Lydmaskinen V3 - Læs her først!

Kom med forslag til eller stil spørgsmål om selve forummet.
Nyt svar
Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Lydmaskinen V3 - Læs her først!

Indlæg af Holger »

Velkommen til det nye Lydmaskinen V3
Det meste er som det plejer, men i en lidt anden indpakning. Nogle ting bliver tweaket undervejs.

Der er en lang to-do liste med ting der skal fixes, ændres eller opdateres. Både til desktop og responsive (mobil).


Ikoner og farver
Fladt logo og ikoner i vektorer, tegnet af Sergei Kokota, via Iconfinder (skabt af Martin LeBlanc, som også er medlem her på Lydmaskinen).

Administrator, moderatorer og forumdonatorer har ikke længere profilikoner eller særfarve, men blot en titel under deres navn.


Avatarer
Du kan nu uploade din avatar i 2x størrelse (Retina), altså 300 x 300 pixels for højere opløsning.


Sidebar
En sidebar med genveje til notifikationer, privatbeskeder, indstillinger, m.v.

Reklamer har skiftet format til 300 x 250 (600 x 500 på Retina-skærme) og alle annoncører opdaterer bannere snarest muligt.

Sådan laver du et bogmærke
Klik på værktøjsikonet inde i toppen af et emne, og vælg "Bogmærk emne" fra menuen. Det er også herfra, du overvåger et emne.


"Nye indlæg" på forsiden
Du kan se nye indlæg på tre måder:

1) I toppen via dropdownmenuen ved siden af logoet > Nye indlæg
2) I sidebarens genveje > Nye indlæg
3) Nye indlæg er desuden implementeret direkte øverst på forsiden

Jeg vil gerne se flere/færre nye indlæg på forsiden
Indstillinger > Boardindstillinger > Visningsindstillinger > Antal nye indlæg, der skal vises: X

Jeg vil slet ikke se nye indlæg direkte på forsiden
Indstillinger > Boardindstillinger > Visningsindstillinger > Vis nye indlæg på forsiden: Nej

Jeg vil gerne slå nye indlæg på forsiden fra og til midlertidigt
Klik på det lille - eller + tegn til højre i "Nye indlæg"-boksen.


Indlejring i indlæg
Du har nu en masse indlejringsmuligheder i indlæg, fx YouTube, SoundCloud, MixCloud, BandCamp, Instagram, Twitter, m.fl.

Læs mere her: Sådan indlejrer du lyd og billeder i dit indlæg


Unicode emojis
Du kan nu bruge Uniode emojis udover Lydmaskinens egne.

Mac OS X
Control+Command+Spacebar = Åbner vindue med Unicode emojis

Windows
Windowsknappen+punktum = Åbner vindue med Unicode emojis

Eksempel: 🖥🍑🍆


Sikkerhed
Lydmaskinen.dk kører nu https.


Tak
Tak til Hippo, aka. The Synth Whisperer, for programmering og designhjælp. Lydmaskinen V3 er skabt på kaffe og tebirkes under regeringens karantæne.

Tak til de mange donatorer og annoncører, som får Lydmaskinen til at løbe økonomisk rundt.

Tak til både moderatorer og regulære medlemmer, som læser disse ord og er med til at skabe Danmarks største og bedste lydnørd-community.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Suuper fedt 👌🍻🥂 Animationen på reklamen i højre side distraherer mig lidt, men mon ikke jeg vænner mig til det.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Tak :-)

Animationen i reklamen er den samme som på gammel Lydmaskinen. Men jeg vil forsøge at få annoncører til at bruge statisk jpeg (og i 300 x 250 format / 2x til Retina) fremover.

Derudover hopper de pt. i størrelsen, hvilket bidrager til "flimren". Det vil forsvinde, når alle banners er opdateret til standardstørrelse.

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Superfedt, stort tillykke og tak til alle dem som knokler. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Desværre er jeg osse distraheret af den store sidebar, den er værre en tabs :wink:
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1549
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

Hugo, hvilket opløsning har du på din skærm?
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Hos mig ser det godt ud, men jeg kører også en relativt høj opløsning.
Screen Shot 2020-04-15 at 17.35.49.png
Screen Shot 2020-04-15 at 17.35.49.png (2.24 MiB) Vist 3594 gange

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Tør godt afsløre nu, at Hippo arbejder på at implementere en @ (mention) funktion i version 3.1 af LM.

Virker supergodt, præcis som på Facebook. Så kan man lige tagge en person i et indlæg i stedet for at skulle citere/PB'e.

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3338
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Nogen mulighed for at få tapatalk support tilbage? Bruger den app til at samle forskellige forummer. Det virker ikke længere:)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Tapatalk er ikke supportet i phpBB 3.3 officielt endnu så vidt jeg ved, men mon ikke det kommer. Så må vi lige kigge på det.

