Feedback til V3 af Lydmaskinen

Kom med forslag til eller stil spørgsmål om selve forummet.
Nyt svar
Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Re: Feedback til V3 af Lydmaskinen

Indlæg af bryla »

Hippo skrev: man 20. apr 2020 13:54
bryla skrev: man 20. apr 2020 11:41 Nu har jeg flere rettigheder, men da jeg ville citere Gert's post, røg menuen bag Holger's højtaler.

Jeg ville foreslå, om man måske kunne bruge 'Opret emne' eller 'Opret tråd'. 'Post svar' er jo kun meningsgivende, når man svarer på en allerede eksisterende tråd.
Det kigger jeg lige på. Lidt en eksotisk case at post-ikonerne ikke kan være der, men alt burde jo virke :)

Var det på desktop eller mobil?
Desktop. Det kunne fint lade sig gøre at citere dig, da din post var længere :)
skriver noder

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

bryla skrev: man 20. apr 2020 14:20 Desktop. Det kunne fint lade sig gøre at citere dig, da din post var længere :)
.. da du postede det her havde jeg allerede rettet i koden ;). Men altså - om det glitchede eller ej afhang af længden på den post man prøvede at manipulere / citere. Nu har jeg skiftet et par z-index, og krydser fingre for det ikke giver nye problemer :)
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
hammondhands
Medlem
Indlæg: 131

Indlæg af hammondhands »

Fedt med det nye design - endnu en gang tak for dette forfriskende pust :-D

Efter at have kigget et par dage på det nye lækre design som ser virkelig godt ud og virker mere konsistent og færdigt end det foregående, er her lidt input fra mig:

Der er rigtig meget uudnyttet whitespace på skærmen. Jeg ved godt at luft hjælper i et design, men jeg synes der er for meget.

Mit forslag til forbedring er mere tekst, mindre whitespace.

Jeg synes i samme kontekst at menuen i højre side er for stor af - af samme grund. Måske kunne man lave det så den kan "foldes væk" når man ikke bruger den - eller lave den noget smallere. Folde væk muligheden er jo nok ikke det bedste hvis der er et krav om at reklamerne skal kunne ses, hvilket jeg går ud fra at der er.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Tak, godt at høre! :-)

Mht. "white space", så er det browser window size afhængigt og layouttet er dynamisk, dvs. det sidebaren helt forsvinder når du gør vinduet lille.

På alm. mindre laptops er sidebaren helt væk og ligger i bunden og andre ting presses eller flyttes.

Her er et screenshot af hvordan jeg ser LM hos mig lige nu.
Vedhæftede filer
Screen Shot 2020-04-23 at 19.29.52.png
Screen Shot 2020-04-23 at 19.29.52.png (2.39 MiB) Vist 2485 gange

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

[iSådan ser mit browservindue ud når jeg sætter size til 1600 pixel i bredden. Side bar lægger sig i bunden.
Ved at genopfriske mit gamle DOS regner med at kunne lave en batch-fil så LM altid åbner i 1600 pixel, og alt andet i full screen.
Billede
Vedhæftede filer
LM.jpg
LM.jpg (579.71 KiB) Vist 2473 gange
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
hammondhands
Medlem
Indlæg: 131

Indlæg af hammondhands »

Holger skrev: tors 23. apr 2020 19:30 Tak, godt at høre! :-)

Mht. "white space", så er det browser window size afhængigt og layouttet er dynamisk, dvs. det sidebaren helt forsvinder når du gør vinduet lille.

På alm. mindre laptops er sidebaren helt væk og ligger i bunden og andre ting presses eller flyttes.

Her er et screenshot af hvordan jeg ser LM hos mig lige nu.
Tak - det havde jeg overhovedet ikke tænkt på - jeg havde bare blæst det helt op :-)

Det ser meget bedre ud nu - så kan jeg have dba.dk åben i den anden halvdel af skærmen :-)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

hammondhands skrev: fre 24. apr 2020 01:03 Det ser meget bedre ud nu - så kan jeg have dba.dk åben i den anden halvdel af skærmen :-)
Eller en lydmaskinen mere, wuhuuu.. 🤣
LMx2.PNG
LMx2.PNG (343.76 KiB) Vist 2462 gange
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -


Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Vi er oppe på 7 sider, så beklager hvis det allerede har været dækket, men i Safari i iOS skal jeg trykke to gange på en overskrift på et emne med nye indlæg i notifikationer for at komme hen til det. Én gang for at vælge emnet (vedhæftet), og én gang mere for rent faktisk at gå dertil. Det måtte gerne komme tilbage til kun at være et enkelt tryk.
IMG_5242.PNG
IMG_5242.PNG (517.48 KiB) Vist 2452 gange
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
hammondhands
Medlem
Indlæg: 131

Indlæg af hammondhands »

Hald skrev: fre 24. apr 2020 08:51
hammondhands skrev: fre 24. apr 2020 01:03 Det ser meget bedre ud nu - så kan jeg have dba.dk åben i den anden halvdel af skærmen :-)
Eller en lydmaskinen mere, wuhuuu.. 🤣

LMx2.PNG
Hahaha - lydmaskinen i stereo - fantastisk :-D

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

quadmaskinen.PNG


quadmaskinen2.jpg

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

david mondrup skrev: fre 24. apr 2020 13:53 Vi er oppe på 7 sider, så beklager hvis det allerede har været dækket, men i Safari i iOS skal jeg trykke to gange på en overskrift på et emne med nye indlæg i notifikationer for at komme hen til det. Én gang for at vælge emnet (vedhæftet), og én gang mere for rent faktisk at gå dertil. Det måtte gerne komme tilbage til kun at være et enkelt tryk.
IMG_5242.PNG
Kan det være relateret til v-hakket?

