Velkommen tilbage til Lydmaskinen

Kom med forslag til eller stil spørgsmål om selve forummet.
Nyt svar

Medlemsavatar
Kvaksalver
Forum Donator
Indlæg: 141
Sted: 8000C

Indlæg af Kvaksalver »

Jeg har også lige smidt lidt - og hvis man kan øremærke donationer, synes jeg de skal gå til øl...


Medlemsavatar
MarkBass
Forum Donator
Indlæg: 358
Sted: Nyborg

Indlæg af MarkBass »

Hvor er det dejligt at Maskinen er tilbage!!!! En ting er Corona lockdown og alt det der, men når Maskinen er nede så er den da helt gal :-).

Stor tak og respekt til @Holger og @Hippo!

Medlemsavatar
Casperlyd
Forum Donator
Indlæg: 261
Sted: Silkeborg

Indlæg af Casperlyd »

Ja godt at være tilbage! Tak for indsatsen @Holger og @Hippo. Jo nærmest en motorisk hukommelse man har oparbejdet efterhånden, tog mig selv i at kigge ind igen og igen selvom jeg godt var klar over siden ikke var oppe endnu :lol: Der kommer en donation til jer herfra også :wink:
Logic Pro - RME - Adam P33a

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

MarkBass skrev: tors 15. apr 2021 17:24 Hvor er det dejligt at Maskinen er tilbage!!!! En ting er Corona lockdown og alt det der, men når Maskinen er nede så er den da helt gal :-).

Stor tak og respekt til @Holger og @Hippo!
Velbekomme og tusind tak!

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

https://www.dr.dk/nyheder/viden/teknolo ... re-tusinde

Vanvittigt forløb... Det er virkelig for dårligt, at datacentrene ikke tjekker/sikrer backups mod at være korrupte.

Hele idéen bag internettet er jo, at alt er spredt på servere forskellige steder. Man burde som så store datacentre som OVH have servere placeret mere end ét sted.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Det tror jeg også de havde, altså backup eksternt fra branden, men de checkede dem aldrig.

Når de så - vel for at spare penge - har sjusket med at checke integriteten af backups, så rammer lorten væggen på et tidspunkt.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Holger skrev: lør 17. apr 2021 14:15 så rammer lorten væggen på et tidspunkt.
Hader når det sker :dollargrin:

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

De kan også have haft en god rutine omkring det, det består dog altid af stikprøver, så der er aldrig helt garanti alligevel hvis de kun har checket data der var ok. Vi får mail fra vores backupsystem dagligt med oversigt om jobbet er kørt korrekt, og derudover skal vi “jævnligt” teste om vi kan gendanne data, her vælger vi også stikprøve med de vigtigste servere vi har.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1549
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

Hald skrev: søn 18. apr 2021 09:32 De kan også have haft en god rutine omkring det, det består dog altid af stikprøver, så der er aldrig helt garanti alligevel hvis de kun har checket data der var ok. Vi får mail fra vores backupsystem dagligt med oversigt om jobbet er kørt korrekt, og derudover skal vi “jævnligt” teste om vi kan gendanne data, her vælger vi også stikprøve med de vigtigste servere vi har.
Well .. den backup som lydmaskinen anno 2021 lever på, er et helt simpelt dump fra web-kontrolpanelet indeholdende de filer der er i web-roden samt SQL databaserne; noget som jeg tilfældigvis lige skulle bruge til udviklings-serveren en sen aften. Hvordan man kan fucke noget så simpelt op, går over min forstand ..
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

@Hippo Ja du har ret, at kopiere websider og sql er ikke ligefrem svært. Der er mange flere ting der kan gå galt med virtuelle maskiner.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Søren Bendixen
Medlem
Indlæg: 2559
Sted: Jutland denmark

Indlæg af Søren Bendixen »

Et hurra herfra. HURRA!
Firma: Audiotect
[url]audiotect.dk[/url]
[url]http://twitter.com/SorenBendixen[/url]
[url]http://listn.to/soerenbendixen[/url]

Medlemsavatar
TJJ
Forum Donator
Indlæg: 465
Sted: Danmark

Indlæg af TJJ »

Stærkt :-)

Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Indlæg: 2687
Sted: Søborg

Indlæg af AnotherDan »

Hippo skrev: søn 18. apr 2021 21:17
Hald skrev: søn 18. apr 2021 09:32 De kan også have haft en god rutine omkring det, det består dog altid af stikprøver, så der er aldrig helt garanti alligevel hvis de kun har checket data der var ok. Vi får mail fra vores backupsystem dagligt med oversigt om jobbet er kørt korrekt, og derudover skal vi “jævnligt” teste om vi kan gendanne data, her vælger vi også stikprøve med de vigtigste servere vi har.
Well .. den backup som lydmaskinen anno 2021 lever på, er et helt simpelt dump fra web-kontrolpanelet indeholdende de filer der er i web-roden samt SQL databaserne; noget som jeg tilfældigvis lige skulle bruge til udviklings-serveren en sen aften. Hvordan man kan fucke noget så simpelt op, går over min forstand ..
Så simpelt er det ikke, de har med garanti ingen ide om hvad der kører på de enkelte maskiner, og de kan ikke lave specielle backup løsninger for hvad den enkelte kunder har valgt at køre på hardwaren.

Backup i den størrelses orden er den underliggende virtuelle maskine og disks... Der er ikke andet de kan gøre, medmindre de begynder at tilbyde managed løsninger men det var slet ikke i spil her...

Når man yderligere lægger sikkerhed ind i billedet og skal sørge for at ens backup location ikke bliver kompromitteret så er det ikke så simpelt som folk gerne vil tro... Jeg har en teori om hvad der er sket, men det er ren spekulation udfra egne erfaringer at lave backup i den "størrelses orden"...

Det til side, så er det kutyme nu om dag, så meget overraskende ikek at have styr på det...
A fancy tagline goes here...

Nyt svar