Skal After Party fjernes?

Kom med forslag til eller stil spørgsmål om selve forummet.
Låst

Skal After Party fjernes?

Ja
10
29%
Nej
25
71%
 
Afgivne stemmer: 35
Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2968
Sted: Fyn

Re: Skal After Party fjernes?

Indlæg af Mr. Soundman »

Christoffer I. N. skrev: ons 6. maj 2020 15:22 Og så kan folk måske lige trække vejret 2 sekunder, inden de lader sig trigge til at starte en diskussion man ved vil blive lukket indenfor et døgn, fordi det eskalerer..
Alternativt kan man vente et minut med at poste sit lange svar til debatten, lige læse det igennem igen, åbne vinduet, tage et glas vand, eller gøre noget andet for at se anderledes på tingene.

Det er også et rigtig godt råd, synes jeg :thumbup:

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3219
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Smittefar skrev: ons 6. maj 2020 15:58 Hvis bare vi kunne blive enige om, at alle vores politiske diskussioner skulle foregå som musik (en skriver et nummer som oplæg, andre skriver numre som svar), så ville vi alle nå meget længere
Hi hi , den idé er fin
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3219
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Holger skrev: ons 6. maj 2020 14:36 jeg kunne godt frygte, at nye (unge?) brugere ville blive skræmt væk af tosserne ;-)
Hvis det er, kan nye medlemmer jo have en auto-karéns-periode: After Party eksisterer ikke for et nyt medlem i deres første fire uger (eller noget).
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Kunne man ikke lave et sæt "særskilte retningslinjer", uden det er nye retningslinjer, men f.eks. gøre opmærksom på at også - eller måske specielt i After Party skal den gode tone holdes - dvs. lad være med at gå efter manden. Gå udelukkende efter bolden.

Min oplevelse er at After Party's problem er, at (nogle) brugere bliver meget personlige og går direkte efter struben (verbalt set) på deres modstander. Men reelt burde der efter min mening ikke være nogen modstandere.

Der burde være gensidig forståelse mellem alle parter, og en ordentlig tone mellem uenigheder.

Jeg synes selv jeg gør mit til at holde en ordentlig tone og fremme gensidig forståelse. Men det er godt nok op af bakke, når der er det fnidder.

Dvs. Injurier, beskyldninger, stråmandsargumenter mv. som ikke har hold nogen steder.

Man kunne starte med at moderere forummet på den led, inden man helt lukker det helt ned.

Bare mit forslag.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2968
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Som alternativ til lukning kan man også evt. overveje bare at lave forbud mod visse emner som f.eks. religion og politik. Det er vel typisk der, der af og til kan springe en gnist eller to.

Man kan også evt. lave særlige rum, hvor den type diskussioner skal tages, så det er lettere at navigere udenom for dem, der på den ene side gerne vil ind i After Party, men som samtidig gerne vil kunne gå i en lille bue udenom de der ting.

Bare et forslag.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Mr. Soundman skrev: ons 6. maj 2020 22:10 Som alternativ til lukning kan man også evt. overveje bare at lave forbud mod visse emner som f.eks. religion og politik. Det er vel typisk der, der af og til kan springe en gnist eller to.

Man kan også evt. lave særlige rum, hvor den type diskussioner skal tages, så det er lettere at navigere udenom for dem, der på den ene side gerne vil ind i After Party, men som samtidig gerne vil kunne gå i en lille bue udenom de der ting.

Bare et forslag.
Politik. OK.

Religion? Nej. Det er en del af filosofi (det er politik ikke i samme grad).
Sålænge man ikke driver hetz mod grupper pga. deres tro, kan jeg ikke se et problem med religionstråde.
Men det er mig bekendt aldrig sket på Lydmaskinen. Jeg synes vi har haft rigtig gode religions-filosofitråde.

De giver også inspiration til musik.

Medlemsavatar
marco
Forum Donator
Indlæg: 949
Sted: Aalborg

Indlæg af marco »

Måske man bare skal give de som overtræder grænserne et midlertidigt ban?

