Feedback til V3 af Lydmaskinen

Kom med forslag til eller stil spørgsmål om selve forummet.
Nyt svar
Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Re: Feedback til V3 af Lydmaskinen

Indlæg af gs-dk »

bryla skrev: man 4. maj 2020 21:22 Tror mere det er Nye Indlæg via menuen og sidebaren der tilspørges.
Yes.

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1549
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

gs-dk skrev: man 4. maj 2020 21:33
bryla skrev: man 4. maj 2020 21:22 Tror mere det er Nye Indlæg via menuen og sidebaren der tilspørges.
Yes.
Nu har jeg lige gravet admin-panelet igennem og det ligner desværre ikke at det er en mulighed at undlade et forum. Jeg skal nok holde udkig efter en extension eller på anden måde se om det kan lade sig gøre, men jeg kan desværre ikke love noget :( ..
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Jeg kunne godt tænke mig, at skrivefeltet bliver rettet til, så det svarer til visning.
Lige nu er skrivefeltet bredere, og det gør at al tekst jeg skriver og formaterer ikke passer når det indsendes.

Det er vildt frustrerende.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

mediumaevum skrev: tirs 5. maj 2020 17:05 Jeg kunne godt tænke mig, at skrivefeltet bliver rettet til, så det svarer til visning.
Lige nu er skrivefeltet bredere, og det gør at al tekst jeg skriver og formaterer ikke passer når det indsendes.

Det er vildt frustrerende.
Arh, kan du ikke bare lave linjeskift der hvor du mener det er nødvendigt for læsbarhed/afsnit?

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Christoffer I. N. skrev: tirs 5. maj 2020 17:51
mediumaevum skrev: tirs 5. maj 2020 17:05 Jeg kunne godt tænke mig, at skrivefeltet bliver rettet til, så det svarer til visning.
Lige nu er skrivefeltet bredere, og det gør at al tekst jeg skriver og formaterer ikke passer når det indsendes.

Det er vildt frustrerende.
Arh, kan du ikke bare lave linjeskift der hvor du mener det er nødvendigt for læsbarhed/afsnit?
Problemet er, at selvom jeg gør det, passer det ikke med visningen. Det er sket efter den nye sidebar er kommet til.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Er det rigtigt set at man ikke kan slette et indlæg efter X minutter, hvis man fortryder?

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

@Mike-air: det mener jeg er rigtigt. Har vist været nævnt i tråden før.

@mediumaevum: Formatér teksten med linjeskift, som Christoffer siger. Alt andet beror på læserens browser og er dynamisk.
skriver noder

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Okay, jeg vil ikke ligefrem sige jeg elsker den ændring. Men nu er det jo heller ikke mig der er kong gullerod.... Hvis man forstår sådan en lille reference.

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1549
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

mediumaevum skrev: tirs 5. maj 2020 17:05 Jeg kunne godt tænke mig, at skrivefeltet bliver rettet til, så det svarer til visning.
Lige nu er skrivefeltet bredere, og det gør at al tekst jeg skriver og formaterer ikke passer når det indsendes.

Det er vildt frustrerende.
Hvad er det præcis vi snakker om her? Tekst-feltet som man skriver sit indlæg / svar i?

Dette felt er dynamisk alt efter hvilken opløsning ens browser har; hvis man f.eks. skriver på mobil er feltet ganske lille (i forhold til desktop). Når man har plads nok i sin browser er selve forum-feltet max 1200px excl whitespace samt sidebar. Der kommer aldrig til at være en 1:1 korrelation mellem skrivefelt og "output" og hvis det har været sådan før er det nok desværre mere held end forstand.

Jeg har ikke de præcise tal, men jeg mener det sidste jeg hørte var at visningerne på lydmaskinen.dk er nogenlunde ligeligt fordelt mellem desktop og mobil, og derfor vil jeg anbefale at tænke i sætninger i stedet for linjer :)
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1549
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

Mike-air skrev: tirs 5. maj 2020 18:02 Er det rigtigt set at man ikke kan slette et indlæg efter X minutter, hvis man fortryder?
Reglerne er pt (efter lidt intern snak frem og tilbage) at man kan redigere sit indlæg uden begrænsning. Decideret sletning har en relativ kort lunte, hvilket er til for at undgå affekterede posts som man fortryder kort tid efter rusen ved at poste noget offensivt har lagt sig. Den optimale løsning ville nok være lidt AI som vurderede om man rettede stavefejl, tilføjede information, eller revisionerede sit indlæg.

