Feedback til V3 af Lydmaskinen

Kom med forslag til eller stil spørgsmål om selve forummet.
Nyt svar
Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Re: Feedback til V3 af Lydmaskinen

Indlæg af Mike-air »

Rosenfeldt:

Med mindre du har noget at bidrage med til en konkret løsning, kunne du så ikke være så venlig at finde en anden tråd at bruge din tid på?

Din deltagelse er ikke ligefrem en hjælp. Egentlig mere et irritationsmoment lige pt.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

dormin skrev: lør 18. apr 2020 16:32 For at kunne komme med et forslag til et SQL statement så er det nødvendigt at vide hvordan hhv. det gamle og det nye format er lagret i databasen.
Databasen, er det mysql?
Hippo postede denne:
Hippo skrev: lør 18. apr 2020 14:20 .. hvis det endelig skal ske, er det her hvad der skal gøres; allerhelst i rå SQL ..

Kode: Vælg alt

https://youtu.be/RTAv4dpf8JU

.. skal skrives om til ..

<YOUTUBE id="RTAv4dpf8JU"><URL url="https://youtu.be/RTAv4dpf8JU">https://youtu.be/RTAv4dpf8JU</URL></YOUTUBE>
og denne:
Hippo skrev: lør 18. apr 2020 14:31 ... Den skal operere på phpbb3_posts .post_text kolonnen.

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2918
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Mike-air skrev: lør 18. apr 2020 16:44 Rosenfeldt:

Med mindre du har noget at bidrage med til en konkret løsning, kunne du så ikke være så venlig at finde en anden tråd at bruge din tid på?

Din deltagelse er ikke ligefrem en hjælp. Egentlig mere et irritationsmoment lige pt.
Mike ... slap nu lidt af!

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2918
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Mike-air skrev: lør 18. apr 2020 16:45
dormin skrev: lør 18. apr 2020 16:32 For at kunne komme med et forslag til et SQL statement så er det nødvendigt at vide hvordan hhv. det gamle og det nye format er lagret i databasen.
Databasen, er det mysql?
Hippo postede denne:
Hippo skrev: lør 18. apr 2020 14:20 .. hvis det endelig skal ske, er det her hvad der skal gøres; allerhelst i rå SQL ..

Kode: Vælg alt

https://youtu.be/RTAv4dpf8JU

.. skal skrives om til ..

<YOUTUBE id="RTAv4dpf8JU"><URL url="https://youtu.be/RTAv4dpf8JU">https://youtu.be/RTAv4dpf8JU</URL></YOUTUBE>
og denne:
Hippo skrev: lør 18. apr 2020 14:31 ... Den skal operere på phpbb3_posts .post_text kolonnen.
Og, det er det jeg foreslog fra starten - kunne være en måde (uden at komme ind på en konkret måde at kode det på ...). Men, det fik jeg klar besked på, at det kunne man ikke!? Jeg forstår ikke at du ikke fatter det, Mike!?

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Rosenfeldt skrev: lør 18. apr 2020 16:48 Og, det er det jeg foreslog fra starten - kunne være en måde. Men, det fik jeg klar besked på, at det kunne man ikke!? Jeg forstår ikke at du ikke fatter det, Mike!?
Uanset hvem som foreslog det, løser det ikke problemet at blive ved med at diskutere det.

Det gør SQL syntaks til gengæld.

Der venter hæder og ære hvis du kan bidrage med syntaksen. Hvis ikke, så send mig i stedet pm hvis der er mere at diskutere.

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2918
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Mike-air skrev: lør 18. apr 2020 16:51
Rosenfeldt skrev: lør 18. apr 2020 16:48 Og, det er det jeg foreslog fra starten - kunne være en måde. Men, det fik jeg klar besked på, at det kunne man ikke!? Jeg forstår ikke at du ikke fatter det, Mike!?
Uanset hvem som foreslog det, løser det ikke problemet at blive ved med at diskutere det.

Det gør SQL syntaks til gengæld.

Der venter hæder og ære hvis du kan bidrage med syntaksen. Hvis ikke, så send mig i stedet pm hvis du har brug for at komme af med et eller andet.
Det handler ikke om hvem der foreslog det ... Det handler om, at jeg fik af vide - meget bestemt, at det kunne man ikke, og "alt var blevet gennemgået af muligheder". Jeg fatter stadig ikke dit personlige angreb på mig ...?

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Har du prøvet at tage fejl?

Det er muligt at man på et tidspunkt tror man har udtømt mulighederne, og man da på et senere tidspunkt finder ud af der var flere muligheder. Det er så der vi er nu.