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Mr. Soundman skrev: ons 6. maj 2020 22:10 Som alternativ til lukning kan man også evt. overveje bare at lave forbud mod visse emner som f.eks. religion og politik.
Åh nej :(
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Ang. Politik:
Jeg vil gerne diskutere politik; jeg syntes det er vigtigt man også kan det. Der er 3 personer på dette forum med vidt forskellige holdninger som jeg finder meget fascinerende. Jeg tror ikke de 3 personer gider diskutere med hinanden, men hvert for sig er det fedt at få deres holdninger til ting.

Det lærer jeg faktisk rigtig meget af. De 3 personer er naturligvis ikke de eneste. Der er _mange_ interessante personer her inde, men det er ikke alle der kan finde ud af at lege med hinanden. Hehe.

Ang. Religion:
Religion vil jeg ikke diskutere; med mindre det er direkte ondskab, så er det egentlig ikke noget jeg vil blande mig i. Og i bagklogskabens lys fortryder jeg lidt at jeg startede den her bibel-rap tråd. Mega grineren sang, og sygt mærkelig dude, men jeg syntes der bliver hatet lidt for meget på religion i tråden.

Hvis afterparty bliver lukket, ryger der nok bare et par venneforespørgsler afsted på facebook i stedet. Jeg stiller mig ikke i vejen for det, hvis det er gået hen og er blevet en byrde.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Kan admins smide personer ud af AP sektionen hvor der stadig er adgang til resten af maskinen? Evt med en tillægsregel der gør at der ikke skal postes en masse klynk over sådan en evt beslutning i den faglige del som kan medfører evt total ban. 😬
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hald skrev: tors 7. maj 2020 04:11 Kan admins smide personer ud af AP sektionen hvor der stadig er adgang til resten af maskinen? Evt med en tillægsregel der gør at der ikke skal postes en masse klynk over sådan en evt beslutning i den faglige del som kan medfører evt total ban. 😬
Spørgsmålet er så hvem der skal ud :-)

Jeg syntes i højere grad det ville være rimeligt at smide folk ud fra AP som ikke dybest set ikke kan tåle anderledes tænkende, og folk med andre kodex og referancer,... fordi deres egne tollerancer samt rummelighed er sølle, og de derfor latent er krænkelses-parate.

--------

Hvad laver de i det here taget i den sektion hvis det er så slemt ?

Har nogen tvunget dem til at gå derind ?

Eller kommer de bare for at se om der skulle
være nogen de kan være uenige med, og så få lukket munden på dem ?

Når de piver over topicness har de så overvejet at AP netop er off topic ?

--------

Skal vi andre virkeligt afskæres fra muligheden fordi nogle bestemte ikke kan styres deres krænkelse, men tværtimod dukker uopfordret op og lader sig krænke hvor det ikke havde været nødvendigt ?

Er Det ikke lidt som med en afholdsforening som vil tvinge alle fra alcohol, fordi et mindretal ikke kan styres Det ?
Senest rettet af DUBTEMPLE tors 7. maj 2020 06:43, rettet i alt 2 gange.
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hugo skrev: ons 6. maj 2020 23:08
Mr. Soundman skrev: ons 6. maj 2020 22:10 Som alternativ til lukning kan man også evt. overveje bare at lave forbud mod visse emner som f.eks. religion og politik.
Åh nej :(
Jeg må give Hugo ret :-)

Religion og politik er iøvrigt ALT-omfattende og kan ikke sorteres fra, selv ikke i den mest mest røvsyge, poltisk korrekte, og vitamin-forladte samtale

Læg dertil at vores definition af religion og politik er dybt forskellig

Svaret må være at folk der har et problem med det lærer at takle det, og får styr på deres krænkelses-parrathed samt mangel på rummelighed.

Jeg springer masser af vrøvle-tråde over, det burde faktisk ikke være svært, og hører vel bare med til det at sortere på sociale medier
/Dub

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Der findes et udtryk "hvis man ikke kan lide lugten i bageriet..." men i dette tilfælde kan det være en eller to kunder der bare står og lugter og holder ansatte og andre kunder væk.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hald skrev: tors 7. maj 2020 07:08 Der findes et udtryk "hvis man ikke kan lide lugten i bageriet..." men i dette tilfælde kan det være en eller to kunder der bare står og lugter og holder ansatte og andre kunder væk.
Point taken !

