Skal After Party fjernes?

Kom med forslag til eller stil spørgsmål om selve forummet.
Låst

Skal After Party fjernes?

Ja
10
29%
Nej
25
71%
 
Afgivne stemmer: 35
Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Skal After Party fjernes?

Indlæg af Holger »

Vi overvejer at fjerne After Party, om ikke andet så for en prøveperiode.

Der er ofte for meget polemik, og selvom jeg holder meget af en vis mængde tosseri og frisind, så er Lydmaskinen primært beregnet til lyd og musik

Man kan jo rante på Facebook eller i Ekstra Bladets Nationen i stedet.

Lidt ærgerligt, at man ikke kan dele/diskutere off topic i et subforum uden at der ofte går personfnidder i det, men det er måske for det bedste i længden at det ryger ud og vi fokuserer mere på musikken.

Er der massiv modstand mod at fjerne det, så vil vi overveje at lade være, så derfor denne semi-demokratiske/vejledende afstemning.

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Mere ærgeligt at enkelte personers uvilje til at lade være med at trykke på links til after party, når de udmærket ved, at der ikke står noget, de gider deltage i skal danne præcedens for et helt forum.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10824
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Det vil være ærgerligt, jeg er meget glad for After Party, jeg føler måske at der er nogle få der bruger det meget til at få sluppet deres inde Ekstrablads kommentator ud. Men det er trods alt en stor del af forumet. Hvis det "kun" bliver lydrelateret, vil meget af den daglige trafik nok forsvinde, og så vil det også gå betydeligt ud over det faglige.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Det er bare frem med stemmeknappen, så kan vi lodde stemningen mere generelt. Forummet er jo til for medlemmerne.

Men jeg kunne godt frygte, at nye (unge?) brugere ville blive skræmt væk af tosserne ;-)

Derfor kunne det være fedt med mere fokus på musik og lyd og mindre fokus på diskussioner om samfundet og mundhuggerier.

Men hvis der er overvældende stemning for at beholde det, så beholder vi det selvfølgelig.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Hald skrev: ons 6. maj 2020 14:34 Det vil være ærgerligt, jeg er meget glad for After Party, jeg føler måske at der er nogle få der bruger det meget til at få sluppet deres inde Ekstrablads kommentator ud. Men det er trods alt en stor del af forumet. Hvis det "kun" bliver lydrelateret, vil meget af den daglige trafik nok forsvinde, og så vil det også gå betydeligt ud over det faglige.
Jeg er helt enig - Forum dør, hvis der ikke er aktivitet, og der er på godt og ondt rimelig god aktivitet i After Party - Nogen gange fylder de politiske diskussioner lidt meget, men der skal sgu være plads til HYGGEN.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Synes ikke det skal fjernes men, på den anden side er det blevet den triste “efterfest” man ikke har lyst til at ende til .

Der hvor nogle enkelte lige har fået en enkelt for meget og burde gå hjem i seng i stedet . Så festen fortsat kunne være hyggelig og sjov .

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Der er lige nu især to personer der gir ballade:

1. En der har svært ved det sociale
2. En der flipper unødigt ud over det, bare kunne lade være at deltage i netop de tråde, og istedet bidrage posetivt i andre tråde

Det er et til dels et pseudo problem

Bed evt førstnævnte om at holde 6 mdrs pause fra off-topic, samt den anden om ikke at flejne ud i tråde han bare kunne lade ligge.

Det ville være lidt røvhulsagtigt hvis nogle få skulle ødelægge det for alle, eller blive brugt som påskud for lukning

(og der har faktisk været værrer aktører på banen herinde tidligere)

Som sagt før har bredden en synergi der trækker det hele op, og er med til at holde LM i live, selv om nogen måske føler sig selv meget hævet over landskabet

Hvis I lukker det for After Party, fremskyndes sikkert en deroute for LM istedet
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Har stemt Nej. Jeg synes vi deler en masse fine ting, og noget spas som der skal være plads til.

Og så kan folk måske lige trække vejret 2 sekunder, inden de lader sig trigge til at starte en diskussion man ved vil blive lukket indenfor et døgn, fordi det eskalerer..
Alternativt kan man vente et minut med at poste sit lange svar til debatten, lige læse det igennem igen, åbne vinduet, tage et glas vand, eller gøre noget andet for at se anderledes på tingene.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Fint lige at få loddet stemningen, som sagt. Ikke nogen overvældende begejstring for idéen indtil videre :dollargrin:

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Har stemt nej.
Giver @dubtemble ret i at det kun er 2 personer som er skyld i balleden.
Ham med de sociale problemer kan på ingen måde gøre for det, og er derfor undskyldt. Vi andre må holde afstand hvis vi synes det er et problem. Personligt har jeg ikke problemer med ham.