Det sidste er problematisk når folk går i gang med at skrive et lang svar på et (langt) indlæg, for så at finde ud af at "det har jeg aldrig skrevet" - det gider rod i quotes og dårlig stemning, så lad os kollektivt undgå det og kun skrive ting som man vil stå på mål for :).
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Hippo skrev: tirs 5. maj 2020 23:24
mediumaevum skrev: tirs 5. maj 2020 17:05 Jeg kunne godt tænke mig, at skrivefeltet bliver rettet til, så det svarer til visning.
Lige nu er skrivefeltet bredere, og det gør at al tekst jeg skriver og formaterer ikke passer når det indsendes.

Det er vildt frustrerende.
Hvad er det præcis vi snakker om her? Tekst-feltet som man skriver sit indlæg / svar i?

Dette felt er dynamisk alt efter hvilken opløsning ens browser har; hvis man f.eks. skriver på mobil er feltet ganske lille (i forhold til desktop). Når man har plads nok i sin browser er selve forum-feltet max 1200px excl whitespace samt sidebar. Der kommer aldrig til at være en 1:1 korrelation mellem skrivefelt og "output" og hvis det har været sådan før er det nok desværre mere held end forstand.

Jeg har ikke de præcise tal, men jeg mener det sidste jeg hørte var at visningerne på lydmaskinen.dk er nogenlunde ligeligt fordelt mellem desktop og mobil, og derfor vil jeg anbefale at tænke i sætninger i stedet for linjer :)
Ok, tak for opklaringen.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Hippo skrev: tirs 5. maj 2020 23:51
Mike-air skrev: tirs 5. maj 2020 18:02 Er det rigtigt set at man ikke kan slette et indlæg efter X minutter, hvis man fortryder?
Reglerne er pt (efter lidt intern snak frem og tilbage) at man kan redigere sit indlæg uden begrænsning. Decideret sletning har en relativ kort lunte, hvilket er til for at undgå affekterede posts som man fortryder kort tid efter rusen ved at poste noget offensivt har lagt sig. Den optimale løsning ville nok være lidt AI som vurderede om man rettede stavefejl, tilføjede information, eller revisionerede sit indlæg.

Det sidste er problematisk når folk går i gang med at skrive et lang svar på et (langt) indlæg, for så at finde ud af at "det har jeg aldrig skrevet" - det gider rod i quotes og dårlig stemning, så lad os kollektivt undgå det og kun skrive ting som man vil stå på mål for :).
HÆHÆ. Så skal vi bruge nogle frivillige til at annotere ihvertfald 1000 rettelser :-D Og en dedikeret ekstra server med GPU.

Men OK, jeg er egentlig enig i den vurdering mht. redigering vs. fjernelse af indlæg. Det gik bare ikke lige op for mig at det også var en mulighed.

Medlemsavatar
Zolon
Medlem
Indlæg: 49
Sted: København S

Indlæg af Zolon »

Hippo skrev: tirs 5. maj 2020 23:51 Det sidste er problematisk når folk går i gang med at skrive et lang svar på et (langt) indlæg, for så at finde ud af at "det har jeg aldrig skrevet" - det gider rod i quotes og dårlig stemning, så lad os kollektivt undgå det og kun skrive ting som man vil stå på mål for :).
Jeg savner en markering, der fortæller at indlægget (efterfølgende) er blevet redigeret. Var der ikke det tidligere? Måske er jeg blevet blind :-)
Ja, faktisk gad jeg godt en "se oprindeligt indlæg"-funktion, hvis muligt. Jeg tror, at første version af et indlæg ofte er den umiddelbare og ærlige version. I modsætning til den finpudsede, tilrettede ift. efterfølgende stemning, og træk lidt i land version 2, 3 og 4. Sådan er der nogen der foretrækker at debattere herinde. Jeg synes det er frustrerende...

TWO TWO TWO...TEST
Senest rettet af Zolon tors 7. maj 2020 10:38, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1549
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

Zolon skrev: ons 6. maj 2020 23:17 Jeg savner en markering, der fortæller at indlægget (efterfølgende) er blevet redigeret. Var der ikke det tidligere? Måske er jeg blevet blind :-)
Ja, faktisk gad jeg godt en "se oprindeligt indlæg"-funktion, hvis muligt. Jeg tror, at første version af et indlæg ofte er den umiddelbare og ærlige version. I modsætning til den finpudsede, tilrettede ift. efterfølgende stemning, og træk lidt i land version 2, 3 og 4. Sådan er der nogen der foretrækker at debattere herinde. Jeg synes det er frustrerende...
Hvis et indlæg er redigeret skulle det meget gerne fremgå i bunden at posten. Zolon, kan du ikke lige prøve at redigere dit indlæg ovenover - så kan jeg checke om der er et eller andet der ikke er som det burde være ..