Jeg plejer bare at holde mig for næsen, eller prøver at dukke op på et andet tidspunkt, hvis opfordringen til personen om et bad virker helt forgæves :-)

Bageriet fejler ikke noget, heldigvis :thumbup:
Senest rettet af DUBTEMPLE tors 7. maj 2020 07:21, rettet i alt 1 gang.
/Dub

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Hald skrev: tors 7. maj 2020 07:08 Der findes et udtryk "hvis man ikke kan lide lugten i bageriet..." men i dette tilfælde kan det være en eller to kunder der bare står og lugter og holder ansatte og andre kunder væk.
:lol: :lol:

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Men muligvis størrer brug at tids-begrænsede skrive-forbud osv ville kunne fungere

Man kunne jo også gøre det på den måde at kun når f.eks. 10 FORSKELLIGE personer havde klaget over en bestemte person ville denne få 3 mdr I skamme-krogen

Så ville man undgå for meget person-fnidder, samt krænkelses-idioti ,.. som desværre lader til at være lidt for fremherskende i den aktuelle sag, samt måske også generelt
/Dub

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Ja men mange af de som klager over After Party ytrer og opretter, selv indlæg som er ligeså holdnings prægede. Det er sandt at nogle, som man ikke opfatter med mainstream holdninger har lidt overvægt i afterparty.. Men jeg tror faktisk at de få , her på LM. som opfattes som lidt ude af tangent er lige så repræsentative blandt befolkningen i Danmark.

Mhst. religion og politik. Jeg kan ikke lige genkalde indlæg, hvor jeg har talt om politik eller religion. Ihvertfald ikke ytret nogen holdning til en ´religion eller politisk overbevisning.

Hvis nogen ser det er det fordi de selv opfatter tingene politisk eller religiøst.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Kimex skrev: tors 7. maj 2020 07:58 Ja men mange af de som klager over After Party ytrer og opretter, selv indlæg som er ligeså holdnings prægede.
Yep, men med den store forskel at DERES mening jo er den rigtige, og de andre low-
lifes derfor er irriterende og skal bringes til
tavshed :-) :-)

Præcis dette er tilfældet i den aktuelle sag

Jeg er i princippet enig med ham der tabte sutten og skummede over af raseri, vælger bare at takle mine følelser anderledes, og vendte derfor bare ryggen til spetaklet, både i tråden, såvel som i PM, det fører ingen steder hen, i hvert ingen steder der er seværdige :-)

Men fordi man takker nej til en øl en enkelt gang er jo ikke ensbetydende med at man aldrig mere vil have en, og andre heller ikke skal have lov, eller værtshuset skal lukkes :-)
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Morten B skrev: ons 6. maj 2020 17:09 Jeg har ikke svaret, da jeg står lidt midt imellem. Savner denstemning der var i After Party før i tiden, men man skal lede længere og længere efter good vibe tråde nu.
Savner lidt Carsten May's skøre skriverier, men ellers syntes jeg faktisk vibes er bedre nu.

Bredal var jeg til tider enig med, men han var unødvendig giftig og indestængt til tider

Og så var der ham fra Frankrig, som havde behov for at svine Israel til tre gange om ugen, samt fortælle at han var skuffet over danskerne, osv, osv,.. endeløs politisk trætte

Ham valgte jeg til sidst bare at ignorere

Ved ikke om han selv gik, eller blev smidt ud,..

Begge dele ville være fornuftige valg

Det har ikke altid været "good old days" ;-)
/Dub

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg lukker den her, After Party bliver for nu, og jeg har præciseret lidt i toppen af After Party.

Derudover overvejer jeg at køre med en "3 strikes and you're out" politik, dvs. skal jeg bruge tid på at processere 3 bare nogenlunde saglige klager (aka. sprogbrug/personangreb/grænseoverskridende adfærd) fra 3 forskellige medlemmer over den samme person, ja så ryger man ud, uanset hvor uretfærdigt det kan virke.

Som en klog mand engang sagde:

Hvis du møder en idiot på din vej, ja så har du mødt en idiot. Har du derimod mødt tre idioter på din vej, ja så er det nok dig selv, som er idioten.

Låst