Den anden er en som siger gang på gang at nu vil han holde sig væk, og så forvilder han sig alligevel der ind, hvorefter han ber´ om at få det lukket.

Mig bekendt er der ingen andre der har problemer med AP. :)
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Holger skrev: ons 6. maj 2020 14:36
Derfor kunne det være fedt med mere fokus på musik og lyd og mindre fokus på diskussioner om samfundet og mundhuggerier.
Det er den tid vi lever i. Da jeg var ung, var samfunds diskussioner vigtig inspirationskilde til både tekster og musik. Det ser man ikke så meget i dag.
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Hvis bare vi kunne blive enige om, at alle vores politiske diskussioner skulle foregå som musik (en skriver et nummer som oplæg, andre skriver numre som svar), så ville vi alle nå meget længere
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hahaha, fedt forslag. :-D

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Det lyder lidt ala hip-hop battle :-)

Teknik og mix-nørderne der ikke spiller musik er så udelukket fra klubben ;-)
Senest rettet af DUBTEMPLE ons 6. maj 2020 16:22, rettet i alt 1 gang.
/Dub

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Smittefar skrev: ons 6. maj 2020 15:58 ...så ville vi alle nå meget længere
Ja indtil der er en tosse, der svarer med polsk polyrytmik fra 60'erne!
skriver noder

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Lol

Faktisk gjorde Gramsespektrum jo præcis dette, altså

Rytmisk Skænderi-Forum


Bør høres fra begyndelsen, men ellers begynder selve sangen fra ca .2:30.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Jeg har ikke svaret, da jeg står lidt midt imellem. Savner denstemning der var i After Party før i tiden, men man skal lede længere og længere efter good vibe tråde nu.

Det ville dog være ærgerligt ikke at have et sted at dele madopskrifter, memes og andre hyggelige ting og jeg er ikke for regulering, så den er svær.

Medlemsavatar
TJJ
Forum Donator
Indlæg: 465
Sted: Danmark

Indlæg af TJJ »

Smittefar skrev: ons 6. maj 2020 15:58 Hvis bare vi kunne blive enige om, at alle vores politiske diskussioner skulle foregå som musik (en skriver et nummer som oplæg, andre skriver numre som svar), så ville vi alle nå meget længere
Yes, klasse ide; jeg er næsten klar med noget 😄.

(Men har i øvrigt ikke noget imod After Party)

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Smittefar skrev: ons 6. maj 2020 15:58 Hvis bare vi kunne blive enige om, at alle vores politiske diskussioner skulle foregå som musik (en skriver et nummer som oplæg, andre skriver numre som svar), så ville vi alle nå meget længere
Det er bare at gå i gang. Jeg har 20+ numre under "Din musik" , alle politiske :wink:

Edit: måske skal de flyttes til AP
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

Det er da godt at der er en After party - hvis der er nogen der ikke kan lide den sektion, kan de jo bare lade være med at klikke på linket. :)

Medlemsavatar
davey
Medlem
Indlæg: 184

Indlæg af davey »

Jeg vil gerne have lukket AV Produktions underforummet. Det har ikke relevans for mig. Derfor er det ret irriterende for mig, at jeg hele tiden skal ind og blande mig når der bliver postet nyt :)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Alright, alright, så er den hest vist pryglet nok.

Medlemsavatar
Peter
Medlem
Indlæg: 517
Sted: Kbh

Indlæg af Peter »

Har tænkt i lang tid, at den burde fjernes. Efter min mening skaber den megen splid og jeg synes, at den til tider kammer fuldstændig over og bliver decideret pinlig at være en del af.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Jeg holder selv lidt pause fra AP for tiden. Det kan anbefales.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2968
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Jeg vil ikke bestemme alt muligt her på Lydmaskinen... Men nu hvor jeg sådan direkte bliver bedt om at tilkendegive min mening, så skal jeg gerne dele den.

Personligt har jeg ingen problemer med Afterparty og har heller aldrig haft det. Så efter min mening bør den blive.

Umiddelbart har jeg svært ved at se problemet i bare at navigere uden om den, hvis ikke man bryder sig om den, snarere end at tvangslukke for alle.

Emnerne i Afterparty
Der foregår alt muligt inde i Afterparty, som overhovedet og aldeles ikke interesserer mig. Det kunne f.eks. være snak om nogle computerspil, biler eller andet. Men det er ikke noget problem for mig. Jeg håber de hygger sig i de tråde og finder så selv en anden tråd at slå mig løs i - eller starter en ny. Og bliver jeg træt af en tråd, som jeg deltager i eller læser med på, så daffer jeg bare videre. Sværere er det altså ikke i min verden.