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3219
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Tillykke, det ser godtnok anderledes ud. 🖖🏽
Det kommer sikkert til at være helt fjong. :-)
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
Sieber
Medlem
Indlæg: 703

Indlæg af Sieber »

Tillykke Holger!!
[color=#FF40FF]iMac, Logic Pro X, K+H O300D, Manley Ref C, Manley VoxBox, Apollo Twin Duo, Beats By Dr. Dre, Virus Polar, JD-800, Calrec RQP3200, UA 1176, Danfield 726, H3000, Audio & Design Compex 760[/color]

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Tak venner!

Al credit til Hippo. Jeg er bare med på design og andre småting - mine programmeringsevner rækker max til BASIC på en Commodore 64 ;-)

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Hippo skrev: ons 15. apr 2020 17:34 Hugo, hvilket opløsning har du på din skærm?
1920 x 1200 på en 24" skærm

Og Holger, du er blevet klippet. Jeg troede at frisørerne var tvangslukket
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Hvad med TapaTalk kører det?

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Det har måske været oppe allerede - men hvad med den funktion, hvor man går til sidste tråd i en tråd?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

gs-dk skrev: ons 15. apr 2020 23:57 Hvad med TapaTalk kører det?
Holger skriver om det et par posts oppe.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Åh yes - tak!

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Sejt! Så skete det!
Det er godt nok et lyst theme, når man sidder her i mørket. Jeg skal vist have solbriller. 8-)
gs-dk skrev: ons 15. apr 2020 23:58 Det har måske været oppe allerede - men hvad med den funktion, hvor man går til sidste tråd i en tråd?
Når jeg går ind på en tråd, bliver jeg placeret på det sidste indlæg, også selvom jeg aldrig har læst de andre. Det gør phpBB normalt ikke, og jeg troede egentlig det var en fejl i den gamle udgave, men den nye her gør det minsandten også. Er det dét du taler om?
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Det er lidt forvirrende - eller gamle vaner -hvordan det helt er skruet sammen. Men ja -hvis jeg trykker på knappen til venstre, så ryger jeg ned - men hvis jeg vender tilbage til tråden, så er den funktion væk (tror jeg).

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

gs-dk skrev: ons 15. apr 2020 23:58 Det har måske været oppe allerede - men hvad med den funktion, hvor man går til sidste tråd i en tråd?
Hvis du klikker på titlen i Nye indlæg på forsiden, så går den automatisk til sidste indlæg i et emne. Husk at du kan tweake antallet af nye indlæg selv.

Alternativt gør den lille grå pil helt ude til højre ved Seneste indlæg/forfatter det samme, også længere nede i den normale forumoversigt og alle andre steder på boardet.

Bruger du den separate “Nye indlæg”-sidevosning i sidebaren eller i topmenuen (henviser til samme oversigt), så er det kun den lille grå pil, der tager dig til seneste indlæg i et emne. Ellers tager titlen dig til starten af tråden.

Der er helt klart lidt vammel gane i det, men personligt bruger jeg mest forsidens Nye indlæg nu.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Ser lidt "sjovt" ud på Android, men det bliver vel rettet til,... TILLYKKE :thumbup:

Btw. den lille markering hvor et emoticon lyser op som tegn på man har ramt rigtigt er vist væk, ellers meget rart når man sidder med "stave-pladen" :)

Når pic "placeres inline" sker der ikke noget, og overblikket over vedhæft virker rodet ift. det gamle
Vedhæftede filer
Screenshot_2020-04-16-06-09-57.png
Screenshot_2020-04-16-06-09-57.png (169.58 KiB) Vist 3340 gange
/Dub

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Ser fint ud på mobil. Mindre pænt på en computer imo.

Jeg er mest interesseret i at høre, hvor Holger er blevet klippet dog? Jeg er ved at være desperat. Langhåret og desperat.

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1549
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

DUBTEMPLE skrev: tors 16. apr 2020 06:19 Ser lidt "sjovt" ud på Android, men det bliver vel rettet til,... TILLYKKE :thumbup:
Dub, kan du fortælle mig opløsningen på din telefon?
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hippo skrev: tors 16. apr 2020 06:25
DUBTEMPLE skrev: tors 16. apr 2020 06:19 Ser lidt "sjovt" ud på Android, men det bliver vel rettet til,... TILLYKKE :thumbup:
Dub, kan du fortælle mig opløsningen på din telefon?
Umuligt at finde i opsætningen, men googlede dette:
Samsung Galaxy S5 Neo smartphone was launched in July 2015. The phone comes with a 5.10-inch touchscreen display with a resolution of 1080x1920 pixels at a pixel density of 432 pixels per inch (ppi)
/Dub

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg forsøger lige at holde denne tråd on topic, derfor har jeg fjernet et par indlæg om mit hår (nyt gammelt billede) :-D Back on topic...

Nyt svar