Lydmaskinen V3 - Læs her først!

Kom med forslag til eller stil spørgsmål om selve forummet.
Nyt svar
Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Re: Lydmaskinen V3 - Læs her først!

Indlæg af bryla »

Hvis man trykker på den blå boble ved siden af titlen, kommer man til første ulæste indlæg, som er den funktion jeg selv benytter.
skriver noder

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Argh, why did I not know that. På forsiden er det ligegyldigt dog, men smart til den dedikerede "Nye indlæg"-side.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

DUBTEMPLE skrev: tors 16. apr 2020 06:19 Ser lidt "sjovt" ud på Android, men det bliver vel rettet til,... TILLYKKE :thumbup:

Btw. den lille markering hvor et emoticon lyser op som tegn på man har ramt rigtigt er vist væk, ellers meget rart når man sidder med "stave-pladen" :)

Når pic "placeres inline" sker der ikke noget, og overblikket over vedhæft virker rodet ift. det gamle
Hippo:

Nyt screenshot Android 5.1.1
Vedhæftede filer
Screenshot_2020-04-16-11-51-02.png
Screenshot_2020-04-16-11-51-02.png (155.08 KiB) Vist 2821 gange
/Dub

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1549
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

har du lavet et fuldt refresh af browseren?
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Kvent
Medlem
Indlæg: 17
Sted: Århus

Indlæg af Kvent »

Flot opdatering, tak!

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hippo skrev: tors 16. apr 2020 12:32 har du lavet et fuldt refresh af browseren?
Ja

Var lidt i tvivl om hvor fuld "refresh" er, men har ultimativt slukket telefonen, og genstartet, det hjalp desværre ikke nogen af delene
/Dub

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Man kan ikke slette egne indlæg længere. Tidsbegrænset?

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Har du smal browser? I så fald samles det til en menu med tre prikker.
skriver noder

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

MrBacon skrev: tors 16. apr 2020 13:13 Man kan ikke slette egne indlæg længere. Tidsbegrænset?
Kunne man heller ikke før.

Nu har du 1 minut til at slette.

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

Flot opdatering! Det ser sgu godt ud! Tak! :)

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Der er noget, der tyder på, man ikke kan embedde instagram stories (selvom de er gemt som et permanent highligt)

viewtopic.php?p=712686#p712686
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1549
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

ahh, det var en story du forsøgte på at embedde. det er jeg ikke sikker på man kan overhovedet .. altså heller ikke uden for forum’et ..

læser lige op på det ..

edit:
ingen officiel embed af stories; kun via 3. parts services osv ..
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Aha - OK, så er I tilgivet ;)
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3436
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Jeg ved det før er nævnt, men Tapatalk :-) er det dem der ikke har opdateret deres version til den current phpbb version eller?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

lakris skrev: lør 9. maj 2020 23:00 Jeg ved det før er nævnt, men Tapatalk :-) er det dem der ikke har opdateret deres version til den current phpbb version eller?
viewtopic.php?p=710550#p710550
viewtopic.php?p=710555#p710555

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Jeg vil gerne efterlyse klarere/tydeligere retningslinjer.

Er politik forbudt/uønsket på Lydmaskinen - eller er det ikke?
Jeg spørger fordi jeg har oplevet på det seneste at politiske indlæg bliver låst for mit vedkommende, men man kan stadig skrive i trådene.

Men jeg kan ikke redigere evt. indlæg og rette evt. misforståelser/budskaber som kan misforstås, som jeg gerne vil rette til, før der kommer svar/kommentarer.

Hvis det sker fordi I ikke ønsker politik generelt, så ville jeg foretrække at det blev udpenslet noget mere tydeligt.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

mediumaevum skrev: fre 22. maj 2020 17:34 Jeg vil gerne efterlyse klarere/tydeligere retningslinjer.

Er politik forbudt/uønsket på Lydmaskinen - eller er det ikke?
Jeg spørger fordi jeg har oplevet på det seneste at politiske indlæg bliver låst for mit vedkommende, men man kan stadig skrive i trådene.

Men jeg kan ikke redigere evt. indlæg og rette evt. misforståelser/budskaber som kan misforstås, som jeg gerne vil rette til, før der kommer svar/kommentarer.

