Er du vaccineret? [Poll]

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar

Hvad er din Covanvid-1984 status?

Jeg har været smittet og er p.t. immun
3
6%
Jeg er p.t. konstateret smittet
0
Ingen stemmer
Jeg er ikke vaccineret endnu, men vil gerne
2
4%
Jeg har fået indkaldelse og venter på første stik
3
6%
Jeg har fået første stik
4
8%
Jeg er færdigvaccineret
38
73%
Jeg ønsker slet ikke at blive vaccineret
2
4%
 
Afgivne stemmer: 52
Medlemsavatar
amolin
Medlem
Indlæg: 1030

Re: Er du vaccineret? [Poll]

Indlæg af amolin »

K-Bee skrev: ons 9. jun 2021 11:15 Jeg fik mit første Pfizer i går og har ikke oplevet nogen bivirkninger :-D
Til gengæld måtte jeg i venterummet bagefter konstatere, at der var ret mange (faktisk en del) der var svimle, bange og måtte ned og ligge bagefter. Det var mest yngre mennesker. Der er tilsyneladende ret stor forskel på hvordan folk reagerer på den.
Jeg fik også mit første i går, også Pfizer.
I venterummet bagefter var der bare stille og roligt, ingen der på nogen måde gav udtryk for ubehag.
- Anders
Facebook: [url]http://www.facebook.com/amdrl[/url]
Mit studie: [url]http://beatthemic.com[/url]

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

amolin skrev: ons 9. jun 2021 14:26 I venterummet bagefter var der bare stille og roligt, ingen der på nogen måde gav udtryk for ubehag.
Men nu er du jo også i Nordjylland, hvor den slags bliver tiet hen ligesom i vestjylland, man skulle nødigt tiltrække sig andres opmærksomhed. 😂
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Der var nu også helt stille og roligt i Aarhus den anden dag, trods +100 personer der afventede IKKE at gå i anafylaktisk chock.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Med fare for at sprede udokumenterede "rygter", så virker det til at kroppen kan finde på at reagere umiddelbart efter vaccination, hvis man ikke har spist og drukket nok.
Det har der ihvertfald været minimum 1 historie i medierne om.
Jeg forstår godt hvis det er en utryg eller nervøs situation for nogen, og den slags plejer i min erfaring bare at blive forstærket, hvis man ikke får indtaget nok.
Så om det bare er nerver for folk, om det med fødeindtaget har så meget at sige, eller evt. nogle der reelt får en "mildere" allergisk reaktion, skal jeg jo ikke kunne sige.
Nu er sommeren for alvor på vej, og så skal man jo i forvejen sørge for at spise og drikke nok.

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Christoffer I. N. skrev: ons 9. jun 2021 15:45 Med fare for at sprede udokumenterede "rygter", så virker det til at kroppen kan finde på at reagere umiddelbart efter vaccination, hvis man ikke har spist og drukket nok.
Det har der ihvertfald været minimum 1 historie i medierne om.
Jeg forstår godt hvis det er en utryg eller nervøs situation for nogen, og den slags plejer i min erfaring bare at blive forstærket, hvis man ikke får indtaget nok.
Så om det bare er nerver for folk, om det med fødeindtaget har så meget at sige, eller evt. nogle der reelt får en "mildere" allergisk reaktion, skal jeg jo ikke kunne sige.
Nu er sommeren for alvor på vej, og så skal man jo i forvejen sørge for at spise og drikke nok.
Det er ikke udokumenteret.

Der er en grund til at man skal vente 15 minutter inden man forlader vaccinestedet.

Junior (16) er lige blevet vaccineret i dag - han havde intet fået at spise inden, og har det fint, men fik umiddelbart lidt hovedpine, som så gik væk da han fik lidt indenfor.
--
Robert