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

david mondrup skrev: fre 24. apr 2020 13:53 Vi er oppe på 7 sider, så beklager hvis det allerede har været dækket, men i Safari i iOS skal jeg trykke to gange på en overskrift på et emne med nye indlæg i notifikationer for at komme hen til det. Én gang for at vælge emnet (vedhæftet), og én gang mere for rent faktisk at gå dertil. Det måtte gerne komme tilbage til kun at være et enkelt tryk.
IMG_5242.PNG
Jeg prøver at kigge på det! :) .. Det er helt sikkert et eller andet mærkeligt efterslæb fra det theme vi bygger oven på, men mon ikke det kan fikses. Har man overhovedet brug for at kunne markere ting som læst i notifikations-dropdown? Burde en notifikation ikke bare sættes som læst når man klikker på den og nix weider .. ?
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Der er nogle profilbilleder der ikke bliver vist længere.

Skærmbillede 2020-04-27 kl. 15.07.41.png
Skærmbillede 2020-04-27 kl. 15.07.41.png (5.28 KiB) Vist 2386 gange

Noget tyder på at det gamle bibliotek med de gamle default avatars ikke længere er tilgængelig.

Skærmbillede 2020-04-27 kl. 15.07.54.png
Skærmbillede 2020-04-27 kl. 15.07.54.png (10.13 KiB) Vist 2386 gange
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Holger skrev: lør 25. apr 2020 08:58
david mondrup skrev: fre 24. apr 2020 13:53 Vi er oppe på 7 sider, så beklager hvis det allerede har været dækket, men i Safari i iOS skal jeg trykke to gange på en overskrift på et emne med nye indlæg i notifikationer for at komme hen til det. Én gang for at vælge emnet (vedhæftet), og én gang mere for rent faktisk at gå dertil. Det måtte gerne komme tilbage til kun at være et enkelt tryk.
IMG_5242.PNG
Kan det være relateret til v-hakket?
Det er helt sikkert relateret til v-hakket. Første tryk sætter et "v", andet tryk bringer én videre til emnet. Jeg vil egentlig bare gerne videre med det samme.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Yes, get it. Det er på listen hos mig.

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

david mondrup skrev: man 27. apr 2020 16:42 Det er helt sikkert relateret til v-hakket. Første tryk sætter et "v", andet tryk bringer én videre til emnet. Jeg vil egentlig bare gerne videre med det samme.
Med lidt held burde det være fikset nu ..
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hippo skrev: man 27. apr 2020 21:06
david mondrup skrev: man 27. apr 2020 16:42 Det er helt sikkert relateret til v-hakket. Første tryk sætter et "v", andet tryk bringer én videre til emnet. Jeg vil egentlig bare gerne videre med det samme.
Med lidt held burde det være fikset nu ..
Det der sorte "V/kryds-af hak" er væk her, og funktionen virker for mig som jeg ville forvente. Jeg trykker 1 gang, og kommer til indlægget. :)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Yes, det virker som forventet nu. Tak for det!
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Spørgsmålet er om ⭐Nye indlæg skal vise mere end nuværende døgn. Kan se at den "nulstiller" til midnat, spørgsmålet er om den lige skal have ét døgn mere tilbage, der er mange post der hurtigt er væk fra oversigten ellers.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg mener "Nye indlæg" du henviser til er siden sidste session, så det er ikke nødvendigvis et døgn.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Hvis jeg savner noget fra browserversionen af LM2, så er det den statiske topbar. Det var rart, altid at have adgang til notifikationerne, uden at skulle scrolle op i toppen af den side man er på. No biggie, men hvis det er et easy fix, og hvis andre også gerne vil have det, så ville den være rar at få tilbage.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

david mondrup skrev: tirs 28. apr 2020 17:56 Hvis jeg savner noget fra browserversionen af LM2, så er det den statiske topbar. Det var rart, altid at have adgang til notifikationerne, uden at skulle scrolle op i toppen af den side man er på. No biggie, men hvis det er et easy fix, og hvis andre også gerne vil have det, så ville den være rar at få tilbage.
Den ville jeg også gerne ha' tilbage.. :)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

david mondrup skrev: tirs 28. apr 2020 17:56 Hvis jeg savner noget fra browserversionen af LM2, så er det den statiske topbar.
Jeg går ud fra du med browserversionen mener desktop.

Den statiske topbar æder for meget plads i det nye theme og kan ikke slides pænt ind. Jeg ved ikke om Hippo vil give det et skud senere, men jeg gætter på, at det vil kræve en del energi at lave en hel ny topnav fra bunden i stedet for at tweake den eksisterende fra Volare.
Det var rart, altid at have adgang til notifikationerne, uden at skulle scrolle op i toppen af den side man er på. No biggie, men hvis det er et easy fix, og hvis andre også gerne vil have det, så ville den være rar at få tilbage.
Hvis det bare er derfor:

Du har stadig adgang til notifikationerne uden at skulle scrolle op til toppen af siden. De ligger lige til højre i sidebaren.

Selv med et ekstremt lille browservindue eller meget lav opløsning, her et eksempel:
check.jpg
check.jpg (553.99 KiB) Vist 2295 gange

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Holger skrev: tirs 28. apr 2020 23:18Du har stadig adgang til notifikationerne uden at skulle scrolle op til toppen af siden. De ligger lige til højre i sidebaren.
Men sidebaren er også topjusteret, så jeg skal stadig scrolle op for at komme til den hvis tråden bliver mere end én side lang. Jeg viser lige et screenshot fra denne tråd ...
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Nyt svar