg kender en del handicappede,, en med muskelsvind, en mangler et ben og jeg spiller flere gange om året for psykisk handicappede og er efterhånden blevet gode venner med flere af dem. De virker altid glade og selvom livet sikkert ikke altid er fantastisk, så virker det som om de har det ret godt. Og Duptemple har da ret i, at de selv kan gøre den største forskel ved at få det mest positive ud af livet. Dem der er glade og positive har gode forudsætninger for et godt liv, dem der sætter sig ned og vræler har bestemt ikke. Uanset hvad samfundet så tryllede frem for dem...

Og så er det simpelthen så ultra venstre-orienteret, at postulere, at vores samfund er uuuuh så forfærdeligt ved handicappede eller andre minoriteter, hvis (når!) der ikke findes steder, der gør det bedre. Det er fint at have fokus på det, og på om man kan gøre det bedre indenfor de økonomiske rammer, der er til rådighed. Og jeg ved godt venstrefløjen mener, vi altid kan trylle flere penge frem ved at pålægge mere skat og flere afgifter på den gruppe, der i forvejen betaler gildet. I praksis fungerer det bare ikke på den måde, med mindre man vil skræmme endnu flere virksomheder og arbejdspladser ud af landet.

Og igen, din overskrift er ganske enkelt tåbelig. Kan du ikke overveje, at fortsætte denne type opslag på de utallige Facebook-grupper og fora, hvor det passer bedre?

Nicolai
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Nicolai skrev: ons 9. jun 2021 18:15 Men med den overskrift, så fortjener du at blive sat på plads... Som jeg har sagt før, så fatter jeg ikke du konstant skal bruge Lydmaskinen til dine samfundskritiske indlæg. Jeg mener faktisk også at kunne huske, du på et tidspunkt lovede at droppe den type indlæg. Under alle omstændigheder, så må du acceptere at folk siger dog imod og også kommenterer på din retorik og generelle måde at udtrykke dig på.

Jeg kender en del handicappede,, en med muskelsvind, en mangler et ben og jeg spiller flere gange om året for psykisk handicappede og er efterhånden blevet gode venner med flere af dem. De virker altid glade og selvom livet sikkert ikke altid er fantastisk, så virker det som om de har det ret godt. Og Duptemple har da ret i, at de selv kan gøre den største forskel ved at få det mest positive ud af livet. Dem der er glade og positive har gode forudsætninger for et godt liv, dem der sætter sig ned og vræler har bestemt ikke. Uanset hvad samfundet så tryllede frem for dem...

Og så er det simpelthen så ultra venstre-orienteret, at postulere, at vores samfund er uuuuh så forfærdeligt ved handicappede eller andre minoriteter, hvis (når!) der ikke findes steder, der gør det bedre. Det er fint at have fokus på det, og på om man kan gøre det bedre indenfor de økonomiske rammer, der er til rådighed. Og jeg ved godt venstrefløjen mener, vi altid kan trylle flere penge frem ved at pålægge mere skat og flere afgifter på den gruppe, der i forvejen betaler gildet. I praksis fungerer det bare ikke på den måde, med mindre man vil skræmme endnu flere virksomheder og arbejdspladser ud af landet.

Og igen, din overskrift er ganske enkelt tåbelig. Kan du ikke overveje, at fortsætte denne type opslag på de utallige Facebook-grupper og fora, hvor det passer bedre?

Nicolai
Undskyld, jeg forstår godt at jeg ikke bør bruge Lydmaskinen til den slags indlæg.

Men jeg bliver bange, vred og ked af det når jeg læser om at de vil tage alt fra min gruppe.

Resten af mit indlæg sender jeg til dig som privat besked.

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2677
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Se, DEN tone og forklaringer synes jeg er meget mere konstruktive og så bliver diskussionerne også meget mere givende og inspirerende.

EDIT: Mediumaevums indlæg blev redigeret/fjernet, og derfor har jeg også fjernet resten af mit svar, da det ikke længere giver mening i tråden

Kærlig hilsen
Nicolai
Senest rettet af Nicolai ons 9. jun 2021 21:54, rettet i alt 1 gang.
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Har ændret overskriften, til noget mere passende - efter kritik.

Default avatar
Branson Torres
Medlem
Indlæg: 1
Sted: Louisiana

Indlæg af Branson Torres »

Kimex skrev: ons 9. jun 2021 18:07 Jeg tror den største byrde for samfundet er middelklassen. Som gør krav på at de har ret til , at det offentlige beskytter dem for selv den mindste modgang. Alle småproblemer bliver blæst op . Avisspalterne flyder over af historier af Sofie eller Peter blev moppet i gymnasiet. Og middelklasse som må have psykologhjælp.

Der er sikkert i Syrien, men der er ikke sikkert på Langeland, hvis man anbringer nogle utilpassede muslimer, så er Langeland usikkert område.

Jeg har lavet et tanke eksperiment. Hvis der blev dræbt 10.000 mennesker på Sjæland om året ved terror. Og der blev dræbt 100.000 mennesker om året af trafikken i Jylland. Ville vi, så, ikke vælge at bo i Jylland. Fordi vi er fortrolige med biler. Og har lært at leve med faren. Da de første biler kørte på vejene skulle der gå en person foran bilen og advare med en klokke. Jeg siger ikke at det er uden problemer at anbringe sådan et sted på Langeland. Men angsten og problemet er ude af proportion. Det er ikke rationelt. Mon flere folketingspolitikkere burde tale med en psykolog eller , måske , få en diagnose. Det er jo deres ret i et velfærdssamfund.
Jeg er helt enig med dig.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Dette er en "ældre"/genoplivet tråd jeg har oprettet i sin tid, som jeg vil gerne vil spørge pænt om at den bliver låst (foretrækker dog sletning af tråden). Som gjort klart og tydeligt af flere andre brugere før i andre tråde, hører politik nok ikke hjemme på et lyd- og musikforum. Jeg beklager, at jeg startede denne tråd i sin tid. Men sket er sket.

Nyt svar