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

DUBTEMPLE skrev: ons 9. jun 2021 11:40
Langsigtede bivirkninger ved vaccinen kender vi ikke, og det vil antageligt blive tysset ned ifald,..
...lissom man tyssede bivirkninger fra AztraZ og J&J ned?
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Holger skrev: ons 9. jun 2021 11:48
Jeg kender dog en der er død af at blive vaccineret. Lidt op ad dagen efter en "rejse-cocktail" hos SSI besvimede han og knaldede hovedet ned i kanten af håndvasken og landede så uheldigt at han ikke kunne trække vejret. 21 år kun.
Hold da kæft... :(
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hugo skrev: ons 9. jun 2021 17:35
DUBTEMPLE skrev: ons 9. jun 2021 11:40
Langsigtede bivirkninger ved vaccinen kender vi ikke, og det vil antageligt blive tysset ned ifald,..
...lissom man tyssede bivirkninger fra AztraZ og J&J ned?
Både, og, det vil nok være lidt lettere at itale-sætte, og skrive historien på sigt, tror også vi i dette spørgsmål er tættere på beslutnings-tagerne, samt grundlaget for hele den såkaldte "strategi", så der står mere på spil end to producenters udgydelser
/Dub

Medlemsavatar
Zolon
Medlem
Indlæg: 49
Sted: København S

Indlæg af Zolon »

Jeg fik min første Pfizer for en uge siden. Tog et par amerikanske influenza-piller ved sengetid...bare for en sikkerheds skyld. Ingen bivirkninger overhovedet - bortset fra en lidt øm skulder i et døgn.
Lægen fortalte, at især en del helt unge mennesker er meget nervøse - nærmest hysterisk bange - for selve stikket. Og når jeg ser hvad der deles af (ofte udokumenterede) "nyheder" rundt omkring på sociale medier, forstår jeg godt utrygheden. Nu har vi lært at spritte hænder og bruge mundbind. Det ville være dejligt hvis næste skridt bliver at lære om kildekritik ;-)

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Billede
Vedhæftede filer
medical-tattoo-tattoos-tattoo_art-doctors-hospitals-ggm080521_low.jpg
medical-tattoo-tattoos-tattoo_art-doctors-hospitals-ggm080521_low.jpg (321.2 KiB) Vist 1180 gange
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg skal i morgen.

Jeg overvejer, om jeg skal medbringe et ekstra mundbind, jeg kan tage foran øjnene, når de tager nålen frem :D
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Smittefar skrev: ons 9. jun 2021 23:52 Jeg skal i morgen.

Jeg overvejer, om jeg skal medbringe et ekstra mundbind, jeg kan tage foran øjnene, når de tager nålen frem :D
Med lidt snilde klares det uden et ekstra :-)
Vedhæftede filer
FB_IMG_1623276229430.jpg
FB_IMG_1623276229430.jpg (64.59 KiB) Vist 1163 gange
/Dub

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

LOL 🤣
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Så er det overstået foreløbig er alt OK :)
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Morten B skrev: ons 9. jun 2021 15:05 Der var nu også helt stille og roligt i Aarhus den anden dag, trods +100 personer der afventede IKKE at gå i anafylaktisk chock.
Ja jeg var i Bella Centeret og det er jo et af de helt store steder. Statistisk skulle der jo være nogen der blev påvirket og det var der så også. Eller måske var de bare udhungret af de 3 timer vi alle skulle stå i kø. Logistikken er på en eller anden måde knækket derude, hvilket også har været påtalt i medierne

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Ja, 3 timer lyder da helt skørt.

Medlemsavatar
Viggo Steincke
Forum Donator
Indlæg: 296
Sted: Nørresundby, Denmark

Indlæg af Viggo Steincke »

Fik sidste stik 10. maj. Symptomer begge gange: Ondt i armen. Som jeg havde fået en lammer. Ømheden kom dagen efter og forsvandt efter et døgnstid.
Thumbs op for vores sundhedssystem. Det kørte i olie, kort ventetid, præcis orientering, søde og rare mennesker, som tog hånd om folk. Sådan var i hvert fald i Aars.
Men det var sgu en surrealistisk oplevelse at komme ind i en stor hal, som interimistisk var indrettet til formålet med skærme, pile på gulvet, storskærm for info.
Der er materiale til at skrive en stak nye sange 🎶😊
http://www.steincke.dk
Steincke Soundlab
Referencer: DR, Motorola, DGI, Kræftens Bekæmpelse, Lundbeck

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Jeg har lige fået første prik for en time siden.
Jeg kan ikke mærke noget endnu...

Men kors hvor bliver det rart at få "pas" og blive en del af samfundet igen.