Hvis det sker fordi I ikke ønsker politik generelt, så ville jeg foretrække at det blev udpenslet noget mere tydeligt.
Jeg har låst de to første posts, jeg tror Thomas har låst det tredje.
Du må stå ved det du skriver. Jeg gider ikke at der den ene time er en tråd fra dig, så den næste time er den slettet igen, fordi du ombestemte dig. Så må du overveje nøjere, inden du poster.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Christoffer I. N. skrev: fre 22. maj 2020 17:40 Jeg har låst de to første posts, jeg tror Thomas har låst det tredje.
Du må stå ved det du skriver. Jeg gider ikke at der den ene time er en tråd fra dig, så den næste time er den slettet igen, fordi du ombestemte dig. Så må du overveje nøjere, inden du poster.
Og du tror ikke, at selvom man står ved det man skriver, og ellers i første omgang føler sig sikker på,
at have formuleret sig korrekt senere kan få tanken "det der kan misforstås, en lettere omformulering på den og den måde vil rydde en eventuel misforståelse af vejen"?

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Det var en meget lang sætning..

Kan du ikke bare redigere teksten i dine tråde?

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Mike-air skrev: fre 22. maj 2020 17:55 Det var en meget lang sætning..

Kan du ikke bare redigere teksten i dine tråde?
Det er det jeg ikke kan, fordi mods låser dem for mit vedkommende.
Dvs. alle kan fortsat skrive i trådene, men jeg kan ikke redigere mine egne indlæg, som mods har valgt at låse, på brugerniveau.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Folk spørger efter en præcisering, hvis de synes det er uklart.

Nu var det en relativt .... "kontroversielt"... emne du oprettede. Jeg har flere gange før observeret at du poster sådan en tråd, og så sletter den efter 5 minutter.

Hvis du syntes det var tvingende nødvendigt at omformulere noget, måtte du i pågældende tråd lave endnu en post. Jeg kan selvfølgelig også bare låse de 3 posts op.... Det er hermed gjort. Jeg tror du har forstået min pointe.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Christoffer I. N. skrev: fre 22. maj 2020 17:59 Folk spørger efter en præcisering, hvis de synes det er uklart.

Nu var det en relativt .... "kontroversielt"... emne du oprettede. Jeg har flere gange før observeret at du poster sådan en tråd, og så sletter den efter 5 minutter.

Hvis du syntes det var tvingende nødvendigt at omformulere noget, måtte du i pågældende tråd lave endnu en post. Jeg kan selvfølgelig også bare låse de 3 posts op.... Det er hermed gjort. Jeg tror du har forstået min pointe.
Mange tak, nu har jeg rettet (tilføjet) lidt beskrivende tekst, så det ikke fremstår diskriminerende.
Det var nemlig først bagefter jeg havde posted tråden, at det gik op for mig at jeg havde fejlformuleret mig.

Desværre nåede jeg ikke at rette det, som kunne misforstås.
Det er dog rettet nu.

Tak :)
Senest rettet af mediumaevum fre 22. maj 2020 18:40, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Christoffer I. N. skrev: fre 22. maj 2020 17:40Du må stå ved det du skriver. Jeg gider ikke at der den ene time er en tråd fra dig, så den næste time er den slettet igen, fordi du ombestemte dig. Så må du overveje nøjere, inden du poster.
Og den pointe vil jeg lige gentage.
skriver noder

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1549
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

bryla skrev: fre 22. maj 2020 18:12
Christoffer I. N. skrev: fre 22. maj 2020 17:40Du må stå ved det du skriver. Jeg gider ikke at der den ene time er en tråd fra dig, så den næste time er den slettet igen, fordi du ombestemte dig. Så må du overveje nøjere, inden du poster.
Og den pointe vil jeg lige gentage.
Jeg vil også gerne stemme i med overstående.

I forhold til hvad der giver mening at diskutere her på sitet, så vil jeg helt klart mene at den tråd falder uden for. Dit indlæg bærer præg af, at du har læst en artikel, som du er blevet oprørt over - skrevet et affekteret indlæg, og skudt det af .. og når du så herved har fået luft for dine frustrationer, har du måske følt en trang til at moderere det lidt; jeg ved som sagt ikke om det er din originale tekst der kan læses pt.

Hvor om alting er: det er efter min bedste overbevisning en formålsløs post (udover hvad jeg antyder ovenover), da ingen er vilde med autoritære regimer og folk højest vil kunne byde ind med et "enig". Dette er i øvrigt ikke et oplæg til en diskussion om emnet.

Mit råd / opfording / påbud må derfor være, at hvis du føler du er i en tilstand hvor du bliver nødt til at skrive for at brænde energi af, eller for at styr på tanker - hvilket trods alt er et legitimt formål: gem indlægget 24 timer og se om det stadigvæk føles som en god idé at poste efterfølgende.
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Yes. Som vi også skrev om i "Skal After Party fjernes?" tråden, træk lige vejret inden man poster. Her var mit bidrag:
viewtopic.php?p=712363#p712363

Nyt svar