8Dio Soundpaint

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

8Dio Soundpaint

Indlæg af Christoffer I. N. »

[Overskrift ændret. Instrumentet er nu lanceret. Vær opmærksom på at mange af de første indlæg i tråden er teasere m.m. fra længe før instrumentet blev frigivet]


Det her er vist hvad der er indtil videre:



Edit 1:
Ny teaser, af presettet "Subliminal":



Edit 2:
Soundpaint Preset: "Unarpolegetic"
A real-time demonstration of a single Soundpaint preset: "Unarpolegetic" using arp randomization.




Endnu en:
Soundpaint Real-Time Demo - SXP 1975 Gibson Jazz Guitar
A real-time demonstration of an ultra deep-sampled vintage 1975 Gibson Jazz Guitar in Soundpaint.




"Bone Chilling" preset:
The scariest sound in the world ... made in Soundpaint.
SOUNDPAINT Real-Time Demo. Preset: "Bone Chilling"
A real-time demonstration of a very scary set of samples running through SOUNDPAINT.



Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Jeg forstår ikke helt hvad det er vi hører og hvad der sker? Det lyder som noget granular halløj med lfo der styrer amplitude? Og så en masse rumklang?

Jeg fatter ikke rigtig hvad det er jeg lige har hørt og set og hvorfor det er fedt:)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Der mangler noget info i videoen, men det lød virkelig fedt og meget filmisk.

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Jeg forestiller mig at det godt kunne være ala iZotope Iris eller Iota til max for live. Altså spektrum baseret granular ballade. Giver også god mening når nu det hedder noget med paint, men jeg kan tage helt fejl. Synes også at jeg hører noget shimmer effect.

Side note: Er telefonen med lampen/lensflare med, så at kameranørderne kan se at det er filmet med et anamofisk objektiv? 8-)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg tænkte også over pointen med lampen, men det gav bare en fed sci-fi stemning, så jeg åd det råt,

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ny teaser tilføjet øverste post.

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Jeg forstår det stadig slet ikke. Men det er måske også strategien:)
Jeg forstår ikke hvad der sker? Er det en daw? Er det en synth? Er det en samplemanipulator?
Er “beatet” blevet indspillet i forvejen og er det effekter der leges med?
Det lyser fint me fatter intet (og måske også hensigten?)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Mit bud er at det er et Kontakt instrument med masser af indbyggede effekter. Muligvis gør de brug af de (mange) nye fede features Kontakt 6 kom med.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

En mere tilføjet.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Et nok for de fleste mere musikalsk indslag tilføjet. En ultra deep-sampled jazz guitar.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Endnu en tilføjet.

Medlemsavatar
Kipnimtus
Medlem
Indlæg: 33

Indlæg af Kipnimtus »

Jeg kan se at de nu (igen) poster meget på youtube og det ser/lyder lovende - mon der nogensinde kommer noget fra dem!?
/Kipnimtus

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Kipnimtus skrev: ons 1. sep 2021 21:49 Jeg kan se at de nu (igen) poster meget på youtube og det ser/lyder lovende - mon der nogensinde kommer noget fra dem!?
Jeg kunne ikke finde dem på 8Dio's youtube kanal. Så tjekkede jeg mailen, og de har åbenbart lavet en dedikeret Soundpaint kanal:
https://www.youtube.com/channel/UCGC9kj ... B4A/videos


Gloede de 3 nyeste videoer, denne var umiddelbart det mest interessante. Men jeg mangler stadig at fatte konceptet.............. Det kommer nok, når de engang lancerer instrumentet.


Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 969
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

Det er sku fedt

Stranger Things på lyd, masser af sort stof.

Spændt på hvad det kan. I går så jeg en dokumentar, ja en af de her rigtig mange seriemorder-dokus. Imens øvede jeg noget akkustisk guitarspil til hvor deres uhyggelige lydside passede perfekt til. Hvor heldig kan man være at tilfældig lyd kan give musik noget ekstra interessant.

Jeg forestiller mig der er en masse tweak-muligheder og nogle grundsamples og nogle presets som kan være både rytmiske og polyfone. Man kan så importere samples og dreje dem til ukendelighed i en af presetsne eller et man selv laver.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Jeg er også rimelig mystificeret, og ærligt talt også lidt undervældet, hvis tanken er at der skal teases for et produkt der giver nye og spændende muligheder. Jovist, det lyder fint, men hvis jeg havde en ambition om at producere den lyd der kommer ud af videoerne, så ville jeg nok bare åbne Ableton og dets stock synths og plugins.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Det lyder flot, men altsammen lidt "fjernt", hvilket også får mig til at tro der er noget spectral halløj i gang. Den slags plejer at dræbe fase og derved alle percussion-lyde.

Dens sjove gapper-effekt kan forhåbentlig synces til MIDI tempo, så den er i sync med resten af ens musik!? For ellers er det jo ikke særligt let at bruge i en større sammenhæng.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ifølge en ny mail fra dem, skulle det komme d. 21. Oktober (i år).

En ny demo:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Mit gæt er, at man kan blive noget klogere på hvad Soundpaint går ud på, ved at se denne nye video. 42 minutter. Jeg har ikke set den endnu.


Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Lyder super fedt. Den kommer jeg nok til at kunne bruge.

Hvornår og hvor meget? (Udgivelsesdato/pris). Kan ikke finde noget info.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

the19thbear skrev: søn 17. okt 2021 08:25 Lyder super fedt. Den kommer jeg nok til at kunne bruge.

Hvornår og hvor meget? (Udgivelsesdato/pris). Kan ikke finde noget info.
Hvornår? - Jeg har skrevet den 21. Oktober et par posts oppe.
I beskrivelsen til en af de nedenstående videoer står der følgende:
"Soundpaint ™ is a new analog-style sampling technology.

Soundpaint renders all instruments in real-time in 127 dynamic velocity layers. It shortens the distance from idea to realization. Instantly morph a waterdrop with a violin. Play the most iconic instruments of all time in exquisite realism and fidelity. True analog-modeled effects. Advanced and organic arpeggiator. A deep matrix for those who desire.

Welcome to the dawn of Real-Time Sampling ™

Soundpaint will be available 10.21.21 // Exclusively at www.soundpaint.com"



En kort video:



En lang video:


Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Takker :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg kommer ikke til at poste alle videoer, da der er kommet mange over den sidste uges tid. Vil man se mere kan man hoppe ind på deres kanal.

Her er en 24 minutters introduktion:


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

"Time" timestretch modulet er nu i beta. Lyder ganske fint:


Nyt svar