PS: Jeg havde ikke mundbund på da jeg skrev den her besked, så husk at spritte jeres mus af efter i har lukket browseren. :dollargrin:
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Default avatar
helletofte
Forum Donator
Indlæg: 137
Sted: Tranekær ,Langeland

Indlæg af helletofte »

Hugo skrev: man 7. jun 2021 22:21 Anonymitet er svært når man bonner ud som den eneste færdigvaccinerede og samtidigt er den ældste på holdet :lol:
Nej Hugo ,jeg er kun 72,god sommer

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Så har jeg fået første sprøjt :thumbup: Og heldigvis ingen anafylaktisk chock 8-)

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Jeg læste lige idag på det videnskabelige medie instagram at vaccinerne kommer med det nye windows 11! Det er jo ikke så ringe endda :-)

Medlemsavatar
Holger  
Audio Alchemist
Indlæg: 37671
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

2 besvimede på dagen, det sted jeg fik min Pfizer/Biontech vaccine.

1 lå ned i rummet, mens lægen gav mig mit stik. Fik lidt af en overraskelse, da jeg pludselig hørte en mand bevæge sig henne i hjørnet på en briks.

Mine bivirkninger bestod af ondt i skulderen og en smule ømhed i nakken. Masserede det væk på 5 minutter.

Til gengæld har jeg sjældent haft så lidt allergi som om natten og dagen efter, sandsynligvis fordi mit overaktive immunforsvar i stedet brugte energien på at danne antistoffer.

Så det får mig da til at overveje at spise nogle parasitter mod min allergi, da der må være noget om snakken.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Mr. Soundman skrev: man 21. jun 2021 17:38 Så har jeg fået første sprøjt :thumbup: Og heldigvis ingen anafylaktisk chock 8-)
Jeg tænker at diverse effekter også kan vise sig over en længere periode, altså f.eks. over en årrække
Vedhæftede filer
download.jpg
download.jpg (143.98 KiB) Vist 884 gange
/Dub

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Holger skrev: man 21. jun 2021 20:31 2 besvimede på dagen, det sted jeg fik min Pfizer/Biontech vaccine.

1 lå ned i rummet, mens lægen gav mig mit stik. Fik lidt af en overraskelse, da jeg pludselig hørte en mand bevæge sig henne i hjørnet på en briks

Min søster dejsede også om, den gang hun lige havde fået sit stik. Så jeg var lidt bekymret idag for, om det lå til familien... vi har nemlig nogle fælles allergier. Jeg fik Pfizeren. Jeg husker ikke, hvilken hun fik... men hun snakkede om, at det er en der er brygget på æg...

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

DUBTEMPLE skrev: man 21. jun 2021 20:57
Mr. Soundman skrev: man 21. jun 2021 17:38 Så har jeg fået første sprøjt :thumbup: Og heldigvis ingen anafylaktisk chock 8-)
Jeg tænker at diverse effekter også kan vise sig over en længere periode, altså f.eks. over en årrække

Nu må du ikke skræmme mig Wingman :)

Men ja - en eller anden grad af gambling er der vel over det, når det er et forholdsvis nyudviklet præparat.

I starten vidste jeg ikke rigtigt, om jeg ville vaccineres. Jeg tænkte så, at der alligevel er mange andre der kommer til før mig, og at dette giver lidt ekstra tid, hvor vaccinen bliver "testet" på andre, før jeg selv får den. Nu har jeg så valgt at takke ja. Hvis jeg havde været blandt de forreste i køen, havde jeg måske nok valgt at vente lidt ekstra og ladet de mere utålmodige være forsøgskaniner.

For mit personlige vedkommende var det en kollega, der var den udslagsgivende øjenåbner for mig... Vedkommende - og jeg skal nok ikke nævne navne - hoster konstant ud over både Gud og hver mand og har stadig ikke lært det der med at hoste i ærmet... og det er en type, der tit hænger ud på bæverdingel. Og lignende typer findes der jo forøvrigt også alle mulige andre vejene... Så jeg har tænkt - hvad vil jeg helst? - vaccineres eller sandsynligvis blive smittet før eller siden :?

Jeg har også før haft nogle atypiske langtrukne lungebetændelser inkl. nogle ubehagelige kvælningsanfald... så jeg føler også lidt, at jeg har taget min tørn på den front om man så må sige og tænker at fordelene ved vaccination måske nok opvejer ulemperne.

Nyt svar