Men du fortsætter med at pointere at Hippo tog fejl. Hvis ikke det handler om at nedgøre Hippo, så ser jeg ikke hvad det handler om. Måske du skulle vise lidt mere respekt for dem der frivilligt gider arbejde for at du kan sidde her inde og brokke dig.

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1549
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

Når jeg skriver "Det kan ikke lade sig gøre" så betyder det i virkeligheden "ham som arbejder frivilligt på projektet har ikke tænkt sig at gøre det lige med det samme". Synes jeg har redegjort for situationen et par gange efterhånden.

Til orientering har jeg skrevet alt det regex kode der skal til for at løse problemet, hvilket er noget af det mest bøvlede jeg nogensinde har foretaget mig. Nu mangler jeg at få en database backend op at køre, og teste det i hoved og mås, så vi ikke skal ud i een eller anden rollback af hele forumet på et senere tidspunkt, hvilket jeg vil tro er endnu mindre populært end status quo.

Hvis nogen måtte have brug for en afsluttende replik (i en stille og rolig tone) er de velkommen til det - men efterfølgende beder jeg folk om blot at glæde sig til det her issue bliver fikset. Og det sker den dag jeg er fuldstændig komfortabel med resultatet .. ikke et øjeblik før! :)

/R/
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Indlæg: 2687
Sted: Søborg

Indlæg af AnotherDan »

Burde være regex til match:

Kode: Vælg alt

(\[youtube\])(\w+)(\[\/youtube\])
Video koden er så i group 2...

Jeg har ikke adgang til en mysql/mariadb database der har regular expression understøttelse ellers kunne jeg nok relativt nemt strikke det sammen...

Men man skal ikke underkende at køre dette på en stor db, tror nu nok jeg ville kør det i mindre bider...
A fancy tagline goes here...

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1549
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

AnotherDan skrev: lør 18. apr 2020 17:17 Burde være regex til match:

Kode: Vælg alt

(\[youtube\])(\w+)(\[\/youtube\])
Video koden er så i group 2...

Jeg har ikke adgang til en mysql/mariadb database der har regular expression understøttelse ellers kunne jeg nok relativt nemt strikke det sammen...
Jeg landede ved

Kode: Vælg alt

(\[youtube])(.*?)(\[\/youtube\])
for at håndtere flere tags pr. post. Dan, vi kan lige ta den pr. messenger eller noget ..

EDIT: det handler om 11689 posts pt .. så det er trods alt en mere overkommelig størrelse, men jo .. det skal helt sikkert køres i bider. RegEx support er via phpmyadmin .. men jeg kommer til at køre det direkte i mit eget script ..
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2918
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Mike-air skrev: lør 18. apr 2020 17:05 Har du prøvet at tage fejl?

Det er muligt at man på et tidspunkt tror man har udtømt mulighederne, og man da på et senere tidspunkt finder ud af der var flere muligheder. Det er så der vi er nu.

Men du fortsætter med at pointere at Hippo tog fejl. Hvis ikke det handler om at nedgøre Hippo, så ser jeg ikke hvad det handler om. Måske du skulle vise lidt mere respekt for dem der frivilligt gider arbejde for at du kan sidde her inde og brokke dig.
Jeg har på ingen tidspunkt nedgjort Hippo's arbejde!? Jeg prøvede blot at komme med et venligt indspark, om en mulighed for at ændre tags via kodning. Det fik jeg blot af vide man ikke kunne. Efterfølgende kan jeg se andre begynder at komme med samme mulighed, og så begynder Hippo at interessere sig for en løsning. Det er der intet i vejen med!

Men din nedgørende facon - gang på gang her på Lydmaskinen, når andre prøver at komme med input på forskellige problemstillinger, så kommer du ret ofte på banen - som den kloge. Det er jeg træt af!

Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Indlæg: 2687
Sted: Søborg

Indlæg af AnotherDan »

Du pinger mig bare Rune...

Ja .*? er "catch all", den er også lidt tungere at køre... Men det er en oneshot så ville ikke spekulere så meget på det...

Jeg har desværre spildt alt for meget af mit liv på regex...
A fancy tagline goes here...

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2918
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Hippo skrev: lør 18. apr 2020 17:14 Når jeg skriver "Det kan ikke lade sig gøre" så betyder det i virkeligheden "ham som arbejder frivilligt på projektet har ikke tænkt sig at gøre det lige med det samme". Synes jeg har redegjort for situationen et par gange efterhånden.
/R/
Hippo skrev: tors 16. apr 2020 18:49
Rosenfeldt skrev: tors 16. apr 2020 18:42 Ok. Jeg var dog af den overbevisning, at man kunne indsætte en kode i systemet - så "https://www.youtube.com/watch?v=" sættes foran de gamle tags!?
Det virker desværre på en ganske anden måde end den "klassiske" bbcode embed - og de to ting kan ikke co-eksistere. Jeg beklager meget, men der er ikke noget at gøre.

