Lydmaskinen V3

Kom med forslag til eller stil spørgsmål om selve forummet.
Nyt svar
Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Lydmaskinen V3

Indlæg af Holger »

Heysan

Hippo og jeg (ok, mest Hippo) har arbejdet på en ny version af LM, nu i V3 efterhånden.

Denne gang ser det til gengæld ud til at lykkedes inden for en overskuelig tidsperiode.

Det er phpBB 3.3 med diverse mods og en anelse hack kun.

Vi har en lang række ting på ønskelisten, og nogle af dem er allerede gået i opfyldelse:

· Active Topics på forsiden. Kan kollapses helt, hvis man vil skjule den. Og brugerstyret i et vist omfang, fx top- eller bundplacering (over/under den normale foraoversigt), samt antal ønskede fremviste posts (stadig mulighed for sidehop)/sortering efter dato, osv. Minder lidt mere om et "Facebook" feed til at se nye indlæg.

Og ja, After Party er sorteret helt fra her.

Det giver et utrolig god kontrol og oversigt.

Nyt. pænt design på alting selvfølgelig, inkl. customlavede ikoner.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Fedt, mand! Glæder mig til at se in action :) hatten af for Hippo!
skriver noder

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Ja det er meget spændende!
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2918
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Det bliver spændende at se!

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Responsivt design selvfølgelig, så det bliver brugbart på fon og pad.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Fedt man

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Holger skrev:Responsivt design selvfølgelig, så det bliver brugbart på fon og pad.
Billede
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Holger skrev: Og ja, After Party er sorteret helt fra her.
hvad med av?

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

AV er inkluderet pt men ikke det mest aktive forum.

Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Indlæg: 2687
Sted: Søborg

Indlæg af AnotherDan »

Go Hippo Go!!
A fancy tagline goes here...

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Jeg håber AV-forummet forbliver på den nye version.

En del kompositioner lyttes nu engang bedst til, med en form for video til. Det er min erfaring (respons fra lyttere, ihvertfald på min musik).
Derfor tænker jeg at en sektion hvor man stiller spørgsmål til videoredigering, filmteori mv. er helt på sin plads, selv på et forum dedikeret til lyd.

Måske merge video-sektionen til et video- og coverforum? Cover skal der jo også til...

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Godt gået :thumbup:
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Holger skrev:AV er inkluderet pt men ikke det mest aktive forum.
Super, syntes det er pænt aktivt, omend lidt periodiskt
mediumaevum skrev:Jeg håber AV-forummet forbliver på den nye version.
Det ser jeg da heldigvis intet der tyder på at det ikke sku ?

Områderne smelter jo i højere grad sammen, video har en lydside, og Holger har selv en direkte interesse i området

Læg dertil at "musik-videoer" er helt essentielle, og det at
lave tutorials og undervisning m.m. som et mix af lyd/video/foto er blevet en bred ting

Jeg tillæger også AV her på lydmaskinen stor betydning, både primært, men
også sekundært som skabende forum-synergi og helhed

Meget givende at se lidt arbejde fra lydmaskinister også
fra tid til anden

Det lidt underlige spørgsmål fra Bacon handlede om hvorvidt det feedede "active topics", tænker jeg, hvilket det selvfølgelig gør da det er fagligt relateret

Det var after-party der var undladt i "active topics", fordi emnerne er mindre fag-relevante, og ødelægger muligheden for at få hurtigt overblik over kerne-områder, hvilket har skabt irritation, da dette netop var formålet
/Dub

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

AV bliver.

Spørgsmålet var naturligt nok synes jeg. Reelt handler det om, hvorvidt brugere selv kan styre hvilke subfora, der dukker op under "Active/recent topics".

Her er svaret umiddelbart nej, det er adminstyret og gælder for alle brugere. Her har jeg valgt at fjerne After Party, men lade alle andre fora blive.

Nogle af disse mods bliver udbygget med tiden og jeg kan jo foreslå en sådan mulighed mod en evt. mindre donation til udvikleren.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2968
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Når nu I alligevel er igang, så vil jeg gerne foreslå lidt flere typer smilies-ansigtsudtryk... det savner jeg af og til.

(Det kan være jeg kan komme med nogle konkrete forslag her lidt senere, når jeg har bedre tid).

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1549
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

Mr. Soundman skrev:Når nu I alligevel er igang, så vil jeg gerne foreslå lidt flere typer smilies-ansigtsudtryk... det savner jeg af og til.
Der er support for unicode emoji i den nye version!
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Hippo skrev:
Mr. Soundman skrev:Når nu I alligevel er igang, så vil jeg gerne foreslå lidt flere typer smilies-ansigtsudtryk... det savner jeg af og til.
Der er support for unicode emoji i den nye version!
Love it!!
Jeg vil gerne tilbyde min hjælp Hippo, men jeg har lidt følelsen af at ville være i vejen for dit talentfulde hoved. :lol:
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Holger skrev: Nogle af disse mods bliver udbygget med tiden og jeg kan jo foreslå en sådan mulighed mod en evt. mindre donation til udvikleren.
Mener du lidt "øl-penge" til Hippo ? :-)
/Dub

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Haha. Nej, han er ubestikkelig ved jeg af erfaring. ;-) Det er lysten der driver værket.

Jeg tænkte mere på, at jeg ville donere til ham gutten, der har udviklet det specifikke tredjeparts mod til active topics på forsiden.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hald skrev:
Hippo skrev:
Mr. Soundman skrev:Når nu I alligevel er igang, så vil jeg gerne foreslå lidt flere typer smilies-ansigtsudtryk... det savner jeg af og til.
Der er support for unicode emoji i den nye version!
Love it!!
Det er lidt sjovt hvordan folk har det forskelligt med emojis. Jeg har altid syntes det var super at vi havde vores "eget" sæt af anderledes emojis herinde, istedet for det der "standardiserede" facebook/skype/MSN Messenger look.

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1549
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

de nuværende smilies forsvinder ikke (: .. unicode emojis er blot en del af tegnsættet, som nu er understøttet. Deres udseende bestemmes af den font som bliver anvendt ..
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jubiii :banan:

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3219
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

:) :peace:
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Uhh, spændende. Det har sikkert været et større pillearbejde at springe så langt i phpBB version. Godt arbejde.
Christoffer I. N. skrev:Det er lidt sjovt hvordan folk har det forskelligt med emojis. Jeg har altid syntes det var super at vi havde vores "eget" sæt af anderledes emojis herinde, istedet for det der "standardiserede" facebook/skype/MSN Messenger look.
Jeg synes de fleste moderne smily'er er for :-P "derpy", og man mangler en masse ansigtsudtryk. Dem i Slack synes jeg er håbløse. De gule kartofler aka "anguished potatos" på min gamle android telefon er til gengæld super grineren. Dem ser man desværre aldrig mere.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Default avatar
petal  
Forum Donator
Indlæg: 456
Sted: Kbh V

Indlæg af petal »

Jeg synes ofte at jeg på "gammeldags" fora savner en mere moderne ting som at kunne "like" eller "thumbs up"'pe en post. Måske også dislike, men det kan måske skabe mere splid end gavn. Bliver det muligt at like en post på det nye LM v3? :)

Like if you like ;)

Nyt svar