Feedback til V3 af Lydmaskinen

Kom med forslag til eller stil spørgsmål om selve forummet.
Nyt svar
Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Re: Feedback til V3 af Lydmaskinen

Indlæg af david mondrup »

Skærmbillede 2020-04-28 kl. 23.26.51.png
Skærmbillede 2020-04-28 kl. 23.26.51.png (451.99 KiB) Vist 2710 gange
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Alright, kan se at ved helt almindelige lavere opløsninger, som fx 1366 x 768, så scroller sidebaren med. Det er nok hvad der sker for dig, David.

Ved ikke om der p.t. er en nem løsning der tilgodeser alles behov, da den ellers bliver croppet. Ved Rune allerede har trimmet den en del.

Jeg tænker lige over det.

-

Det her mener jeg på ingen måde negativt, men 1366 x 768 er i dag på Lydmaskinen nede på en 10. plads over mest brugte opløsninger.

Merst brugte desktop opløsning er 1920 x 1080, efterfulgt af 1440 x 900.

Derfor skal det selvfølgelig fungere godt på alle størrelser, men vi er ude i et kompromis.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Ja, jeg prøvede netop at sætte opløsningen til max, og så kan jeg godt tvinge sidebaren til at være statisk ved at gøre vinduet stort nok. Det handler om at der skal være plads nok i højden. Den her opløsning på en 15 tommer skærm er dog for hård for mine midaldrende øjne, så jeg kommer til at gå tilbage til standard opløsningen.

Jeg kan i øvrigt ikke finde præcise oplysninger om den aktuelle oplysning i Catalina systemindstillinger. Det tætteste jeg kommer på er, at standardopløsningen "ser ud som 1440x900".
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Ok, ja så burde du lige kunne tvinge sidebaren statisk (med 1440 x 900) og ikke mindst automatisk Dock (gem & vis dock automatisk).

Men du bør vel altid køre skærmen i native opløsning (altså højeste ægte opløsning) og så i stedet skalere fonte og andet i apps og systemwide via "Accessibility" o.a. desktop preferences?

Det giver et skarpere billede og bedre læsbarhed, da en ikke-native opløsning giver et mere gnidret billede.

Jeg ser heller ikke for godt (ud) men kører native opløsning og skalerer bare indhold/fonte.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Holger skrev: tirs 28. apr 2020 23:46 Ok, ja så burde du lige kunne tvinge sidebaren statisk (med 1440 x 900) og ikke mindst automatisk Dock (gem & vis dock automatisk).
Ja, lige præcis, nu du siger det og dermed får mig til at prøve det.
Men du bør vel altid køre skærmen i native opløsning (altså højeste ægte opløsning) og så i stedet skalere fonte og andet i apps og systemwide via "Accessibility" o.a. desktop preferences?

Det giver et skarpere billede og bedre læsbarhed, da en ikke-native opløsning giver et mere gnidret billede.
Standardopløsningen uden tweaks fungerer på alle andre planer superfint for mig, og så gider jeg ærligt talt ikke at bruge tid på at rode med det. Kald mig bare en doven apple bruger ;-)
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Youtube indlejring kræver, at man medtager https:// i adressen.

http://jplayer.org/ ville være rart at få implementeret.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Jeg opdagede lige, at facebook links embeddes. Nice! viewtopic.php?p=711739#p711739
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Jeg lagde lige mærke til, 'Marker fora som aflæste' ikke vises på telefon, da den ikke ligger i en menu.
skriver noder

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1549
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

bryla skrev: lør 2. maj 2020 10:06 Jeg lagde lige mærke til, 'Marker fora som aflæste' ikke vises på telefon, da den ikke ligger i en menu.
du har ret! 🧐 .. hele det mobile layout skal i øvrigt have en ordentlig overhaling! er i gang med en del af det allerede ..
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Fandt en anden fjel, nemlig at quote og share begge hedder “citér” i menuen på mobil

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1549
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

Holger skrev: lør 2. maj 2020 18:33 Fandt en anden fjel [..klip]
.. en fjel siger du? 🤔
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Hippo skrev: lør 2. maj 2020 22:01
Holger skrev: lør 2. maj 2020 18:33 Fandt en anden fjel [..klip]
.. en fjel siger du? 🤔
De kan være utroligt flotte, skal jeg hilse at sige.


Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Er jeg den eneste som bemærker en drastisk nedgang i aktivitet på Lydmaskinen, siden forumopgraderingen?

Rigtig mange nye indlæg har meget få visninger, og endnu flere har 0 kommentarer.

Men det er måske bare mig der overser noget?

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Jeg oplever tværtimod det modsatte. Jeg tror at 'Nye Indlæg' er i toppen gør, man i hvert fald får et andet billede af aktiviteten. Jeg synes i hvert fald, jeg selv er mere aktiv. Måske mere et credo om at have mere lyd/musik her på Lydmaskinen end der perioder har været. Hvis man synes, der mangler aktivitet, kan du kommentere på de tråde, der har 0 kommentarer. Det synes jeg dog ikke, vi skal bruge feedback tråden på her – det har du haft andre tråde om.
skriver noder

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg kan med glæde rapportere, at der er absolut godt gang i Lydmaskinen efter opdateringen med over 1.000 unikke brugere om dagen, hvoraf en stigende del er helt nye brugere.

Efter Danmark lukkede lidt op, så er det faldet en anelse igen, så det tyder på at der er endnu flere på Lydmaskinen, når folk keder sig derhjemme ;-)

En anden fed ting er at en del del gamle, knap så aktive brugere, har stukket hovedet ind i ny og næ efter opdateringen.

Desuden vil Lydmaskinen langsomt blive mere synlig i Google med den nye SEO extension, så det vil yderligere bidrage i fremtiden.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Ok, så var det bare mig der ikke havde kigget ordentligt efter.
Godt at se at der er gang i Lydmaskinen.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Er der en "slå-after-party-off" funktion - eller er det ønsketænkning?

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1549
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

gs-dk skrev: man 4. maj 2020 19:36 Er der en "slå-after-party-off" funktion - eller er det ønsketænkning?
I forhold til om det tæller med i nye indlæg, eller om man overhovedet kan se / bruge det forum?
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Helst i nye indlæg. Eller bare generelt.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Den er allerede slået fra i Nye indlæg (på forsiden), som er en extension vi har installeret. Du kan evt. sætte antallet op af Nye indlæg på forsiden, så bliver den måske mere brugbar for dig (uden at skulle bruge Nye indlæg andre steder).

Bruger du Nye indlæg i sidebaren eller fra menuen, så viser den til gengæld alt (standardfunktione i phpBB). Jeg tror ikke den funktion kan pilles ved uden problemer for andre.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

gs-dk skrev: man 4. maj 2020 20:19 Helst i nye indlæg. Eller bare generelt.
Du kan skjule Metaforum-sektionen som after party er en del af. Der er en lille knap med - som hedder noget med "skjul dette forum".

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Det skjuler det kun på forsiden.
skriver noder

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

bryla skrev: man 4. maj 2020 20:47 Det skjuler det kun på forsiden.
Er det ikke også kun der den er et problem?
Går du ind på de andre fora, vises kun det forum du er inde på, ingen andre.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Tror mere det er Nye Indlæg via menuen og sidebaren der tilspørges.
skriver noder

Nyt svar