Sådan gør jeg jo også i de faglige tråde. Jeg tror kun jeg har været en eller to gange inde i LM-rummet for livelyd i de adskillige år, jeg efterhånden har været her på maskinen... men derfor behøver man vel ikke lukke dette rum - måske er der andre end mig her i verden, der har glæde af den.

Manglende fokus på lyd
Og som nævnt i en tidligere tråd vedr. Afterparty - hvis man f.eks. mener, at der er for lidt fokus på lyd - tjaaaa så kunne man jo tage initiativet og skrive nogle flere ting om lyd. Det er der vel ingen der har forbudt.

Personligt fnidder-fnadder i Afterparty
Dette foregår også nogle gange i de faglige tråde. Så hvis det skule være en grund til at lukke Afterparty, så kunne man vel lige så godt lukke hele Lydmaskinen ned...

Når tilstrækkelig mange mennesker er samlet, så vil der forøvrigt altid være nogle, der ikke kommer lige godt ud af det med hinanden.

Jeg har en gang haft en kollega, som jeg ikke kom godt ud af det med. Sjovt nok var det som om, at jo flere konflikter vi fik, desto endnu mere skulle han absolut opsøge mig og eskalere det hele, så alt blev selvforstærkende... Men jeg har også haft kollegaer, som jeg ikke kom godt ud af det med, men hvor vi begge sørgede for så vidt muligt at holde os lidt fra hinanden... og så kørte alt jo stort set gnidningsfrit.

Så her vil min opfordring være, at dem på Lydmaskinen, som godt ved, at de ikke kommer godt ud af det indbyrdes, måske stille og roligt og diskret kunne prøve at holde lidt indbyrdes afstand. Nogle gange er det vel fair nok bare at stille og roligt trække ud af en diskussion, uden nødvendigvis at lave en scene ud af det. Man kan bare sige "Jeg tror lige jeg trækker mig her - fortsat god diskussion til jer andre" eller lign. Eller bare gå uden at sige noget. Det er jo ikke en verdenskrig, der skal vindes.

Personer med særlige udfordringer
For LM'ere med et vidst aktivitetsniveau er det vel ikke nogen hemmelighed, at der også er nogen her på LM, der har særlige udfordringer med at begå sig socialt og dermed også verbalt. Jeg synes det er utrolig flot og modigt at vedkommende har talt så åbent om det, for at gøre os andre opmærksomme på de særlige udfordringer.

Her synes jeg godt man som voksent menneske til gengæld kan være lidt overbærende. Det er man vel også, hvis nogen kommer til grillparty'et i en rullestol eller med blindemandstok. Prøv nu liiiiige at tage en dyb indånding og så lad det være hvad det er.

Det her skal ikke tages som et påskud for vedkommende til nu ikke fortsat at anstrenge sig til det yderste :!: , men vi andre må altså også kunne rumme, at ikke alle har samme helbredsmæssige forudsætninger. Psykiske skavanker er altså sjældent noget folk selv vælger at have. Man kan f.eks. prøve at tælle til 10, istedet for at hidse sig op over det. Jeg ved godt det kan være svært - men man kan vel forsøge. Man kan også sagtens påpege det overfor vedkommende, når vedkommende træder helt forkert - det er måske godt for vedkommende med feedback på sine sociale fejltrin, men man behøver ikke sidde og være fornærmet over det bagefter, men lad det nu bare være, hvad det er.

Men det handler vel også om at selv i 2020, så er psykisk sygdom stadig noget, som mennesker generelt bare ikke har samme forståelse for, som enhver anden legemlig sygdom.

At lære menneskene at kende
Selvom det nok for samtlige brugere af Lydmaskinen er interessen for lyd og musik, der har bragt os sammen her, så kan det altså godt blive lidt tørt, hvis man år efter år aldrig får mulighed for at lære hinanden lidt at kende udover det lydmæssige. Hvis jeg har diskuteret akustisk guitar-indspilning 18 gange med Smittefar, så kan det godt være jeg en dag bliver lidt nysgerrig på, hvad han for øvrigt synes om samfundets nedlukning pga. Corona. Det er fordi vi er mennesker. Og næste gang vi så skal diskutere guitar, så kan man tale til hinanden lidt mere som venner, der kender hinanden... der kommer ligesom en anden slags tone, efterhånden som man lærer menneskene bag profilerne at kende. Det kan også være, Smittefar slet ikke gider snakke med mig om Corona... Det er så også helt i orden.

Men prøv f.eks. at forestil jer en arbejdsplads, hvor man år efter år aldrig får lov at tale med kollegaer om noget som helst udover det strengt arbejdsrelaterede :?


Nå men det var så min lille stille ydmyge mening :wink:

Låst