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3436
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Så mangler der bare et chat room :-)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10824
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Kan man rette links så der åbnes et nyt vindue/fane når man klikker på et link til en ekstern side?

Lydmaskinen forsvandt konstant for mig i aften fordi siden blev overtaget af de sider jeg trykkede mig hen til.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hald skrev: lør 18. apr 2020 23:56 Kan man rette links så der åbnes et nyt vindue/fane når man klikker på et link til en ekstern side?

Lydmaskinen forsvandt konstant for mig i aften fordi siden blev overtaget af de sider jeg trykkede mig hen til.
Ja jeg har også lige skullet vænne mig til at trykke Ctrl ned når jeg klikker på links.

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1549
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

Christoffer I. N. skrev: søn 19. apr 2020 00:02
Hald skrev: lør 18. apr 2020 23:56 Kan man rette links så der åbnes et nyt vindue/fane når man klikker på et link til en ekstern side?

Lydmaskinen forsvandt konstant for mig i aften fordi siden blev overtaget af de sider jeg trykkede mig hen til.
Ja jeg har også lige skullet vænne mig til at trykke Ctrl ned når jeg klikker på links.
Det er et nemt fix. Vi havde en extension på det gamle board som gjorde præcis det; den kan jeg bare sætte på igen. Lige nu er jeg dog optaget af et andet emne .... (don't mention the war) ..
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg kan se at man har ændret den opførsel, da XHTML 1.0 ikke validerer den opførsel åbenbart.

Indtil videre kan man bare holde Command (Mac) nede, men det må komme på to-do listen.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Detalje.....Kan man ikke overveje en anden formulering end "send svar" - det ser dumt ud, når man opretter en tråd:)?

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Du mener "Post svar"?

Måske bare "Send" eller "Post"?

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

AnotherDan skrev: lør 18. apr 2020 17:24 Jeg har desværre spildt alt for meget af mit liv på regex...
Hvis den tid kan bruges på lydmaskinen er det jo ikke spildt <3
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Nu har jeg flere rettigheder, men da jeg ville citere Gert's post, røg menuen bag Holger's højtaler.

Jeg ville foreslå, om man måske kunne bruge 'Opret emne' eller 'Opret tråd'. 'Post svar' er jo kun meningsgivende, når man svarer på en allerede eksisterende tråd.
Vedhæftede filer
Skærmbillede 2020-04-20 11.40.53.png
Skærmbillede 2020-04-20 11.40.53.png (87.47 KiB) Vist 2665 gange
skriver noder

Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Indlæg: 2687
Sted: Søborg

Indlæg af AnotherDan »

Holger skrev: søn 19. apr 2020 08:38 Jeg kan se at man har ændret den opførsel, da XHTML 1.0 ikke validerer den opførsel åbenbart.

Indtil videre kan man bare holde Command (Mac) nede, men det må komme på to-do listen.
Du kender min holdning Holger fra way back, jeg hader når websites forsøger at bestemme over min browser, det er min egen beslutning hvorvidt noget skal åbnes i et nyt vindue/fane. Så jeg er bare glad når sites ikke forsøger at gøre det...

At jeg så konsekvent altid gør det er noget andet.
Smittefar skrev: man 20. apr 2020 11:30
AnotherDan skrev: lør 18. apr 2020 17:24 Jeg har desværre spildt alt for meget af mit liv på regex...
Hvis den tid kan bruges på lydmaskinen er det jo ikke spildt <3
Hehe desværre kan jeg ikke få den tid tilbage, men jeg kan da åbne for at mine tidligere erfaringer har vist sig at kunne bruges til at migrere noget data på lutmaskinen...
A fancy tagline goes here...

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1549
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

bryla skrev: man 20. apr 2020 11:41 Nu har jeg flere rettigheder, men da jeg ville citere Gert's post, røg menuen bag Holger's højtaler.

Jeg ville foreslå, om man måske kunne bruge 'Opret emne' eller 'Opret tråd'. 'Post svar' er jo kun meningsgivende, når man svarer på en allerede eksisterende tråd.
Det kigger jeg lige på. Lidt en eksotisk case at post-ikonerne ikke kan være der, men alt burde jo virke :)

Var det på desktop eller mobil?
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10824
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Hippo skrev: man 20. apr 2020 13:54 Var det på desktop eller mobil?
Navnet på filen (Skærmbillede 2020-04-20 11.40.53.png) gør at jeg tænker Desktop (macOS)
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Nyt svar