Lydmaskinen V3 - Læs her først!

Kom med forslag til eller stil spørgsmål om selve forummet.
Nyt svar
Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Re: Lydmaskinen V3 - Læs her først!

Indlæg af MrBacon »

Man kan ikke vedhæfte filer i PM længere?

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1549
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

MrBacon skrev: tirs 26. maj 2020 16:39 Man kan ikke vedhæfte filer i PM længere?
Muligvis en setting som er kommet til efter upgrade til phpBB 3.3 - det skulle gerne være enablet nuher.
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Sjamus
Forum Donator
Indlæg: 447
Sted: Skanderborg området

Indlæg af Sjamus »

Jeg har et problem med at jeg bliver automatisk logget af 1-2 gange i døgnet. Er der noget jeg har overset i forhold til min opsætning? Er på Lydmaskinen flere gange i døgnet og det er irriterende at skulle logge på hver dag. Læser fra min iPhone på Safari iOS 12.
Takker for alle input😊

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37635
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg har også oplevet det samme på iPad/iPhone. Kan ikke gennemskue hvorfor.

Medlemsavatar
Sjamus
Forum Donator
Indlæg: 447
Sted: Skanderborg området

Indlæg af Sjamus »

Takker for svaret Holger :-)
Bare i dag har jeg skulle logge ind 2 gange. Aner ikke hvad der sker, men det må vel kunne løses? Ved så ikke om det er er specifikt problem på Safari, iOS 12 ell. måden man har kodet forummet på. Tænker at mange bruger deres Smartphones til lige at tjekke op på, hvad der er kommet af nye indlæg. Det kunne måske få nogen til at miste tålmodigheden og forlade Lydmaskinen. Det synes jeg ville være synd.
Og tak for et fedt forum forøvrigt👍🏿

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37635
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg har også oplevet det flere gange på det seneste, inden for de sidst 7-10 dage. Før det slet ikke.

Så hvor fejlen ligger ved jeg ikke.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg har lavet en genvej på iOS så jeg kan starte lydmaskinen op ude fra hjemmeskærmen, jeg kan slet ikke huske hvornår jeg har skulle logge på den sidst på min iPhone eller iPad.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1549
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

Hmm .. alle de indstillinger som kan invalidere en session (altså, et gemt login) er ret afslappede her på boardet. Bare lige et par hurtige trouble-shooting spørgsmål:

Hvilken browser og version?
Anvender i private browsing / incognito mode?
Har i noget "sync" slået til? Kan ikke lige huske hvad Apple kalder deres version af teknologien, men vi snakker den feature som gør at man kan browse videre fra en desktop session på sin mobil.

Kan man evt. få et par tilkendegivelser fra folk som *ikke* oplever overstående problem? Bare for at få en idé om omfanget ..

/Rune/
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37635
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Nej, ingen incognito mode.

Ja, sync er slået til (mellem Macs/phones/pads). Jeg bruger iCloud sync, som syncer bookmarks og historik, men ikke session-sync som sådan.

Jeg er blevet kicket fire-fem gang på det seneste på min iPad.

Mine to Macs og iPhones kører, men det er typisk på iPhone og iPad jeg bliver smidt af, ikke på computerne.

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1549
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

Jeg har lige clearet alle sessions, så alle er tvunget til at logge ind igen - beklager ulejligheden. Det er slet og ret for at troubleshoote ..
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
MarkBass
Forum Donator
Indlæg: 358
Sted: Nyborg

Indlæg af MarkBass »

Jeg er altså ikke blevet logget af... hverken på iPhone eller PC

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg er heller ikke blevet logget af.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Mig inte heller
skriver noder


Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Checkede også lige fra min arbejdscomputer, den mistede heller ikke sin session.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37635
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg blev kun signet ud på iPad'en. Begge Macs + iPhone er stadig signed in.

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1549
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

Hmm ... interessant! Jeg prøver at kigge på det når jeg er hjemme fra studiet engang i aften.
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37635
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Thanks.

Jeg røg af iPad'en igen-igen i går, så problemet fortsætter. Alle andre enheder forbliver logget ind.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37635
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg har nu gået ind og slettet cookie/website data for Lydmaskinen på iPad'en. Måske et forsøg værd, da jeg blev ved med at blive signet ud.

@Sjamus, har du prøvet det?

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1462
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Holger skrev: fre 26. jun 2020 08:30 Jeg har nu gået ind og slettet cookie/website data for Lydmaskinen på iPad'en. Måske et forsøg værd, da jeg blev ved med at blive signet ud.

@Sjamus, har du prøvet det?
Jeg har også haft problemet på iPad, men det er forsvundet uden jeg har forsøgt at gøre noget specifik ved det - måske har en hel alm genstart har hjulpet?
--
Robert

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37635
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Har genstartet/resettet to gange uden held, men ja det virker noget random...

Medlemsavatar
Sjamus
Forum Donator
Indlæg: 447
Sted: Skanderborg området

Indlæg af Sjamus »

Jeg oplever det som sagt dagligt. Har ikke gjort noget i Safari endnu. Jeg har en del sider fast åbnet så jeg bare scroller ned til det site jeg vil på. Det er oftest fora ell. ting jeg p.t. Tjekker ud. Prøver lige at slette cookies på LM og ser hvad det gør og vender tilbage :-)

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1549
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

Guys - jeg prøver lige at cleare sessions igen. Jeg var faktisk lidt overrasket over at der var folk, som *ikke* blev logget ud, så den her gang kigger jeg også lige i selve databasen for at se hvad der sker. Igen - sorry for ulejligheden ..
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Der blev jeg logget ud.
skriver noder

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37635
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Der er har været en fejl med login, hvor man kunne få en fejlbesked.

Hvis man stadig ikke kan logge ind og ser denne besked, så er løsningen at tømme browserens cookies for lydmaskinen.dk

Nyt svar