Jeg har selv tænkt på at det kunne være fint med en edit-log, så det er noget jeg lige vil prøve at undersøge for at se om der skulle være en extension som har den funktionalitet.
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Mindstekrav på måske >100 posts uden afterparty for at kunne se posts i "bortgives".

Jeg har på fornemmelsen, at der er bestemte - stort set ikke aktive på lydmaskinen - mennesker, der rager til sig for blot at sælge videre.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Jeg vil gerne foreslå en begrænsning af antal embeds pr. post eller endnu bedre, pr. side i en tråd.

F.eks. forsøger jeg at læse hvad der står af kommentarer i tråden om klassisk musik, i branche/teori. Men det er mig næsten umuligt, fordi siden er så langsom til at indlæse fordi én eller anden har spammet tråden med youtube-embeds. Der er måske 10, 20 eller 30 videoer i én post.

Det er simpelthen for meget, hvis man spørger mig. Derfor ønsker jeg en begrænsning på max. 5 youtube/soundcloud embeds pr. side.
Resten må jo så være lavet som hyperlink.

Jeg siger ikke det skal være med tilbagevirkende kraft med et script/automatisering - dog burde visse tråde som den nævnt modereres, så siden kan indlæses.

Alternativt kan det være et nyt sæt retningslinjer, max. antal embeds i en post.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

mediumaevum skrev: fre 15. maj 2020 17:27 Derfor ønsker jeg en begrænsning på max. 5 youtube/soundcloud embeds pr. side.
Nu ved jeg godt at du ikke poster ofte i denne tråd:
viewtopic.php?f=16&t=30539

Men formålet med at kunne embedde i hver eneste post er det ultimative formål med den tråd. Del det musik du lytter til. Hvis ikke man kan det, så ryger trådens relevans..

Jeg erindrer, at dengang jeg brugte Internet Explorer, der loadede sider langsommere jo flere embeds der var. Det ændrede sig så snart jeg skiftede til Chrome.
Men det er selvfølgelig irriterende at skulle skifte browser for at kunne loade specifikke sider.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Og en anden kommentar hvad angår antal embeds pr. post.
Der er en stigende trend med at firmaerne får deres produkter ud til div. youtube kanaler, som så får at vide hvornår de må uploade. Lanceringen af Moog Subharmonicon tidligere på ugen er nok et af de hidsigste eksempler på det, i det mindste i mit feed..:
viewtopic.php?p=712937#p712937

Ofte poster jeg de videoer jeg tror er relevante, og i en organiseret rækkefølge. Er man ikke fan af en bestemt kanal, kan man jo skippe deres videoer.
Hvis jeg har set videoerne inden jeg poster, så poster jeg kun det jeg finder relevant.

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1549
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

mediumaevum skrev: fre 15. maj 2020 17:27 Jeg vil gerne foreslå en begrænsning af antal embeds pr. post eller endnu bedre, pr. side i en tråd.
Dette kommer ikke til at ske - både af tekniske såvel som idealistiske årsager.
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
NoSonicLimits
Medlem
Indlæg: 89
Sted: København

Indlæg af NoSonicLimits »

Godmorgen - bare en lille heads up - jeg har lavet en search først. :)
Jeg ville lige rydde op i/slette mine private beskeder, men hver gang jeg forsøger, får jeg meddelsen:
"Den indsendte formular var ugyldig. Prøv at indsende igen."

screenshot.png
screenshot.png (76.42 KiB) Vist 2345 gange

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Det er en bug i phpBB 3. Der er vist et fix, men indtil videre burde de kune slettes 1 af gangen uden at bruge listen.

Medlemsavatar
Mikkel Kå
Medlem
Indlæg: 504
Sted: 5700

Indlæg af Mikkel Kå »

Ved ikke om det har været oppe - og er vel også et minor issue, men jeg oplever ofte at blive logget ud via iPhone, selvom jeg har trykket "husk mig".

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg har godt oplevet dette problem, men det var vist en Safari/Mac ting - ikke noget med Lydmaskinen som sådan at gøre.

Har du i øvrigt checket, at du ikke er i private browsing mode?

Medlemsavatar
Mikkel Kå
Medlem
Indlæg: 504
Sted: 5700

Indlæg af Mikkel Kå »

Ål og rejer - jeg lever med det 👍

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

@Hippo, jeg kan ikke altid få MP3 embed til at virke (Mac/Chrome)?
viewtopic.php?p=713701#p713701

Virker fint i andre tilfælde.

Nyt svar